Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D maar welke reislens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 50D maar welke reislens

    Waar aan moet ik dan denken bij een andere lens om een goede vergelijking te maken?

    Het gaat om het bereik en de kwaliteit

    Comment


    • #17
      Re: Canon 50D maar welke reislens

      Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
      OK, goed, maar heb je al ooit eens een andere lens geprobeerd en resultaten vergeleken?
      neen, waarom ?
      ik heb deze lens gekocht en ben er heel tevreden over ... zo heeft chanel71 nog een lens die in aanmerking komt, vergelijkende tests in overvloed te vinden op het www
      Last edited by Dettie; 1 oktober 2009, 13:57.
      Groeten

      Comment


      • #18
        Re: Canon 50D maar welke reislens

        Ik heb inderdaad een vergelijkende lens ongeveer. van tamron de 18-200
        Maar ik heb het iedee dat deze niet echt snel is hij steld niet echt duidelijk scherp.
        Heb het iedee dat er nog een onscherpte in zit.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 50D maar welke reislens

          Dit probleem heb ik niet bij de 18-270, het is echter algemeen geweten dat dit geen geschikte lens is voor sportfotografie vanwege nogal trage autofocus ... nogal traag is misschien slecht uitgedrukt want zo erg is het nu ook weer niet, "minder snel dan de merk-eigen lenzen" is beter

          groeten
          Groeten

          Comment


          • #20
            Re: Canon 50D maar welke reislens

            Ik heb het onscherpe zelfs al bij stilstand.
            Ik kan het niet thuis brengen of het aan de camera ligt of aan de lens.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 50D maar welke reislens

              Oorspronkelijk geplaatst door chanel71 Bekijk bericht
              Ik heb het onscherpe zelfs al bij stilstand.
              Ik kan het niet thuis brengen of het aan de camera ligt of aan de lens.
              toon eens een foto met exif. Het kan zijn dat je verkeerde instellingen gebruikt.
              Je kan voor jezelf ook altijd je camera op een statief zetten en met een draadontspanner werken. Normaal zou je wel redelijk scherpe foto's moeten kunnen maken. Als je scherper wil moet je aan de slag in een beeldbewerkingprogramma of een betere lens kopen.

              Maar toon eerst maar die foto

              Comment


              • #22
                Re: Canon 50D maar welke reislens

                Over het algemeen wordt er toch aangenomen dat die "ultra zoom lenzen" niet de beste lenzen zijn... Ze moeten altijd ergens inboeten. Persoonlijk zou ik op een toestal als een 50D nooit zo een objectief zetten. Past niet echt samen vind ik.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 50D maar welke reislens

                  Hi,

                  Canon 28-135mm IS USM vind ik wel een goeie allrounder voor op reis. Dat beetje groothoek dat je mist compenseer je dan met een 17-55.

                  Mvg,

                  Timi

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 50D maar welke reislens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xadec Bekijk bericht
                    Over het algemeen wordt er toch aangenomen dat die "ultra zoom lenzen" niet de beste lenzen zijn... Ze moeten altijd ergens inboeten. Persoonlijk zou ik op een toestal als een 50D nooit zo een objectief zetten. Past niet echt samen vind ik.
                    Indien Canon de 50D met 18-200 in kit uit brengt, zal de combinatie goed werken. Zelf heb ik ze bijna een jaar op mijn 450D en prijs kwaliteit is dit volgens mij een goeie keuze. Wat de compromissen betreft valt dat goed mee, vignetting is het sterks uitgesproken, maar haal je met de DDP software eenvoudig weg. De vraag is natuurlijk wat versta je onder een reislens, voor mij is dat een snapshot lens, eentje met groot bereik zodat ik maar 1 lens moet mee sleuren en als het nog even kan niet te zwaar weegt (wat met de Canon 18-200 al wat tegen valt) Vroeger sleurde ik ook een zware fototas mee met een reeks lenzen, flits, macroset, filters, statief,... en had ik hier nu zeker en vast een ander antwoord gegeven
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment

                    Working...
                    X