Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Heb een 18-200 van Canon, je moet ze wat leren kennen maar nadien een supper snapshot lens (en zelfs iets meer dan dat)
BTW Een kennis heeft een Sigma 18-200 die met de stabilisator (de duurste van de twee) op zijn Nikon D40. De Canon is iedere Euro die hij meer kost zeker waard
Op welke manier reis je? Avontuurlijk met een rugzak of een georganiseerde reis met goede transportmogelijkheden. Reis je in groep of alleen? Heb je veel tijd om de gepaste lens uit te zoeken of is fotografie slechts een bijzaak en wil je alleen enkele herinneringen. En wat wil je fotograferen op reis?Allemaal vragen die een rol spelen bij het bepalen van de ideale fotouitrusting.
Zo ben ik onlangs op citytrip geweest met alleen een powershot G10 en heb ik ook al een naast mijn gewone rugzak een fotorugzak met een 350d en drie objectieven door marokko gesleurd. Ik wou immers niet aan fotokwaliteit inboeten op een reis die ik vermoedelijk slechts een keer maak. Op de citytrip wou ik wel enkele snapshots maken, maar vooral niet te veel tijd aan fotografie besteden. De ideale reislens bestaat niet en niet te veel van lens wisselen is één criterium, maar niet alles bepalend.
'k heb sinds enkele maanden de "Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD" in gebruik en ben uiterst tevreden. Je tas/rugzak moet wel groot genoeg zijn (als je de zonnekap erop laat).
Deze lens geeft je een goede prijs-kwaliteit.
'k heb sinds enkele maanden de "Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC LD" in gebruik en ben uiterst tevreden. Je tas/rugzak moet wel groot genoeg zijn (als je de zonnekap erop laat).
Deze lens geeft je een goede prijs-kwaliteit.
groeten
OK, goed, maar heb je al ooit eens een andere lens geprobeerd en resultaten vergeleken?
Comment