Canon heeft vandaag de nieuwe EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS voorgesteld. Meer nieuws op DPreview.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS
Collapse
X
-
-
Re: Nieuwe Canon EF 100mm F2.8L USM Macro met hybride IS
hmm... waarom moest het per se een L-lens worden? nu kunnen ze er nog meer voor vragen zeker?
het zal ongetwijfeld wel een vette lens zijn weatherproof is alvast mooi meegenomen
Benieuwd naar de vraagprijs en eerste reviews...With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
Is water bestendig en kost bij Konijn 1.019,00 euro. (klik)
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
hm, ziet er lekker uit!
mm
Comment
-
-
Ik verbaas me aan het feit dat de zonnekap exclusief is?! Ik dacht dat L altijd zonnekap inclusief was? 1000+ en nòg geen zonnekap? Das voor mij er toch zwaar over
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs Delva Bekijk berichtIk verbaas me aan het feit dat de zonnekap exclusief is?! Ik dacht dat L altijd zonnekap inclusief was? 1000+ en nòg geen zonnekap? Das voor mij er toch zwaar over
Twee stops beeldstabilisatie bij een 1:1 vergroting is wel interessant, maar ik had dan toch liever een lange macro (180 of 200mm) gezien met dit soort beeldstabilisatie (alleen zou die dan nog veel duurder worden dan de huidige 180mm Macro, die zo al veel te duur is...).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtDat zal dan de eerste "L" lens zijn die standaard geen zonnekap meekrijgt, en voor mij is ze ook te duur. Maar gewoonlijk zakt de prijs van de nieuwe lenzen nog wel wat zodra ze volop beschikbaar zijn (of als niemand ze wil kopen omdat ze te duur is).
Twee stops beeldstabilisatie bij een 1:1 vergroting is wel interessant, maar ik had dan toch liever een lange macro (180 of 200mm) gezien met dit soort beeldstabilisatie (alleen zou die dan nog veel duurder worden dan de huidige 180mm Macro, die zo al veel te duur is...).Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk berichtMits Nikon al een macro lens met VR op de markt had, was dit er aan te komen.Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk berichtDe VR op de Nikon is goed voor Portretstabilisatie ( als je dat al zou nodig hebben voor portret) en misschien ook wel goed voor niet al te kleine onderwerpen. Maar éénmaal het echte macrowerk (1/1) heeft VR maar weinig zin door de geringe scherptediepte werk je beter op statief.
Comment
-
Ja maar... schieten jullie met je macrolens dan uitsluitend op 1:1 ?? Ik in ieder geval niet. En voor close-up fotografie is stabilisatie wat mij betreft echt geen overbodige luxe. Toen ik nog fotografeerde met een Pentax K10D en 90mm macro (dus met ingebouwde stabilisatie) kon ik toch écht wel iets langere sluitertijden aanhouden dan mijn m'n huidige camera's (40D & 5D) en 100mm macro. En dat verschil komt echt niet door die 10mm ... Oh en ik schiet vrijwel al mijn close-up/ macroshots uit de losse hand.
Trouwens, ik vind de prijs eerlijk gezegd nog wel meevallen ook. 't Is tenslotte wel een weathersealed macro L-lens met een totaal nieuwe, geavanceerde IS systeem. Okee, als er geen zonnekap bij geleverd zit is dit natuurlijk wel een beetje triest... Maar toch... als dit objectief optisch niet onderdoet voor mijn 100mm macro (en daar ga ik toch niet vanuit ) dan ben ik er zeker van dat mijn 100mm macro op termijn verwisseld gaat worden.
Comment
-
[QUOTE=MarkEL;2390872]Ja maar... schieten jullie met je macrolens dan uitsluitend op 1:1 ?? Ik in ieder geval niet. En voor close-up fotografie is stabilisatie wat mij betreft echt geen overbodige luxe. Toen ik nog fotografeerde met een Pentax K10D en 90mm macro (dus met ingebouwde stabilisatie) kon ik toch écht wel iets langere sluitertijden aanhouden dan mijn m'n huidige camera's (40D & 5D) en 100mm macro. En dat verschil komt echt niet door die 10mm ... Oh en ik schiet vrijwel al mijn close-up/ macroshots uit de losse hand.
Antwoord/
We hebben nooit anders beweerd dan hetgene jij hier neerpent.. inderdaad voor 1:1 macro en er stond ook bij dat stabilisatie kan helpen voor niet al te kleine onderwerpen b.v. 1:4 wat je niet meer echt als macro kan omschrijven.
Zeg nu zelf 500 euro meer betalen voor stabilisatie ? lijkt me toch echt overdreven. Stabilisatie kan wel zijn nut hebben als je op slede of statief werkt .. voor b.v. Mirror slap.. alhoewel Mirror slap ook vermeden kan worden als je via Live View werkt.
Dus stabilisatie is heel beperkt maar zal zeker helpen in bepaalde omstandigheden maar niet bij 1:1 opnamen waar je heel erg stabiel moet zijn om een bepaald gedeelte in focus te hebben. Als je b.v. focust (bij 1:1) op de ogen van een insect dan is 1mm naar voor of naar achter bewegen genoeg om een slechte opname te maken en dit is dan ook bijvoorbeeld de reden om je hele zootje stabiel op te zetten. En in zo'n geval heb je de stabilisatie niet nodig omdat je systeem toch vast staat.
Het is maar de vraag hoe het nieuwe Hybride systeem van Canon je tegemoet gaat komen in het compenseren van voor -naar achter bewegen.
De Nikon VR bewijst nog minder zijn nut op dat vlak (klassieke VR)
Voor het geld van de nieuwe Canon 100mm heb je de Canon MP-E 65 die veel meer zijn geld waard is. Dat is een unieke lens..Last edited by Funcky; 6 september 2009, 20:31.Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk berichtZeg nu zelf 500 euro meer betalen voor stabilisatie ? lijkt me toch echt overdreven. Stabilisatie kan wel zijn nut hebben als je op slede of statief werkt ..
Onthoudt ook dat vermoedelijk deze lens scherper zal zijn, betere kleurreproductie zal hebben EN weathersealed is (wat voor de echte macro-fotograaf een groot pluspunt is).
Ik denk dat we echter op de echte field-testen moeten wachten om te zien of deze lens zijn meerprijs waard is.
Ze vergelijken met de MP-E65 gaat ook niet helemaal op omdat dit echt een aparte lens is ENKEL voor macro met 5:1 vergroting. Deze 100mm kan je nog voor andere doeleinden gebruiken ook en daar zal die IS ook wel tot zijn recht komen.With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
Comment