Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 70-200 advies gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop 70-200 advies gevraagd

Oorspronkelijk geplaatst door bedde Bekijk bericht
    Ik raak er ook niet uit,de 2.8 met IS of zonder...
    Lens is alleen voor outdoor( MTB, wielrennen,rally...)sporten
    Voor deze doeleinden lijkt IS me overbodig
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Voor deze doeleinden lijkt IS me overbodig
      Ja en neen .

Mits het bewegende onderwerpen zijn heb je volgens de theorie geen IS nodig.
      Maar bij deze onderwerpen is in praktijk de IS in stand 2 wel handig.
      Hier filtert de IS enkel de verticale beweging eruit, waardoor de fotograaf zijn eigen kleine verticale bibbers worden weggefiltert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
        Ja en neen .

Mits het bewegende onderwerpen zijn heb je volgens de theorie geen IS nodig.
        Maar bij deze onderwerpen is in praktijk de IS in stand 2 wel handig.
        Hier filtert de IS enkel de verticale beweging eruit, waardoor de fotograaf zijn eigen kleine verticale bibbers worden weggefiltert.
        Daar ga je bij de (hoge) sluitersnelheden die je nodig hebt bij sport weinig van ondervinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Daar ga je bij de (hoge) sluitersnelheden die je nodig hebt bij sport weinig van ondervinden
          Bij de zeer hoge sluitertijden ga je daar helemaal geen hinder van ondervinden nee. Koop je de 2.8 zonder is dan kun je langere sluitertijden toch wel vergeten (of je moest een zeer vaste han hebben), koop je met is dan kun je de lens ook in minder goede lichtomstandigheden gebruiken wat toch ook wel heel handig kan zijn, 1/15 sec is dan helemaal geen probleem meer. Ik heb ze beiden gehad. Voor mij dus ook alleen nog de is versie daar ga je echt wel geen spijt van hebben, andersom misschien (waarschijnlijk) wel. Grtz Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk bericht
            Bij de zeer hoge sluitertijden ga je daar helemaal geen hinder van ondervinden nee. Koop je de 2.8 zonder is dan kun je langere sluitertijden toch wel vergeten (of je moest een zeer vaste han hebben), koop je met is dan kun je de lens ook in minder goede lichtomstandigheden gebruiken wat toch ook wel heel handig kan zijn, 1/15 sec is dan helemaal geen probleem meer. Ik heb ze beiden gehad. Voor mij dus ook alleen nog de is versie daar ga je echt wel geen spijt van hebben, andersom misschien (waarschijnlijk) wel. Grtz Kris
            Ik had eerst de IS versie en nu de non IS, en nooit spijt van gehad, 500 gr minder, merkelijk scherper, gebruik ze ook uitsluitend voor sport.

Comment

Hallo iedereen,

Ik ben in overweging om de 70-200 f2.8 met IS.
              Wil ze als allround zoomlens gebruiken voor zowel binnen als buiten.
              Heb een winkel gevonden in Nederland op +/- 100km rijden.
              Prijsverschil met in Belgie is ongeveer een 140€.

Nu zijn mijn vragen a) moet ik mij laten afschrikken dat het een winkel is NL (garantie,ondersteuning, etc) De winkel is digimaxx. Mss iemand ervaring mee.

b) zijn er alternatieven voor mijn gebruiksdoeleinden die me minder kosten en evengoede kwaliteit leveren? Mijn camera is een Canon 40D.

Groeten en bij voorbaat dank

Comment

het zijn natuurlijk allemaal stuk voor stuk steengoeie lenzen,maar er is maar ding dat de doorslag zal geven namelijk het BUDGET.
                maar als toch graag nog eens vergelijkt.....
                http://tweakers.net/pricewatch/reviews/cat/544

Comment

1400 ligt nog net binnen budget maar meer niet.
                  Twijfel een beetje tss de 2.8 IS en de 4IS.
                  Ben nog niet zo ervaren dus...
                  Het is echt bedoeling voor all-round tele dus zowel voor buiten als voor binnen evenementen.

Groeten

Comment

De EF 70-200 F2,8 L USM is het beste wat je kan kopen. !

MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      De EF 70-200 F2,8 L USM is het beste wat je kan kopen. !

MVG, Jeff C.
                      Je kunt dat wel heel stellig brengen, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen het geval Zelf heb ik heel bewust voor de F/4 ipv de F/2,8 gekozen omwille van het grote verschil in gewicht. Ook zou ik zelf niet een non-IS versie van een objectief kopen als er ook een IS versie is. Bij deze keuze zul je dus altijd afwegingen moeten maken (gewicht/handzaamheid vs lichtsterkte en gemak IS vs prijs) en dit zal voor iedereen weer een ander resultaat geven
                      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                        Je kunt dat wel heel stellig brengen, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen het geval Zelf heb ik heel bewust voor de F/4 ipv de F/2,8 gekozen omwille van het grote verschil in gewicht. Ook zou ik zelf niet een non-IS versie van een objectief kopen als er ook een IS versie is. Bij deze keuze zul je dus altijd afwegingen moeten maken (gewicht/handzaamheid vs lichtsterkte en gemak IS vs prijs) en dit zal voor iedereen weer een ander resultaat geven
                        Redenen.... als gewicht en prijs zijn comfortredenen, objectief gesproken met het doel voor ogen, ben je in de meeste gevallen best met een F2,8 zonder IS.
                        Het is scherper en goedkoper, en als je wil ook lichter. In enkele gevallen kan je baat hebben bij IS, maar een IS lens kopen om het dan af te zetten is niet wat ik wens . En al bij al spreek ik toch over 10 jaar gebruik ! en nog nooit IS gemist.

MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Redenen.... als gewicht en prijs zijn comfortredenen, objectief gesproken met het doel voor ogen, ben je in de meeste gevallen best met een F2,8 zonder IS.
                          Het is scherper en goedkoper, en als je wil ook lichter. In enkele gevallen kan je baat hebben bij IS, maar een IS lens kopen om het dan af te zetten is niet wat ik wens . En al bij al spreek ik toch over 10 jaar gebruik ! en nog nooit IS gemist.

MVG, Jeff

Ik moet de Jeff 100 % gelijk geven ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Ik moet de Jeff 100 % gelijk geven ...

Dank U Wimpy !

Comment

Hallo iedereen,

Gewicht is voor mij niet zo belangrijk.
                              Ik wil gewoon een lens die breed inzetbaar is en die mooie scherpe foto's geeft.
                              Met breed inzetbaar bedoel ik zowel voor in slechtere lichtomstandigheden als goede.
                              IS scheelt infeite hoeveel stops? Is dit 1stop?
                              Is de f/2.8 zonder IS beter qua scherpte van foto's. Ik ga dit eens uitpluizen in het lenzenboek van Canon dat ik heb. Daar staan voor elke lens char in.

Groeten en bij voorbaat dank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
                                Voor mij, geen niet-IS lenzen meer. Het is een te groot voordeel in mijn geval.
                                De 24-105 verkies ik boven de 24-70, omwille van de IS.
                                De 70-700 4.0 L IS verkies ik boven elke andere 70-200 variant, omwille van de scherpte en de IS.
                                Maar, natuurlijk zijn er mensen die geen IS nodig hebben, en in dat geval is het absurd om het te kopen.

Comment

Working...
                                X