Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test : 1.4 extender of croppen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Test : 1.4 extender of croppen

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
    Ik vraag mij af hoeveel Mp je nog overhoud na het croppen ?

Johan
    Als je evenveel cropt als een 1.4 extender extra zoomt, dan hou je de helft van de pixels over.

Kees

Comment

Re: Test : 1.4 extender of croppen

Gisteren heb ik toch weer gekozen voor de 100-400 + 1,4x tc, omdat ik de foto's online wil zetten zoals ze uit de camera komen (alleen resizen in batch met Photoshop Elements natuurlijk). Tijdens de zwemproef van de triatlon sta ik altijd aan de overkant van de vaart, en van daaruit kan ik met die combinatie bijna portretjes maken van de deelnemers en toeschouwers .

Als ik geen teleconverter gebruik, dan krijg ik nooit de foto's die ik wil zonder ze te croppen. Met voldoende tele heb ik er geen werk meer aan. Ik begin er niet aan om een album met meer dan 700 foto's één voor één te bewerken, daarom zorg ik ervoor dat de jpeg's zo perfect mogelijk belicht zijn, en dat ik er geen stukken af moet snijden.
      Op die manier is het gemakkelijk om te kiezen tussen een 1,4x tc en croppen.

Maar je hebt spijtig genoeg niet op elke camera autofocus als je een f5,6 lens combineert met een 1,4x teleconverter (met een 1D is dat geen probleem).

Op de 20D en 40D heb ik de teleconverter niet veel gebruikt, maar sinds ik de 1D MKIII heb wordt die Sigma 1,4x tc heel wat meer gebruikt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Working...
      X