Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Optisch zal er weinig verschil zijn. De nieuwe heeft wel betere coatings zodat het contrast hoger blijft bij sterk tegenlicht.
    en de vr en af en de scherpte blijft hetzelfde?? zoja dan denk ik dat ze die 300 euro extra niet waard is
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      wat denken jullie van die nieuwe 18-200 eigenlijk?
      want zoveel of zoveel glaselementen in zoveel of zoveel groepen en in dat of dat soort glas zegd mij eigelijk allemaal ni zoveel

wat ik wel lees is dat de beeldkwaliteit iets beter zou moeten zijn...
      zo op het gene wat nu reeds bekend is (dus enkel afgaande op de specs) wat is jullie mening?

De nieuwe zal minder lenscreep hebben en zal misschien wel effectief 200 mm zijn. Want dat is de oude niet. Doe de proef maar. Plaats de lens op een DX-camera in bvb de stand 24mm en vergelijk de beeldhoek met die van een 24 mm op dezelfde dx-camera, dit komt overeen. Doe hetzelfde met een 50 mm is ook ok maar doe dezelfde vergelijking met een 200 mm en de 18-200 in de stand 200mm en je ziet dat de beeldhoek van de 18-200 veel groter is. Dwz dat die lens eigenlijk maar een 18-150 of zoiets is. Zo nauwkeurig heb ik het nog niet gecontroleerd. Nikon heeft ons dus voor zeker 50mm bij ons kl.....

Comment

ik dacht ook ergens gelezen te hebben da de vervorming aangepakt zou zijn
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
          De nieuwe zal minder lenscreep hebben en zal misschien wel effectief 200 mm zijn. Want dat is de oude niet. Doe de proef maar. Plaats de lens op een DX-camera in bvb de stand 24mm en vergelijk de beeldhoek met die van een 24 mm op dezelfde dx-camera, dit komt overeen. Doe hetzelfde met een 50 mm is ook ok maar doe dezelfde vergelijking met een 200 mm en de 18-200 in de stand 200mm en je ziet dat de beeldhoek van de 18-200 veel groter is. Dwz dat die lens eigenlijk maar een 18-150 of zoiets is. Zo nauwkeurig heb ik het nog niet gecontroleerd. Nikon heeft ons dus voor zeker 50mm bij ons kl.....
          Dit is niet volledig juist. Op onderwerpen dichtbij zal 'm inderdaad geen 200mm halen, maar op oneindig doet ie het wel Het betreft hier een eigenschap die ik zelf ook niet goed kan uitleggen, maar waarvan ik ongeveer wel weet hoe ze in mekaar zit: doordat bepaalde lens elementen intern verplaatsen bij het focussen, zal dit de optische formule aanpassen waardoor je met onderwerpen dichtbij een wijdere beeldhoek krijgt. Zelfs de nieuwe AFS VR 70-200mm f/2.8 zal hier veel meer last van hebben dan de oude versie met "maar" 134mm volledig ingezoomd en op de dichtste focusafstand. Waarschijnlijk is dit de keerzijde van betere optische prestaties

Comment

toch weer wat bijgeleerd , al is het wel ingewikkeld om te begrijpen (voor mij dan toch )
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Dit is niet volledig juist. Op onderwerpen dichtbij zal 'm inderdaad geen 200mm halen, maar op oneindig doet ie het wel Het betreft hier een eigenschap die ik zelf ook niet goed kan uitleggen, maar waarvan ik ongeveer wel weet hoe ze in mekaar zit: doordat bepaalde lens elementen intern verplaatsen bij het focussen, zal dit de optische formule aanpassen waardoor je met onderwerpen dichtbij een wijdere beeldhoek krijgt. Zelfs de nieuwe AFS VR 70-200mm f/2.8 zal hier veel meer last van hebben dan de oude versie met "maar" 134mm volledig ingezoomd en op de dichtste focusafstand. Waarschijnlijk is dit de keerzijde van betere optische prestaties

Inderdaad, bij sommige objectieven veranderd de brandpuntsafstand in funtie van de instelafstand. Dat is bij veel objectieven zo, maar bij die 18-200 is het verschil wel groot hoor. Verder (op de creep na) heb ik niets tegen deze lens, integendeel, ik mis ze. Nu dat ik met een D700 werk mis ik het grote zoombereik van deze lens, ideaal voor een dagje uit en je geen glasbak wil meesleuren.

Comment

Inderdaad, bij sommige objectieven veranderd de brandpuntsafstand in funtie van de instelafstand. Dat is bij veel objectieven zo, maar bij die 18-200 is het verschil wel groot hoor. Verder (op de creep na) heb ik niets tegen deze lens, integendeel, ik mis ze. Nu dat ik met een D700 werk mis ik het grote zoombereik van deze lens, ideaal voor een dagje uit en je geen glasbak wil meesleuren.
                Je kan altijd de Tamron 28-300 nemen, die op FF een vergelijkbaar bereik geeft en toch vrij behoorlijke resultaten geeft volgens mensen hier op het forum.
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik gebruik nog altijd mijn goede ouwe 28-105/3.5-4.5 Afd voor mijn D700.
                  Naar alle waarschijnlijkheid de beste amateurlens voor deze camera.
                  Op 70 mm (en f5.6) zie ik nauwelijks verschil met mijn 70-200/2.8 VR.
                  Ik weiger te investeren in de 24-70/2.8 AFS omwille van het gewicht en de omvang van deze lens.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                    Ik gebruik nog altijd mijn goede ouwe 28-105/3.5-4.5 Afd voor mijn D700.
                    Naar alle waarschijnlijkheid de beste amateurlens voor deze camera.
                    Op 70 mm (en f5.6) zie ik nauwelijks verschil met mijn 70-200/2.8 VR.
                    Ik weiger te investeren in de 24-70/2.8 AFS omwille van het gewicht en de omvang van deze lens.
                    Ik gebruik ook de 28-105 op m'n D700 en ben er erg content van Heb deze lens ook vroeger al gebruikt gehad op m'n toenmalige D100 / D70s en D1X.M'n 24-70/2.8 is een prachtige lens maar vanwege het gewicht blijft ze meer en meer in de kast liggen (behalve voor binnenopnames).
                    Danny's Photosite

Comment

post verwijderd
                      Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                        Sorry dat ik hier kom inpikken op dit draadje, maar heb geen zin om het zoveelste 70-200 topic te beginnen....

Ik sta ook op punt ( deze week dus ) om de 70-200 2,8 te kopen van Nikkor. Omdat ik ook vind dat ze al al die jaren een toplens blijkt te zijn en dat dit met die nieuwe VRII niet plots veranderd is...
                        Ik heb een D90 en ga die vooral gebruiken voor portretten van (mijn) kinderen ..
                        Ben van plan om een later een D700(x) te kopen , zal die daar perfect op passen ? Verandert er iets aan de Pixels ? Is die 70-200 nu 70-200 op de D90 of effectief op de D700 ? ( Cropfactor ? ) Je ziet, ik ben een leek die goe materiaal wil, maar toch ... vertel het me maar ....
                        Ze zal zeker passen en goed werken op een D700(x). De cropfactor maakt er op de D90 omgerekend een 105-300mm van.

Comment

Ik zou wachten op de nieuwe versie. VRII en Nanocoating.
                          Ieder denkt er het zijne over maar ik zou wachten tot in november. Eeen lens is niet als een toestel. Een toestel koop je voor 3, 4 of 5 jaar en dan is het verouderd maar een lens gaat veel langer mee.

Comment

ben vandaag de vrII gaan halen,hopelijk krijg ik waar voor mijn geld

Comment

Working...
                            X