Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF-S VR 70-200mm F2,8 IF-ED

Oorspronkelijk geplaatst door smoetje Bekijk bericht
    Adviesprijs: 2699 EUR ...
    Maar da's toch bijna dezelfde als de huidige versie, niet? Download de prijslijst maar eens http://www.nikon.be/downloads/Y20/PT...BeLux-NL-2.pdf

Comment

In den beginne zal je er zo'n 2200 euro voor neertellen, na een jaar of meer zal de prijs zakken tot net onder de 2000 euro (waarschijnlijk in NL). Goedkoper dan zo'n 1800 euro moet je deze lens zeker nooit verwachten.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

had het toch gezegd frank!!!

maar die prijzen zijn wel erg hoog ze. maja zullen wel een eindje wachten tot het budget stijgt en de prijs zakt
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          had het toch gezegd frank!!!

maar die prijzen zijn wel erg hoog ze. maja zullen wel een eindje wachten tot het budget stijgt en de prijs zakt

daartegen is de VR III er misschien wel
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

die nieuwe 18-200 vr die er aankomt gaat ook een pak duurder zijn bijna 1000 euro
            ik ben eerder wel benieuwd naar deze lens , ik hoop dat ze niet enkel het probleem van het uitschuiven van de lens hebben aangepakt om de prijs zo te verhogen....
            ik ken er te weinig van maar word er voor deze lens nu ook ander glas gebruikt, meen dat gelezen te hebben in de specificaties?
            als ze wat minder afwijkingen vertoond in de hoeken op zijn uiterste bereik en ietsje scherper is dan weet ik al zeker wat mijn eerstvolgende lens gaat worden...want het blijft een droomlens!!
            maar t'zal nog wa afwachten zijn naar de eerste resultaten en vergelijkingen met de vorige versie (lees huidige)
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              die nieuwe 18-200 vr die er aankomt gaat ook een pak duurder zijn bijna 1000 euro
              ik ben eerder wel benieuwd naar deze lens , ik hoop dat ze niet enkel het probleem van het uitschuiven van de lens hebben aangepakt om de prijs zo te verhogen....
              ik ken er te weinig van maar word er voor deze lens nu ook ander glas gebruikt, meen dat gelezen te hebben in de specificaties?
              als ze wat minder afwijkingen vertoond in de hoeken op zijn uiterste bereik en ietsje scherper is dan weet ik al zeker wat mijn eerstvolgende lens gaat worden...want het blijft een droomlens!!
              maar t'zal nog wa afwachten zijn naar de eerste resultaten en vergelijkingen met de vorige versie (lees huidige)
              gaat een 900 euro momenteel (foto rubens)

KLIK

zoom-lock, VRII, en betere coating en zou optisch ook iets beter moeten presteren
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                gaat een 900 euro momenteel (foto rubens)

KLIK

zoom-lock, VRII, en betere coating en zou optisch ook iets beter moeten presteren
                VRII is geen vernieuwing. De eerste had dit ook al.
                Afwachten op de review die zullen komen.
                Misschien KR
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  VRII is geen vernieuwing. De eerste had dit ook al.
                  Afwachten op de review die zullen komen.
                  Misschien KR
                  Een gemiddelde van SLRGear, Photozone en DPR zal een betrouwbaar beeld gaan geven. KR daarentegen

Comment

hmmm KR wordt weer leuk lezen.
                    staat al een beetje over d3000 en d300s maar eigenlijk nog niet veel speciaals!
                    heeft nog niet echt een KR-touch!

menu's van de d3000 zijn er echt leuk uit is es iets speciaals maar zeker nie voor een pro
                    nikon stuff

Comment

Het leven wordt er weer een stuk moeilijker op... Ik ben al jàààààrenlang (+/- 20 jaar) tevreden gebruiker van mijn 80-200 2.8 schuifzoom. Superscherp, schitterend voor portretten. Alleen de snelheid valt tegen (weliswaar minder op de D300 dan vroeger op de D70).

Zou het kunnen dat de opvolger het levenslicht heeft gezien?

Ik hou hem in elk in mijn vizier!

Groetjes
                      Pol
                      D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Ik ben toch wel benieuwd naar de optische kwaliteiten van deze lens.

Nikon heeft blijkbaar het uiterste uit de kan willen halen met 7 ED elementen. Ik kan me geen enkel andere lens herinneren met zoveel ED elementen...
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

De mijne is ondertussen besteld bij Art & Craft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                            Ik ben toch wel benieuwd naar de optische kwaliteiten van deze lens.

Nikon heeft blijkbaar het uiterste uit de kan willen halen met 7 ED elementen. Ik kan me geen enkel andere lens herinneren met zoveel ED elementen...
                            Tom,

Naar wat ik op DPR opgevangen heb, is de vergrotingsfactor ook kleiner op de nieuwe versie bij een min of meer gelijke minimale focusafstand: 1/8,3 tegen 1/6,1 (AF - MF iets dichter) wat wil zeggen dat het focus mechanisme ook gewijzigd is, waarschijnlijk ten bate van de beeldkwaliteit. Bij minimale focusafstand zou de nieuwe "maar" 134mm halen tov 186mm bij de oude, een effect dat ook al zeer waarneembaar was bij de 18-200VR.

MVG,

Comment

wat denken jullie van die nieuwe 18-200 eigenlijk?
                              want zoveel of zoveel glaselementen in zoveel of zoveel groepen en in dat of dat soort glas zegd mij eigelijk allemaal ni zoveel

wat ik wel lees is dat de beeldkwaliteit iets beter zou moeten zijn...
                              zo op het gene wat nu reeds bekend is (dus enkel afgaande op de specs) wat is jullie mening?
                              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                                wat denken jullie van die nieuwe 18-200 eigenlijk?
                                want zoveel of zoveel glaselementen in zoveel of zoveel groepen en in dat of dat soort glas zegd mij eigelijk allemaal ni zoveel

wat ik wel lees is dat de beeldkwaliteit iets beter zou moeten zijn...
                                zo op het gene wat nu reeds bekend is (dus enkel afgaande op de specs) wat is jullie mening?
                                Optisch zal er weinig verschil zijn. De nieuwe heeft wel betere coatings zodat het contrast hoger blijft bij sterk tegenlicht.

Comment

Working...
                                X