Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

Deze lens is tweedehands een euro of 50 60 waard. Niet meer.
    De oudere AF-D versie van deze lens heeft wel weer een betere naam.

Comment

Oke ...

Waarom AF-S - VR?

De zoektocht is begonnen:

1. Tamron 70-300 (Wat is de richtprijs hiervan?)

2. Nikkor 70-300. (Prijs aanvaardbaar?)

3. Nikkor 55-200.

Suggesties?
      Ik ben ook op zoek naar een betaalbare Telelens met deze range, en had precies dezelfde opties als jou.
      Na vééééél te vergelijken en reviews te lezen op slrgear.com heb ik beslist om de Nikon 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED AF-S VR te kopen. Wel eerst nog wat bijsparen

Je moet het maar eens allemaal nalezen, en de testbeelden vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
        In China kopen ... nog niet over nagedacht en waarschijnlijk een goed idee ... maar als leek een lens kopen en dan nog in het chinees uitleg vragen ... pfff ...

Nikon 80-200 schuifzoom een betere aankoop dan de 70-300 (met het oog op chinezen fotograferen)?

Heb een D70s
        -> zoek gewoon de pdf met de nederlandse uitleg en koop de lens daar
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
          Inderdaad. Elke lens heeft voor- en nadelen en iedereen heeft zijn eigen bedenkingen en eisen. Ik zag door de bomen het bos niet meer ...

Nu goed ... die Sigma 70-300 heb ik verkocht omdat ik er niet geheel tevreden van was. Het was ook een verouderd model en dus tijd voor vernieuwing.

Ondertussen heb ik de klik gemaakt om desgevallend een nieuwe Nikkor AF-S 70-300 te kopen.

Uiteraard heb ik ook even verder gekeken bij Sigma en Tamron en ik vond deze Tamron 70-200 2.8 terug. Is dit ook een optie?

Ik denk (misschien onterecht) dat deze lichtsterke lens mij betere kwaliteit gaat opleveren.

Ik ben in april in China geweest en mijn 70-200/2.8 VR meegenomen.
          Nu ben ik de laatste om te ontkennen dat een lichtsterke lens geen voordeel zou opleveren, maar het zware gewicht en de grote omvang van f2.8-lenzen blijf ik zeer hinderlijk vinden op langere trips.
          Het is heel vermoeiend om dergelijke lenzen te blijven meeslepen (ik denk hierbij aan mijn klimtocht op de Chinese muur).
          In uw geval zou ik resoluut kiezen voor de 70-300 VR omwille van een aantal niet te onderschatten voordelen:
          - de lens beschikt over een snelle AF (S)
          - de lens beschikt over VR; dit laat je toe in minder gunstige lichtomstandigheden toch nog scherpe beelden te maken
          - de lens is redelijk compact en niet al te zwaar (= dit zijn zeer grote voordelen!)
          - de lens presteert uitstekend vanaf volle opening van 70 tot 135 mm (cfr SLR Gear)
          - de lens is vrij goedkoop in aanschaf (cfr Konijnenberg NL, Kamera-Express en Camera Nu)
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Ik ben in april in China geweest en mijn 70-200/2.8 VR meegenomen.
            Nu ben ik de laatste om te ontkennen dat een lichtsterke lens geen voordeel zou opleveren, maar het zware gewicht en de grote omvang van f2.8-lenzen blijf ik zeer hinderlijk vinden op langere trips.
            Het is heel vermoeiend om dergelijke lenzen te blijven meeslepen (ik denk hierbij aan mijn klimtocht op de Chinese muur).
            In uw geval zou ik resoluut kiezen voor de 70-300 VR omwille van een aantal niet te onderschatten voordelen:
            - de lens beschikt over een snelle AF (S)
            - de lens beschikt over VR; dit laat je toe in minder gunstige lichtomstandigheden toch nog scherpe beelden te maken
            - de lens is redelijk compact en niet al te zwaar (= dit zijn zeer grote voordelen!)
            - de lens presteert uitstekend vanaf volle opening van 70 tot 135 mm (cfr SLR Gear)
            - de lens is vrij goedkoop in aanschaf (cfr Konijnenberg NL, Kamera-Express en Camera Nu)

Te laat ...

De kogel is door de kerk ... het is een sigma 80-200 2.8 geworden ...

Het heeft allemaal zijn voor en nadelen en we zullen moeten leren met vallen en opstaan, en nu vooral met het meezeulen van extra gewicht ...

Groeten

Mono

Comment

Working...
            X