Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

    De aangeboden 80-200 lens is een heeeeel oud beestje, namelijk de 1e versie. 499 is daarvoor een veel te hoge prijs.
    De 70-300VR zou nog wel langdurig in de garantie moeten zijn om de prijs van 375 te rechtvaardigen: een gloednieuwe kost hetzelfde, is alleen momenteel niet op voorraad.

    http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=18933
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

      Dus eigenlijk beiden te duur?

      Is een bod van 200 EUR voor de 80-200 realistisch? Of is het dat ook niet meer waard?
      Last edited by Monolitos; 6 juli 2009, 20:43.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

        Hier is ze wel op voorraad voor 372 euro

        http://www.foka.nl/site/nikon-afs-vr...del-p-329.html

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        De aangeboden 80-200 lens is een heeeeel oud beestje, namelijk de 1e versie. 499 is daarvoor een veel te hoge prijs.
        De 70-300VR zou nog wel langdurig in de garantie moeten zijn om de prijs van 375 te rechtvaardigen: een gloednieuwe kost hetzelfde, is alleen momenteel niet op voorraad.

        http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=18933
        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

        Comment


        • #19
          Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

          Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
          Dus eingelijk beiden te duur?

          Is een bod van 200 EUR voor de 80-200 realistisch? Of is het dat ook niet meer waard?
          Beiden te duur ja!

          Realistisch voor een 80-200 schuifzoom van de eerste generatie is 350 euro
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

          Comment


          • #20
            Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

            Nu weet ik het niet meer ...

            80-200, best geen schuif, te duur, ...

            70-300, te duur, ...

            70-300 (zonder VR), 100 EUR, maar niet goed genoeg, ...

            Comment


            • #21
              Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

              Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
              Nu weet ik het niet meer ...

              80-200, best geen schuif, te duur, ...

              70-300, te duur, ...

              70-300 (zonder VR), 100 EUR, maar niet goed genoeg, ...
              Wat is je budget?
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #22
                Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                Nu weet ik het niet meer ...

                80-200, best geen schuif, te duur, ...

                70-300, te duur, ...

                70-300 (zonder VR), 100 EUR, maar niet goed genoeg, ...
                Zeer goed en heel goedkoop bestaat in lenzenwereld niet.
                Welcome to the real world !
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                  Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                  Dus het wordt:

                  Nikon 80-200

                  Of

                  Nikkor 70-300

                  Damn het is toch zo moeilijk om het juiste te vinden. En het moet dan ook nog zo snel gaan.

                  (Geef zelf de voorkeur aan de eerste)


                  Ik heb de 80-200 2.8 draaizoom, zeer goede lens maar ze gaat NOOIT mee op vakantie. Daar is ze veel te zwaar voor. Hiervoor gebruik ik de veel lichtere 70-300 voor, spijtig genoeg is de mijne geen VR-uitvoering.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                    Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Zeer goed en heel goedkoop bestaat in lenzenwereld niet.
                    Welcome to the real world !
                    Ik bedoelde niet te duur in mijn budget, maar dat de tweedehands lenzen hier als te duur werden bestempeld. Ben me ondertussen al wel bewust dat er geen goedkope lenzen bestaan ...

                    N.a.v. mijn topic China bedacht ik me dat ik misschien best toch snelsnel een '70-300' zou moeten aanschaffen. Vroeger heb ik een Sigma 70-300 gehad maar heb die na het gebruik van een Nikon 80-200 2.8, doorverkocht met het oog op de aankoop van een goede nieuwe/tweedehandse lens. Omwille van andere prioriteiten is dat er helaas nog niet van gekomen en nu sta ik daar zonder echte telelens.

                    Vandaar mijn zoektocht.

                    Ik vertrok met de idee, snel een telelens te kopen voor een eenmalig gebruik in China. Maar na veel palaveren, weet ik het niet meer. Veel tijd hebben we niet meer (vertrek bijna), dus het moet snel gaan.
                    Snelsnel een lens van 1.000 EUR aanschaffen, vind ik wat onverantwoord. Maar misschien is snelsnel een goedkoper model aanschaffen ook niet slim (economisch gezien misschien wel, maar misschien heb ik daar bij het bekijken van mijn foto's achteraf wel spijt van).

                    Dus mijn budget is pakweg 200-400 EUR voor een aanvaardbare lens, waar ik plezier ga aan beleven (liever minder (maar dat wil iedereen), maar als het een topmodel is mag het dan ook weer meer zijn).

                    Dus dilemma, dilemma ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      Ik heb de 80-200 2.8 draaizoom, zeer goede lens maar ze gaat NOOIT mee op vakantie. Daar is ze veel te zwaar voor. Hiervoor gebruik ik de veel lichtere 70-300 voor, spijtig genoeg is de mijne geen VR-uitvoering.
                      Echt te zwaar?

                      Wat denk je dat jouw 80-200 nog waard is?

                      Dus jij gebruikt de Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G op reis?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                        Hier heb je een idee van alle gangbare 2dehands prijzen voor nikon lenzen:

                        http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266
                        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                          De 70-300VR bij Foka is toch een prima koop?
                          Zoals hierboven al gezegd: voor de vakantie is een 80-200 vrij zwaar. Qua scherpte s de 70-300 zeker even goed, met een handig bereik.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                            Oorspronkelijk geplaatst door Monolitos Bekijk bericht
                            Ik bedoelde niet te duur in mijn budget, maar dat de tweedehands lenzen hier als te duur werden bestempeld. Ben me ondertussen al wel bewust dat er geen goedkope lenzen bestaan ...

                            N.a.v. mijn topic China bedacht ik me dat ik misschien best toch snelsnel een '70-300' zou moeten aanschaffen. Vroeger heb ik een Sigma 70-300 gehad maar heb die na het gebruik van een Nikon 80-200 2.8, doorverkocht met het oog op de aankoop van een goede nieuwe/tweedehandse lens. Omwille van andere prioriteiten is dat er helaas nog niet van gekomen en nu sta ik daar zonder echte telelens.

                            Vandaar mijn zoektocht.

                            Ik vertrok met de idee, snel een telelens te kopen voor een eenmalig gebruik in China. Maar na veel palaveren, weet ik het niet meer. Veel tijd hebben we niet meer (vertrek bijna), dus het moet snel gaan.
                            Snelsnel een lens van 1.000 EUR aanschaffen, vind ik wat onverantwoord. Maar misschien is snelsnel een goedkoper model aanschaffen ook niet slim (economisch gezien misschien wel, maar misschien heb ik daar bij het bekijken van mijn foto's achteraf wel spijt van).

                            Dus mijn budget is pakweg 200-400 EUR voor een aanvaardbare lens, waar ik plezier ga aan beleven (liever minder (maar dat wil iedereen), maar als het een topmodel is mag het dan ook weer meer zijn).

                            Dus dilemma, dilemma ...

                            Beste,

                            Ik heb de indruk dat je het antwoord niet krijgt dat je verwacht !

                            Als je tevreden was over die Sigma en ze valt in je budget wat houd je dan tegen ze opnieuw te kopen ? Idem voor de AF-D Nikkor 70-300

                            Je zal er best prima foto's mee kunnen maken.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Beste,

                              Ik heb de indruk dat je het antwoord niet krijgt dat je verwacht !

                              Als je tevreden was over die Sigma en ze valt in je budget wat houd je dan tegen ze opnieuw te kopen ? Idem voor de AF-D Nikkor 70-300

                              Je zal er best prima foto's mee kunnen maken.
                              Inderdaad. Elke lens heeft voor- en nadelen en iedereen heeft zijn eigen bedenkingen en eisen. Ik zag door de bomen het bos niet meer ...

                              Nu goed ... die Sigma 70-300 heb ik verkocht omdat ik er niet geheel tevreden van was. Het was ook een verouderd model en dus tijd voor vernieuwing.

                              Ondertussen heb ik de klik gemaakt om desgevallend een nieuwe Nikkor AF-S 70-300 te kopen.

                              Uiteraard heb ik ook even verder gekeken bij Sigma en Tamron en ik vond deze Tamron 70-200 2.8 terug. Is dit ook een optie?

                              Ik denk (misschien onterecht) dat deze lichtsterke lens mij betere kwaliteit gaat opleveren.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon AF Nikkor 70-300mm 1:4-5.6 G

                                Ik kan zonder meer de 70-300VR als handige en niet te zware reislens aanraden. En ja, de 70-200VR (in optische kwaliteit vergelijkbaar met 80-200) heb ik ook en vind ik veel beter, maar ook veel groter en zwaarder.

                                Uit de andere lenzen die je hebt maak ik op dat je een DX body hebt. En ik lees ook dat je eigenlijk later/binnenkort een 'kwaliteits' telezoom wil kopen.

                                Waarom dan nu voor de reis niet gewoon een 55-200VR lensje kopen en meenemen? lekker licht, neemt zo goed als geen plaats in, en doet het beter dan de meeste denken!
                                BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                                Comment

                                Working...
                                X