Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikte lens voor Babyfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

proficiat!

Eindelijk is je oefenmateriaal er

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Proficiat! Mooie baby, geslaagde foto!
      (geen EXIF waarden meer in de foto, dus we kunnen ook niet checken wat je instellingen waren)
      Misschien niet objectief maar...
      Kan je van zo'n schatje ee niet-geslaagde foto maken

Exif:
      Camera Model: Canon (Canon EOS 400D DIGITAL)
      Lens Focal Length: 45,00 mm (Sigma 24-70mm EX f/2.8)
      Shutter Speed: 1/25 sec
      F-Number: F4,0
      ISO: 200
      Compensation: EV -2/3
      Last edited by De Ware; 23 juli 2009, 10:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
        Compensation: EV -2/3
        Waarom?

G
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Nu beginnen we natuurlijk weer over fotografie, ipv over de prachtige baby!
          Uit de losse hand geschoten? Nog mooi scherp hoewel je "in de gevarenzone" zat (sluitertijd 1/25 met een brandpuntsafstand van 45mm).
          En nog: heb je nu zowel de Canon als de Sigma lens?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Proficiat met jullie prachtige fijne dochter !! Geniet van het eerste kleine baby zijn, want ze zijn zo uit hun eerste kleedjes gegroeid. (Ik kan alleen maar dromen van zo een lichtgewichtjes.)

Mooie foto.
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
              Waarom?G
              Misschien een verkeerde redenering maar dat zal ik dan gauw gaan horen vermoed ik...
              slechte lichtomstandigheden, geen statief bij de hand en toch graag een scherpe foto. Door ietwat te onderbelichten krijg je (dacht ik) een iets kortere sluitertijd.

Nu beginnen we natuurlijk weer over fotografie, ipv over de prachtige baby!
              Uit de losse hand geschoten? Nog mooi scherp hoewel je "in de gevarenzone" zat (sluitertijd 1/25 met een brandpuntsafstand van 45mm).
              En nog: heb je nu zowel de Canon als de Sigma lens?
              inderdaad in de gevarenzone maar blijkbaar nog doenbaar.
              Canon en Sigma ... dream on...
              BD sizer weet blijkbaar nog niet goed hoe het met mijn bankrekening is gesteld. Had de Tamron die erbij stond reeds gewist, de canon over het hoofd gezien.
              Is inmiddels aangepast.
              En de Canon En de Sigma zou overbodige luxe zijn. Ik hou het voorlopig bij mijn Sigma-kanon

Comment

met je iso op 400 had je een volle stop gewonnen (ipv 2/3 nu) en een mooi histogram gekregen ipv een nu toch wel onderbelichte foto.

G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                  met je iso op 400 had je een volle stop gewonnen (ipv 2/3 nu) en een mooi histogram gekregen ipv een nu toch wel onderbelichte foto.
                  G
                  Vanavond eens proberen

Comment

Working...
                  X