Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschikte lens voor Babyfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geschikte lens voor Babyfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
    In het kader van aankomende bevalling - vermoedelijke levertijd nog een drietal weken - ben ik op zoek naar een nieuwe lens.

Momenteel denk ik er aan volgende aan te schaffen:

Sigma 24-70mm F 2.8 EX DG Macro

Graag meningen, ervaringen, andere suggesties (binnen een vergelijkbaar budget, deze kost bij konijn 440 EUR)....

Mvg
    Op zich... het concept, de belichting, de techniek... lijkt me allemaal samen van veel groter belang dan de gebruikte lens.

Onze babyshoots zijn meestal met onze veel gebruikte Canon EF 28-300, dan kan je heel snel wide en heel dicht gaan zonder de baby, moeder, ... continue te moeten storen. (een baby is vrij snel uw shoot beu ... dus het moet "redelijk" vlot gaan)

je moet maar enens http://www.kiekje.be/baby.html
    laat me duidelijk stellen : we zijn geen experts, ... maar we amuseren ons wel en de vrienden waarvoor we dit doen appreciëren onze beelden wel.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
      De kogel is door de kerk (en de pastoor leeft nog)...

Na rijp beraad en jullie argumenten in overweging te hebben genomen (waarvoor uiteraard mijn dank) zal het uiteindelijk toch de sigma 24-70 worden.

Op mijn huidige kitlenzen heb ik nooit met een filter gewerkt.
      Wanneer ik advertenties zie voor tweedehandslenzen saat daar vaak bij "steeds gebruikt met filter". Is dit een extra bescherming voor de lens? Wat voor een filter voorzie ik dan best?

Gisteren twee uurtjes file-rijden naar konijn maar...

ZE IS ER

Nu nog wachten op het weekend om wat te oefenen tegen de bevalling.

Comment

Gelukkig is ZE er vóór de baby. En nu maar oefenen, hé!

(ik neem aan dat je zult proberen om flash te vermijden, dus voorzie ook een statief als de lichtomstandigheden wat minder zijn. Ik kan van ervaring spreken met de eerste foto's van mijn kleindochter)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Gelukkig is ZE er vóór de baby. En nu maar oefenen, hé!

(ik neem aan dat je zult proberen om flash te vermijden, dus voorzie ook een statief als de lichtomstandigheden wat minder zijn. Ik kan van ervaring spreken met de eerste foto's van mijn kleindochter)
          Waarom flash vermijden? Statief lijkt me enkel bruikbaar als je op 1/15 of 1/30ste gaat trekken. tenzij de baby slaapt lijkt me dat zinloos.

Ben van mening dat je beter een flash kan bouncen dan die shutterspeed 'draggen' waardoor je toch bewegingsonscherpte krijgt..

Doet me eraan denken dat ik eens dringen een cactus setje moet aanschaffen

Met flash op het toestel en dan nog een off camera flash krijg je volgens mij veel mooiere resultaten dan met available light te werken en super lage shutterspeeds?

Comment

't Is jouw kind, maar flash wordt over 't algemeen niet echt geapprecieerd bij zeer jonge baby's (vooral door de moeders). Nu... als je kunt bouncen is het wat anders. Ik had bij de geboorte van ons kleindochter nog geen externe flash. Ook de lichtomstandigheden in de kamer zijn natuurlijk van belang (kleur van de muren, plafond); bij mijn zoon & kleindochter is het redelijk donker binnen. Maar je ziet maar: onder de 1/60 raad ik sowieso een statief aan.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ook ik zal nooit flitsen bij kleine kindjes.
              gr, Jan

Comment

50 1.4 ongetwijfeld bij minder lichtsterke situatie's, dan kun je dromerige fotos maken op f1.8 (beperkt scherpteveld) of vanaf +- 2.2 volledig scherp. Heb deze gekocht bij de geboorte van onze dochter, en fotos uitvergroot prachtig, heb nooit getwijfeld, een prime is ideaal voor portretten en is steviger materiaal dan de fantastic plastic..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  ..., een prime is ideaal voor portretten en is steviger materiaal dan de fantastic plastic..
                  Is de fantastic plastic (ik dacht dat dit de 50mm f1.8 was) dan geen prime?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
                    Is de fantastic plastic (ik dacht dat dit de 50mm f1.8 was) dan geen prime?
                    Jawel, maar niet zo'n stevig materiaal (want plastic).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Jawel, maar niet zo'n stevig materiaal (want plastic).
                      En als ik de zin van CanonYouCan lees:
                      .... een prime is ideaal voor portretten en is steviger materiaal dan de fantastic plastic..
                      dan krijg ik de indruk dat de "fantastic plactic" geen prime is

Comment

Je hebt gelijk, enigszins verwarrend, maar CYC heeft het m.i. wel over de 50mm f/1.4 die effectief steviger is. Ook mijn 85mm f/1.8 voelt veel steviger aan dan mijn 50mm f/1.8. Je merkt het ook aan de prijs. Maar prijs/kwaliteit, is die fantastic plastic z'n naam best wel waard!

Comment

een prime is ideaal voor portretten en is steviger materiaal dan de fantastic plastic..
                          Zeg nooit Banaan tegen een Chiquita!!!
                          Zeg nooit plastic tegen het kunststof dat voor lenzen wordt gebruikt!!!
                          De kwaliteit hiervan moer zeker niet onder doen voor glas en is een stuk lichter.
                          In veel pro-lenzen zitten kunststof lenzen. Dat komt het gewicht ten goed.
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Gezien de vele reacties kan ik echt niet nalaten jullie op de hoogte te houden en te bedanken voor de hulp.
                            De foto spreekt voor zich denk ik...

Alana
                            Geboren 21/07/2009
                            2750 grammetjes, verdeeld over 49 centimetertjes

Comment

proficiat met de nieuwe spruit!
                              juist op tijd met het verlof.

zou de foto wel draaien ( of er gewoon bijzetten) zal iets makkelijker kijken.
                              maar 't is in allegeval ne goeie foto
                              nikon stuff

Comment

Proficiat! Mooie baby, geslaagde foto!
                                (geen EXIF waarden meer in de foto, dus we kunnen ook niet checken wat je instellingen waren)

Comment

Working...
                                X