Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Iemand ervaring met deze lens + 1.4 TC, evt. Tamron ?
Dat kan ik je na dit weekend weten te vertellen, zaterdag heb ik mijn sigma 1.4 dedicated converter . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
De volgende foto is gemaakt met de D3, een FF camera dus, daarom ongeveer dezelfde uitsnede gemaakt om beter te kunnen vergelijken, het valt ook op dat de kleuren helemaal anders zijn, ondanks dat ik dar niets aan veranderd heb. Waarschijnlijk zit het zonlicht daar ook wel voor iets tussen.
Persoonlijk vind ik de kleuren van de Fuji helemaal gelijken op de kleur die deze bloemen echt hebben.
Nog even bij vermelden dat dit jpg's zijn, en geen bewerkte RAW bestanden . . .
Ik weet dat je een voorkeur hebt voor de fuji kleuren, maar welke instellingen gebruik je voor je JPG op de D3? Neem voor de lol eens een foto van hetzelfde onderwerp onder dezelfde omstandigheden met de picture control op neutraal en contrast -1
Ik weet dat je een voorkeur hebt voor de fuji kleuren, maar welke instellingen gebruik je voor je JPG op de D3? Neem voor de lol eens een foto van hetzelfde onderwerp onder dezelfde omstandigheden met de picture control op neutraal en contrast -1
Nog veel beterschap met die rug
Frank, bij beide camera's stonden de waarden op standaard, ik ging er van uit dat dit de meest neutrale instelling was.?
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ai!
OT: Moet je dan niet naar de kiné, of vertrouw jij die gasten niet?
(Ik neem aan dat een dergelijke lens, qua gewicht, ook niet direct een pretje is met je lumbago?)
Ssshhhtt Les, niet hardop zeggen
Die lens weegt nog geen kilogram denk ik . . . de D3 weegt zwaarder
Een converter speciaal gemaakt voor de Sigma lenzen.
Frank, bij beide camera's stonden de waarden op standaard, ik ging er van uit dat dit de meest neutrale instelling was.?
Ik werk exclusief in RAW, en mijn Nikons staan in alle banken ingesteld met de picture control op Neutraal en contrast -1 voor een goede DR en aanscherping op 5 voor een goede beoordeling van de scherpte op mijn LCD. Achteraf in NX2 vervang ik de scherpte door een mildere waarde en voeg USM toe. Meestal werk ik nog wat aan de curves voor een hoger contrast en haal de gamma naar beneden voor iets donkerder middentonen.
Ik werk exclusief in RAW, en mijn Nikons staan in alle banken ingesteld met de picture control op Neutraal en contrast -1 voor een goede DR en aanscherping op 5 voor een goede beoordeling van de scherpte op mijn LCD. Achteraf in NX2 vervang ik de scherpte door een mildere waarde en voeg USM toe. Meestal werk ik nog wat aan de curves voor een hoger contrast en haal de gamma naar beneden voor iets donkerder middentonen.
Veel werk . . . maar ik begrijp je hoor, daar zit nu net het verschil tussen een gewone amateur ( ik dus ) en een doorgewinterde amateur of semi-prof ( jij dus ) Mijn kennis van fotobewerking beperkt zich tot aanpassen van witbalans, scherpte en contrast . . . Ik zou al tevreden zijn moest ik 25% hebben van jouw technische kennis
Veel werk . . . maar ik begrijp je hoor, daar zit nu net het verschil tussen een gewone amateur ( ik dus ) en een doorgewinterde amateur of semi-prof ( jij dus ) Mijn kennis van fotobewerking beperkt zich tot aanpassen van witbalans, scherpte en contrast . . . Ik zou al tevreden zijn moest ik 25% hebben van jouw technische kennis
Ik zou mezelf nooit zo hoog inschatten Ik kan mij wel echt vastbijten in dingen die me interesseren, maar als ik geen uitweg vind, kan ik het ook héél snel opgeven
Ik zou nog wel eens met een aantal mensen in de regio Turnhout willen samenkomen om ervaring op gebied van beeldbewerking specifiek voor Nikon uit te wisselen, gaande van opslag en organisatie van bestanden tot en met de finale afwerking van foto's
Ik heb deze 400mm ook in m'n bezit, en gebruik deze op m'n D50 en D200.
Ik zou ze voor geen geld van de wereld willen missen.
De 300€ die ik heb betaald is dus niet slecht besteed denk ik?
Waar je wel een beetje moet op letten is de gevoelige coating rondom het objectief. Deze is heel gevoelig, en als je'r niet zorgzaam mee omspringt heb je vlug krassen.
Je gaat het niet geloven maar ik ben er vandaag toch nog in geslaagd een Sigma 400 APO f/5.6 op de kop tikken voor een gunstig prijsje . . .
Francis, bedankt om dit topic te openen !
Vandaag ook zo eentje gevonden voor een schappelijke prijs . Een nadeeltje bij mij: ze is in 't wit... Als ik eens een zwarte vind, wissel ik misschien nog wel .
Ik heb ze nog niet thuis, maar ik hoop in elk geval dat ze het even goed zal doen als de jouwe.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Comment