Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400 mm prime

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400 mm prime

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Maarten, nee hoor, maar ik heb er wel al eens een dag mee gewerkt, ik ken de lens dus wel goed
    en ze beviel je?
    waarom dan niet voor die lens gaan?

mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Maarten, ik heb dergelijke lichtgewicht wandellens echt niet dikwijls nodig, dus ik wil de kosten zo beperkt mogelijk houden, de nikkor 300 f/4 + TC 1.4 combinatie is al gauw 1500 à 1600€.
      Ik heb ondertussen de Tokina 80-400 nieuw kunnen vinden voor 509€ ( 100€ goedkoper dan bij Konijn ) en dat vind ik meer dan genoeg voor een lens die ik sowieso toch niet heel dikwijls ga gebruiken..... ze zal bvb wel al van pas komen bij de Vis & Folklore dagen te Mariekerke, dat fotografeer ik al 3 jaar en het veiligste daar is rondlopen met één body en zo weinig mogelijk lenzen, 't is daar soms op de koppen lopen ( een fish 15 mm steek ik gewoon extra in mijn jaszak ) Ik neem dus eventueel de Tokina 80-400 mee of de Tamron 28-300 VC

Als Nikon nu eindelijk eens een 400 mm f/5.6 moest uitbrengen he Ideaal voor dierentuin bezoeken of safariparken.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb ondertussen de Tokina 80-400 nieuw kunnen vinden voor 509€ ( 100€ goedkoper dan bij Konijn ) en dat vind ik meer dan genoeg voor een lens die ik sowieso toch niet heel dikwijls ga gebruiken.....

Deze Tokina is niet echt buikbaar op 400mm. Tot 300mm is de scherpte nog te doen, daarna gaat het letterlijk de mist in.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Deze Tokina is niet echt buikbaar op 400mm. Tot 300mm is de scherpte nog te doen, daarna gaat het letterlijk de mist in.
          Ik heb die 80-400 ooit nog overwogen oa voor de compacte bouw

Heb toen voor het dubbel van de prijs een tweedehands EF100-400 gekocht, van die 500 EUR heb ik al veel plezier gehad (brede Canoniangrijns )

Pech voor TS dat hij geen Sigma 400 heeft gevonden, want die heeft een erg goede reputatie

Comment

Als Nikon nu eindelijk eens een 400 mm f/5.6 moest uitbrengen he Ideaal voor dierentuin bezoeken of safariparken.
            Hoop er niet te sterk op Sigma is er mee gestopt, en Canon vindt het blijkbaar ook niet de moeite de hunne een IS update mee te geven.

Ik denk dat voor dierentuinen de Nikon 80-400VR een excellente keuze is. Op FX presteert die immers ook een stuk beter dan op DX. Ik heb verleden jaar in Planckendael met iemand gesproken die de 80-400VR op de D3 gebruikte, en die persoon was heel tevreden over de combinatie. Ik ga 'm zelf onmiddelijk terug kopen als 'm met AFS uitkomt

Edit: Hier kan je overigens ook nog een koopje doen. Ideaal voor dierentuinen

MVG,
            Last edited by frank207be; 14 juni 2009, 15:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht

Edit: Hier kan je overigens ook nog een koopje doen. Ideaal voor dierentuinen

MVG,
              LOL en een bolderkar meezuelen met de lens erin (bolderkar)
              nikon stuff

Comment

Je gaat het niet geloven maar ik ben er vandaag toch nog in geslaagd een Sigma 400 APO f/5.6 op de kop tikken voor een gunstig prijsje . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Je gaat het niet geloven maar ik ben er vandaag toch nog in geslaagd een Sigma 400 APO f/5.6 op de kop tikken voor een gunstig prijsje . . .
                  Succes ermee

Comment

en gauw testshotje gemaakt, ISO 1600, 400 mm, los uit de hand. Komt zo uit de camera, een JPG waar helemaal niets aan gedaan is.

Comment

en gauw testshotje gemaakt, ISO 1600, 400 mm, los uit de hand. Komt zo uit de camera, een JPG waar helemaal niets aan gedaan is.

http://www.fotokine.be/BD/_DSC5340.JPG
                      Amai, die ziet er zeker niet slecht uit

Comment

dikke proficiat, francis!
                        succes ermee.

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Amai, die ziet er zeker niet slecht uit
                          Is dat met die Sigma, de geruchten zijn dus waar
                          Veel plezier

Comment

Eindelijk overdag eens iets kunnen testen, vanop het terras, want ik zit nog steeds thuis met een acute lumbago Deze is met de Fuji S5 gemaakt, die 400 wordt dus eigenlijk 600 mm
                            Afstand tot het onderwerp is ongeveer 25 meter schat ik.

Camera Model: FUJIFILM (FinePix S5Pro )
                            Lens Focal Length: 400,00 mm ()
                            Shutter Speed: 1/750 sec
                            F-Number

De volgende foto is gemaakt met de D3, een FF camera dus, daarom ongeveer dezelfde uitsnede gemaakt om beter te kunnen vergelijken, het valt ook op dat de kleuren helemaal anders zijn, ondanks dat ik dar niets aan veranderd heb. Waarschijnlijk zit het zonlicht daar ook wel voor iets tussen.
                            Persoonlijk vind ik de kleuren van de Fuji helemaal gelijken op de kleur die deze bloemen echt hebben.

Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D3)
                            Lens Focal Length: 400,00 mm (400-400 mm F5,6-F5,6)
                            Shutter Speed: 1/1000 sec
                            F-Number: F5,6
                            ISO: 200

Nog even bij vermelden dat dit jpg's zijn, en geen bewerkte RAW bestanden . . .
                            Last edited by Franciskine; 16 juni 2009, 13:23.

Comment

Ja, da's zeker in orde. Gefeliciteerd.

(En is het de APO-versie (tweede versie dus) ? Ik vraag het maar even omdat er nadien ook nog een APO-macro gevolgd is...)
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Op het aankoopbewijs staat het jaar 1995 en het is inderdaad de 2de versie, de APO versie, er kwam later inderdaad nog een macroversie uit, maar die woog een pak zwaarder dan deze.
                                Hier is een fotootje, zoals je kan zien, degelijk gebruikt, krassen op buitenkant maar dat is niet abnormaal na 14 jaar denk ik Het glaswerk ziet er perfect uit en dat telt
                                Ik heb er 300€ voor betaald, ik denk dat ik die prijs wel kan verantwoorden voor dit objectief, zeker wanneer je weet dat ze nog amper te vinden zijn.

Last edited by Franciskine; 16 juni 2009, 16:30.

Comment

Working...
                                X