Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens wielrennen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lens wielrennen

    Voor sport heb je inderdaad geen f2,8 lenzen nodig, maar een snelle autofocus is wel nodig als je een groot percentage bruikbare foto's wil.
    Als die Nikon 70-300 VR en snelle AF heeft, dan kan je daarmee zonder problemen wielrenners mee fotograferen (zolang het niet op een overdekte wielerbaan is, want dan kom je er met f2,8 nog maar net).

    Sportfoto's met een zo klein mogelijke scherptediepte, daarvoor heb je wat meer ervaring nodig (en dure lichtsterke objectieven).

    Als ik wielrenners fotografeer, dan zet ik het diafragma zelden verder open dan f4, daarom heb ik nu ook een 70-200 f4 L IS gekocht voor sportevenementen.
    Die is veel lichter dan de 70-200 f2,8 L IS, maar die zal ik wel blijven gebruiken tijdens optredens, dan heb ik de lichtsterkte wel nodig.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: lens wielrennen

      Heb heel dit draadje gevolg omdat ik ook graag aan de kant sta (zit op een cammpeerstoel) om wielrenners te fotograferen.
      Zie dat graag en dus volg ik dit even.
      Hoop dat de TS er geen bezwaar tegen heeft dat ik even op de kar spring ?

      Heb een olympus E510 en heb onlangs de ronde van België zien passeren aan mijn deur (allee 250 meterkes eraf)
      En mijn vraag hoe krijg ik meer wielrenners scherp op deze foto , nu staat er Lars Boom op de Nederlandse kampioen en de winnaar van de ronde.
      Maar mijn vraag is wat doe ik verkeerd ????
      Of is dit redelijk goed, of ben ik beter af met een 50-200 F2.8-3.5 ???
      Nu met de 70-300 F4-5.6 gemaakt
      Iso 100 F8 1/640 op 70mm

      Comment

      Working...
      X