Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

    Ik ben 'm dan vandaag gaan halen (jawel, ook een sticker op de doos). En ben er toch tevreden van. Vanavond eens deftig uittesten bij weinig licht en dan weet ik ook ineens hoe de autofocus het doet ^^.
    || Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||
    ~Nothing is true, everything is permitted~

    Comment


    • #32
      Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

      Ik gooi er nog maar eens een update tegenaan

      Ik heb mijn exemplaar weer een tijdje getest in real life en door middel van testshots en ben helaas niet overtuigd. Bij elke test die ik heb gedaan geeft mijn exemplaar toch redelijk consequent een front focus van minimaal een mm of 10.... en soms in real life omstandigheden nog (veel) meer.... Ik ben er dus ook zeker niet tevreden mee en sta nu enorm in twijfel. Zal ik nog een ander Sigma exemplaar aanschaffen en testen of die beter werkt, of zal ik toch maar een Canon 50mm f1.4 kopen en dit Sigma avontuur achter me laten. (de 50L vind ik wel erg duur en bovendien staat een 135L bovenaan m'n verlanglijst en wil ik niet teveel van mijn reeds gespaarde budget spenderen aan een ander objectief)

      Ik heb Sigma Benelux weer gebeld en men gaf aan dat het objectief maar weer opgestuurd moest worden. Doorlooptijd reparaties is momenteel zo'n 5 weken... en ik ben hem net 6 1/2 week kwijtgeweest Maar bovendien, Sigma hanteert bij dit objectief een marge van 15mm. Hij mag dus 7,5mm FF danwel BF vertonen Dus met een beetje pech is het dan daarna nog niet goed.....
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #33
        Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Ik gooi er nog maar eens een update tegenaan

        Ik heb mijn exemplaar weer een tijdje getest in real life en door middel van testshots en ben helaas niet overtuigd. Bij elke test die ik heb gedaan geeft mijn exemplaar toch redelijk consequent een front focus van minimaal een mm of 10.... en soms in real life omstandigheden nog (veel) meer.... Ik ben er dus ook zeker niet tevreden mee en sta nu enorm in twijfel. Zal ik nog een ander Sigma exemplaar aanschaffen en testen of die beter werkt, of zal ik toch maar een Canon 50mm f1.4 kopen en dit Sigma avontuur achter me laten. (de 50L vind ik wel erg duur en bovendien staat een 135L bovenaan m'n verlanglijst en wil ik niet teveel van mijn reeds gespaarde budget spenderen aan een ander objectief)

        Ik heb Sigma Benelux weer gebeld en men gaf aan dat het objectief maar weer opgestuurd moest worden. Doorlooptijd reparaties is momenteel zo'n 5 weken... en ik ben hem net 6 1/2 week kwijtgeweest Maar bovendien, Sigma hanteert bij dit objectief een marge van 15mm. Hij mag dus 7,5mm FF danwel BF vertonen Dus met een beetje pech is het dan daarna nog niet goed.....
        Mark, welke body gebruik je?

        oeps, gevonden, een 5D. Tja, een FF of BF krijg je uiteraard beter onder controle met een camera met af adjust....
        Mijn "oude" 5D had ook FF, heb dat ook pas ontdekt toen ik de 85 1.2 had. maar na aanpassing was dat opgelost.
        Kan dus best zijn dat je cam er een beetje naast zit.
        Misschien eens tijd voor een upgrade ? anders iemand zoeken die voor jou de body kan calibreren. (weliswaar als je een steeds terugkerende zelfde focus fout hebt)
        Last edited by Rudy; 6 augustus 2009, 09:48.

        Comment


        • #34
          Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Mark, welke body gebruik je?

          oeps, gevonden, een 5D. Tja, een FF of BF krijg je uiteraard beter onder controle met een camera met af adjust....
          Mijn "oude" 5D had ook FF, heb dat ook pas ontdekt toen ik de 85 1.2 had. maar na aanpassing was dat opgelost.
          Kan dus best zijn dat je cam er een beetje naast zit.
          Misschien eens tijd voor een upgrade ? anders iemand zoeken die voor jou de body kan calibreren. (weliswaar als je een steeds terugkerende zelfde focus fout hebt)
          Theoretisch is alles natuurlijk mogelijk maar eerlijk gezegd geloof ik er niet in dat het aan mijn 5D ligt. Écht goed testen kan ik dat natuurlijk niet want ik heb geen enkel ander stukje glaswerk met zo'n groot diafragma dat ik dat zou kunnen testen. (hoewel ik mij nu wel bedenk dat mijn broer een 50mm f1.8 heeft, die zou ik natuurlijk wel eens kunnen gebruiken voor een testje...) Maar 't punt is dat mijn Sigma 50mm dezelfde FF geeft op zowel mijn 5D als mijn 40D. Dus dan zou dat moeten betekenen dat zowel mijn 5D als m'n 40D dezelfde afwijking hebben.... Dat zou toch wel erg toevallig zijn.....

          Trouwens, van mijn 40D kan ik me helemaal al niet voorstellen dat die een focus-afwijking zou hebben. Op die camera heb ik namelijk mijn eerste Sigma 50mm exemplaar ook getest en diezelfde exemplaar had ik toen ook getest op de 30D van m'n broer en 40D van m'n schoonzus. En die gaf toen ook in alle gevallen dezelfde mate van FF. Is ook allemaal terug te lezen in dit draadje....

          Dus kortom, als mijn 5D zou afwijken dan zou dat betekenen dat ook mijn 40D, mijn broers 30D en mijn schoonzus haar 40D óók allemaal exact dezelfde mate zouden afwijken.... en ik geloof best in toeval maar dát lijkt me toch erg sterk.....

          Ik denk dat ik mijn huidige exemplaar nog maar een keer laat opsturen met de boodschap dat ze hem exact een milimeter of 8 a 10 moeten terugschroeven, en dan maar eens weer proberen..... Werkt het dan nog niet goed, dan doe ik hem weg en koop ik me wel een Canon.... misschien zelfs wel een 50L (hoewel ik van de 50L ook vaak problemen lees mbt focus-shift.)

          En m'n body upgraden naar een 5D mkII? Ik zou wel graag willen maar dat trekt 'bruintje' niet.... dan zou ik al mijn verlanglijstje van een primes set voor een behoorlijk lange tijd moeten uitstellen. Juist dáárom heb ik een dikke drie maanden terug deze (in nieuwstaat verkerende) 5D tweedehands gekocht. En ik ben er nog altijd van overtuigd dat topglas veel meer doet dan de nieuwste body.... Dus op m'n verlanglijst staat voorlopig eerst nog een 135L, 24L en een goede 50mm... En daarna is de body wel aan een upgrade toe maar tot die tijd zal mijn 5D waarschijnlijk wel voldoen. Aan image quality zal het bij de klassieke 5D in ieder geval niet liggen
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #35
            Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

            Ik denk dat dit een zeer interessant artikel is om te lezen...

            One of the most common examples of anti-logic we see at LensRentals is the statement The lens is soft/front focuses/back focuses. Now don’t get me wrong, there are bad copies of lenses out there, as best we can tell ranging from 3% to 7% of lenses. And we know, despite our checkout procedures, that 1 [...]
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #36
              Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
              Ik denk dat dit een zeer interessant artikel is om te lezen...

              http://www.lensrentals.com/news/2008...nd-other-myths
              Ik had deze idd al eens gelezen en op zich zou dit mijn probleem kunnen zijn…. Maar dan vind ik het toch wel erg toevallig dat de afwijking van mijn beide body’s exact gelijk zijn…. En dat de afwijking óók nog hetzelfde is op de 30D van m’n broer en 40D van m’n schoonzus. Ik kan me dit toch haast niet voorstellen…..
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #37
                Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                'k Heb vandaag de proef op de som genomen.... heb testshots gemaakt met m'n 5D met mijn Sigma 50mm en met mijn broers Canon 50mm f1.8 II 'plastic fantastic'.... En wat denk je? De Canon van 80 tientjes focuste spot-on waar mijn Sigma een serieuze FF gaf

                5D & Canon 50mm f1.8II:



                (klik op de foto om het AF punt te zien)


                5D & Sigma 50mm f1.4:



                (klik op de foto om het AF punt te zien)

                Hetzelfde soort resultaat kregen we ook op de 30D van m'n broer. Alle twijfel (van de weinige twijfel die ik überhaupt had) is wat mij berteft wel weg.... Het ligt niet aan mijn camera's, het ligt écht aan mijn ronduit slecht focussende Sigma lens.....
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #38
                  Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                  Ondanks dat ik het idee heb dat ik deze updates voornamelijk voor mijzelf schrijf ga ik er toch stug mee door

                  Vandaag ben ik bij Konijnenberg (vestiging Den Ham) geweest met mijn slecht presterende Sigma 50mm lens. Mijn verwachting was dat deze weer opnieuw opgestuurd zou moeten worden ter reparatie/calibratie en dat ik hem dus wederom minimaal een week of 6 zou moeten missen....

                  In de winkel aangekomen heb ik de medewerker die mij hielp eerst een paar voorbeelden laten zien, op het schermpje van mijn 5D. Vervolgens hebben we in de winkel een 'testje uit de hand gedaan' door mijn Sigma lens te vergelijken met een Canon 50mm f1.4 en een nieuwe Sigma 50mm f1.4. En zonder dat we er een computerscherm bij nodig hadden was al direct duidelijk dat mijn exemplaar een behoorlijke front focus probleem heeft en dat zowel de Canon als het nieuwe Sigma exemplaar het een stuk beter deden.

                  De medewerker bood vervolgens aan om mijn (1/2 jaar oude) exemplaar om te ruilen voor die nieuwe, die we zojuist in de winkel hadden getest Ik ben uiteraard op dit aanbod ingegaan en heb dus een nieuw exemplaar meegekregen (serienr 1032XXX). Of dit exemplaar nu 'een perfecte exemplaar' is weet ik nog niet maar in de testjes die ik tot nog toe heb gedaan lijkt het in ieder geval veel beter dan mijn vorige exemplaar

                  Anyway, we zullen zien hoe dit nieuwe exemplaar zal presteren in de praktijk. 't Zal wel mijn laatste poging zijn . Mocht dit exemplaar in de praktijk toch óók weer niet goed presteren dan neem ik afscheid van de Sigma 50mm en ga ik wel over naar een Canon variant....

                  Oh en Kudos voor konijn voor de goede service (Iets wat ook wel weer gezegd mag worden aangezien ze hier toch wel redelijk regelmatig worden afgezeken...)
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                    Ik hoop voor je dat je deze keer een goede te pakken hebt want daar ga je plezier aan beleven. Succes ermee
                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Ondanks dat ik het idee heb dat ik deze updates voornamelijk voor mijzelf schrijf ga ik er toch stug mee door

                    Vandaag ben ik bij Konijnenberg (vestiging Den Ham) geweest met mijn slecht presterende Sigma 50mm lens. Mijn verwachting was dat deze weer opnieuw opgestuurd zou moeten worden ter reparatie/calibratie en dat ik hem dus wederom minimaal een week of 6 zou moeten missen....

                    In de winkel aangekomen heb ik de medewerker die mij hielp eerst een paar voorbeelden laten zien, op het schermpje van mijn 5D. Vervolgens hebben we in de winkel een 'testje uit de hand gedaan' door mijn Sigma lens te vergelijken met een Canon 50mm f1.4 en een nieuwe Sigma 50mm f1.4. En zonder dat we er een computerscherm bij nodig hadden was al direct duidelijk dat mijn exemplaar een behoorlijke front focus probleem heeft en dat zowel de Canon als het nieuwe Sigma exemplaar het een stuk beter deden.

                    De medewerker bood vervolgens aan om mijn (1/2 jaar oude) exemplaar om te ruilen voor die nieuwe, die we zojuist in de winkel hadden getest Ik ben uiteraard op dit aanbod ingegaan en heb dus een nieuw exemplaar meegekregen (serienr 1032XXX). Of dit exemplaar nu 'een perfecte exemplaar' is weet ik nog niet maar in de testjes die ik tot nog toe heb gedaan lijkt het in ieder geval veel beter dan mijn vorige exemplaar

                    Anyway, we zullen zien hoe dit nieuwe exemplaar zal presteren in de praktijk. 't Zal wel mijn laatste poging zijn . Mocht dit exemplaar in de praktijk toch óók weer niet goed presteren dan neem ik afscheid van de Sigma 50mm en ga ik wel over naar een Canon variant....

                    Oh en Kudos voor konijn voor de goede service (Iets wat ook wel weer gezegd mag worden aangezien ze hier toch wel redelijk regelmatig worden afgezeken...)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                      De aanhouder wint

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                        Interessante verhalen allemaal, ik heb de mijne gekocht het moment dat 't eerste exemplaar leverbaar was in Nederland. Op mijn 30D vond ik hem maar matig, maar op de 5D is het echt een droomlens. Autofocus problemen heb ik eigenlijk geen last van.
                        Canon EOS 5D | Sigma 50 1.4 | 17-40L | 135L
                        Visit my Flickr

                        Comment

                        Working...
                        X