Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

    Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
    Thanx Rudy, 'k ga wss ook bij Fotorubens eens langsgaan binnenkort...
    Er lag er nog eentje....

    Comment


    • #17
      Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

      Van mijn f/1.4 ben ik héél tevreden.
      Ik heb die onlangs aangekocht bij Konijn en er zat geen speciaal stickertje op de doos.
      Bij Konijn zeiden ze dat de Sigma tegenwoordig beter verkoopt dan de Canon.
      Héél scherp objectief hoor

      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Van mijn f/1.4 ben ik héél tevreden.
        Ik heb die onlangs aangekocht bij Konijn en er zat geen speciaal stickertje op de doos.
        Bij Konijn zeiden ze dat de Sigma tegenwoordig beter verkoopt dan de Canon.
        Héél scherp objectief hoor

        Grtz, RF
        Ne goeie sigma van de eerste keer???? You lucky bastard!!!

        Comment


        • #19
          Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Ne goeie sigma van de eerste keer???? You lucky bastard!!!
          Merci hé
          Nee, ernstig nu
          Bij Konijn hadden ze me gezegd dat er vroeger inderdaad problemen waren met dit objectief maar dat Sigma er hard aan gewerkt had die back en/of front focus beter te controleren. Ik denk dat je nu bijna geen slechte meer kan kopen, tenzij je natuurlijk bij een winkel ga kopen met lage verkoopcijfers
          Wellicht had ik geluk zoals je zegt, maar ik ben zeer tevreden met dit objectief.

          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Bij Konijn hadden ze me gezegd dat er vroeger inderdaad problemen waren met dit objectief maar dat Sigma er hard aan gewerkt had die back en/of front focus beter te controleren. Ik denk dat je nu bijna geen slechte meer kan kopen, tenzij je natuurlijk bij een winkel ga kopen met lage verkoopcijfers
            Grtz, RF
            hhmm... als dit zo is hoop ik maar dat ze slecht focussende objectieven ook correct kunnen afstellen. Want die van mij is toch niet best. Serienummer van die van mij is overigens 1015XXX.... Mijn eerste was zelfs een 1006XXX nummer en die was zo nodig nog erger.
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #21
              Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

              Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
              De sigma 50mm f1.4 heb ik nooit gehad maar wel de 30mm f1.4, en daar had ik toch ook wel regelmatig nen af-misser, maar dat was meer de fotograaf z'n fout.
              F1.4 is echt wel héél fijn... en je zit snel "dernaast" hé ;-)
              Nu ja, ik heb de jouwe overgekocht

              Maar echt waar, ik heb hier al veel mooie (en scherpe) kinderfotos binnenshuis mee genomen
              Ik mopper niet

              Comment


              • #22
                Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Wel wel wel, jullie geloven het nooit!
                Deze middag een nieuw exemplaar opgehaald bij fotorubens, dit zou een zeer recente reeks zijn volgens de winkeljuffrouw, er kleeft ook een sticker op de doos die op de vorige versies die ik had niet zat, 2 jaar extra garantie (dus 3 in totaal)
                De eerste testen zijn veelbelovend!! geen grote focusproblemen vast te stellen. Soms een misser, dat wel, maar perfekt aanvaardbaar op F1.4
                Dit is echt en lens die, als ze goed werkt met kop en schouder boven de canon variant uitsteekt. Ik hoop dat ze zo goed blijft.
                Rudy, ben nu toch nieuwsgierig hoe dit exemplaar is, aangezien je hem nu alweer te koop aanbiedt, wegens dat je hem te weinig gaat gebruiken? Waarom dan al die moeite doen om een goed exemplaar te zoeken??
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #23
                  Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Rudy, ben nu toch nieuwsgierig hoe dit exemplaar is, aangezien je hem nu alweer te koop aanbiedt, wegens dat je hem te weinig gaat gebruiken? Waarom dan al die moeite doen om een goed exemplaar te zoeken??
                  Probeer hem hé, dan weet je het zelf.
                  En je moet me niet proberen te doorgronden.... ;-)
                  Last edited by Rudy; 7 juni 2009, 22:47.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Probeer hem hé, dan weet je het zelf.
                    En je moet me niet proberen te doorgronden.... ;-)
                    Oh, ik zou hem graag testen hè, zou ik bij jou in de buurt wonen (wat dus helaas niet het geval is). Ik wil namelijk heel graag een perfect werkend exemplaar van dit objectief, voor op m'n 5D... en ik heb mijn exemplaar dan wel opgestuurd naar Sigma, maar heb toch m'n twijfels of ze hem kunnen fixen. Ik kan alleen maar hopen....

                    En 't is niet om je te willen doorgronden hoor.... 't verbaast me alleen een beetje dat een mens zoveel moeite doet om een goed exemplaar te vinden... alleen maar om hem daarna weer te verkopen.... Eerlijk, als ik een 100% perfect werkend exemplaar van dit objectief zou hebben zou ik hem écht nooit meer wegdoen. Vandaar.....
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      En 't is niet om je te willen doorgronden hoor.... 't verbaast me alleen een beetje dat een mens zoveel moeite doet om een goed exemplaar te vinden... alleen maar om hem daarna weer te verkopen.... Eerlijk, als ik een 100% perfect werkend exemplaar van dit objectief zou hebben zou ik hem écht nooit meer wegdoen. Vandaar.....
                      Wees gerust, er zijn wel meer mensen die zich dit afvragen. Ik viel ook bijna van mijn stoel toen ik dit weekend in "aangeboden" keek

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                        ..... ;-))
                        Klein kodakske

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Wees gerust, er zijn wel meer mensen die zich dit afvragen. Ik viel ook bijna van mijn stoel toen ik dit weekend in "aangeboden" keek
                          Er plakt nu een sticker op "Tested by Rudy", dat is heel wat waard hoor

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                            't Heeft een tijdje geduurd maar gisteren heb ik mijn Sigma 50mm terug ontvangen. Op de reparatiebon van Sigma staat aangegeven dat het 'electronisch circuit' is vernieuwd en het 'focus punt meting' opnieuw is ingelezen. Dit komt ook overeen met hetgeen de Sigma technicus mij heeft verteld toen ik hem begin vorige week aan de telefoon had.

                            De Sigma medewerker wist mij te vertellen dat de fabrikant onlangs de cpu van een aantal type objectieven heeft vervangen, waaronder de 50mm f1.4. De oude cpu zou vermoedelijk te traag werken en dit zou de AF problemen opleveren. (Ik kan het niet beter beschrijven, 't was nogal een technisch verhaal wat ik niet 100% begreep ). Vandaar dat de printplaat van mijn exemplaar zou worden vervangen. De cpu zit namelijk vast op die printplaat. Zover waren ze al met mijn lens, het wachten was echter nog op een firmware versie die Sigma Japan vorige week nog moest verspreiden. (dat was dus de firmware behorend bij de cpu) Nadat de printplaat vervangen is heeft men de focus punt meting dus ook opnieuw moeten doen.

                            Wel, het verhaal van de Sigma technicus gaf mij goede hoop dat de AF problemen van mijn objectief definitief tot het verleden zou behoren..... Uiteraard ben ik gistermiddag direct aan het testen geslagen.... maar was uiteindelijk helaas toch niet geheel overtuigt. Hij is wél beter geworden. De consequente front-focus is er, tenminste zoals het nu lijkt, niet meer. Toch heb ik het idee dat de AF een beetje hit-or-miss blijft met dit objectief (wat op f1.4 of f2 natuurlijk onverbiddelijke resultaten oplevert) hoewel het misschien nu nog te vroeg is om dit al vast te stellen. Ik heb vandaag wel zo'n dikke 50 foto's geschoten met dit objectief op m'n 5D, maar wel allemaal spelende peuters binnenshuis, zo tussen 1/50 en 1/80 en tussen f1.4 en f2.8. Niet echt ideale testomstandigheden dus Achteraf had ik natuurlijk beter m'n iso nog wat verder omhoog kunnen gooien. Nou ja, ik ga de lens gewoon weer een tijdje gebruiken voor ik mijn mening definitief vorm over mijn exemplaar... en van daaruit zie ik wel weer wat ik ga doen.
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                              Ik ben van plan om me ook zo'n objectief aan te schaffen (50mm f1.4) maar nu ik dit lees begin ik een beetje te twijfelen.

                              Zijn deze problemen eerder regel dan uitzondering of bestaat de kans dat ik zo'n sigma koop en er geen problemen mee zal hebben?
                              || Canon EOS 1000D + 18-55mm IS + 55-250mm IS + Sigma 50mm f1.4 + Canon EFS 17-55mm IS + Walimex Pro 8mm + Metz Mecablitz 48 af-1 ||
                              ~Nothing is true, everything is permitted~

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wie heeft een goede werkende Sigma 50MM 1.4?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris-Canon Bekijk bericht
                                Ik ben van plan om me ook zo'n objectief aan te schaffen (50mm f1.4) maar nu ik dit lees begin ik een beetje te twijfelen.

                                Zijn deze problemen eerder regel dan uitzondering of bestaat de kans dat ik zo'n sigma koop en er geen problemen mee zal hebben?
                                Wel, het schijnt dus zo te zijn dat de nieuwere exemplaren beter zijn. In ieder geval, daar lijkt het dus op als je het verhaal van Rudy leest.... Als je op fredmiranda.com kijkt zijn er toch ook genoeg mensen die wél een perfect focussende exemplaar hebben.

                                Tot op heden heb ik een haat-liefde verhouding met dit objectief. Want áls 'ie goed focust kun je er écht prachtige platen mee maken. De boterzachte bokeh van dit objectief vind ik echt prachtig Maar ja.... die focusproblemen hè

                                Ik heb inmiddels besloten dat ik mijn exemplaar weer een tijdje ga proberen in real-life situaties. En als het percentage foto's met focus-issues te hoog is ga ik wel op zoek naar een beter exemplaar...
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X