Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levensverwachting objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Levensverwachting objectief

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
    Er is ook nog een verschil ze hebben of er nog mee werken !
    Zeker, die van mij werken 100%...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Er zijn uiteraard enkele veronderstellingen:
      - een pro lens (lees duur) zal doorgaans het veel langer uithouden dan een budget instaplens; (Pro lenzen kunnen het decennia uithouden)

Lenzen verslijt je doorgaans niet, je verkoopt ze meestal omdat je gewoon een andere wilt.
      Ja, maar de vraag is of de huidige lenzen het nog zo lang uithouden.

Ik heb hier lenzen liggen van 30-35 jaar oud. Daar kun je iemand mee doodkloppen, puur ijzer en glas. Volgens mij kan daar bijna niets mis mee gaan, gewoon onverwoestbaar.
      Maar de huidige lenzen, dat is wat anders. De pro lenzen moeten zeker niet onderdoen qua bouw, maar al de electronica en motortjes die daar inzitten. dat zit constant heen en weer te draaien en te schudden... Ik weet het niet hoor.
      De tijd zal het uitwijzen zeker?

Comment

en die plastic... door UV bestraling en temperatuursstijgingen verduurt die sneller meestal => thuis in uw zak laten zitten en ze gaan een leven lang mee

maar ik snap de vraag wel... en ik heb ze mezelf ook al gesteld, maar totnutoe ben ik nog niet op een levenseinde van een lens gestoten...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
          Ja, maar de vraag is of de huidige lenzen het nog zo lang uithouden.

Ik heb hier lenzen liggen van 30-35 jaar oud. Daar kun je iemand mee doodkloppen, puur ijzer en glas. Volgens mij kan daar bijna niets mis mee gaan, gewoon onverwoestbaar.
          Maar de huidige lenzen, dat is wat anders. De pro lenzen moeten zeker niet onderdoen qua bouw, maar al de electronica en motortjes die daar inzitten. dat zit constant heen en weer te draaien en te schudden... Ik weet het niet hoor.
          De tijd zal het uitwijzen zeker?
          De vraag stellen is hem beantwoorden. Meer dingen die stuk kunnen, en vroeg of laat ook stuk zullen gaan.

Comment

zoals hierboven ook al gezegt: een lens die opgebruikt is heb ik nog nooit gezien. Een die beu gebruikt is komt véél vaker voor (verkeerde zoom, niet lichtsterk genoeg, betere versie uit,...) of te lang in de kast laten liggen en dan toch nog eens willen gebruiken.

just (ab)use it!
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

levensduur van ene lens?? hangt er vanaf hoe je er mee omgaat. ben je er zuinig op, dan kan ie een leven lang meegaan, of totdat je hem beu bent, ga je er mee gooien en smijten, dan zal het niet heel lang meegaan..

Comment

En indien ge regelmatig uw frontlens poetst met schuurpapier P400?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                  wat je vroeger wel eens tegen kwam is , dat de diafragmebladen bleven plakken en het diafragma niet meer open ging , hoe dat nu zit met die electronishe contactpunten , daar kan de miserie van komen , ik heb een vivitar zoom 19-35mm en die heeft nu en dan eens dat ie op een moment niet scherpsteld, en als dat te veel voorkomt kan je hem wel als versleten beschouwen zeker voor zo'n lens die minder kost dan de herstellingskosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Andy L Bekijk bericht
                    Kan nieuw gestoken worden.
                    Canonian

Comment

Ik denk niet dat er nog produkten gemaakt worden om 30 of 40 jaar mee te gaan zoals de objectieven die nog te vinden zijn van de jaren 60 en zelfs ouder.
                      Ik veronderstel ook dat het steeds sneller en sneller zal gaan en dat voor je het weet series zoals D objectieven hopeloos verouderd zijn.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                        Ik denk niet dat er nog produkten gemaakt worden om 30 of 40 jaar mee te gaan zoals de objectieven die nog te vinden zijn van de jaren 60 en zelfs ouder.
                        Ik veronderstel ook dat het steeds sneller en sneller zal gaan en dat voor je het weet series zoals D objectieven hopeloos verouderd zijn.
                        Toch wel http://www.zeiss.com/C12567A8003B58B9?Open
                        Of deze, zijn tenminste nog wel nieuw te koop.

Problemen met compabliteit doen daar niets aan af. Wie weet bestaat de F-vatting of de EF-vatting over 40 jaar niet meer nieuw.

Comment

Ook vroeger waren de diafragmabladen natuurlijk wel een "zwakker punt" overigens...heb hier toch wat lensjes liggen die alleen nog maar vol open werken...

Daarnaast heb ik toch het gevoel dat de huidige generatie zoom (met name extreme zoom) lenzen ook wel last kunnen hebben van stof aan de binnenzijde van de lens...als dat teveel wordt zou je ze (gezien hun prijs) ook als versleten kunnen beschouwen...
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                            Toch wel http://www.zeiss.com/C12567A8003B58B9?Open
                            Of deze, zijn tenminste nog wel nieuw te koop.

Problemen met compabliteit doen daar niets aan af. Wie weet bestaat de F-vatting of de EF-vatting over 40 jaar niet meer nieuw.
                            Een zeiss is echt een toplens gemaakt naar de techniek van vroeger met de nieuwe materialen van nu, doordat ze geen contactpunten hebben kunnen die eigenlijk al niet kapot gaan ze zijn nog gemaakt van metaal en glas plastiek komt er niet aan te pas zelfs de focusring is van metaal, ze worden gemaakt met F baj. EF. K. en M42
                            en zeiss geeft zelf drie jaar garantie na registratie
                            Last edited by koen1950; 23 mei 2009, 15:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                              Een zeiss is echt een toplens gemaakt naar de techniek van vroeger met de nieuwe materialen van nu, .../... en zeiss geeft zelf drie jaar garantie na registratie
                              ik heb nog een Cannondale waar levenslange garantie op zit (en nog niet moeten gebruiken), en op een auto geven ze 6, 7, 8 jaar tegen doorroesten of zo. Er zijn nog toestellen waar je 5 of 10 jaar garantie op krijgt. Voor de topkwaliteit van een Zeiss zou je dan ook langer verwachten, en 3 jaar vind ik helemaal niks om mee uit te pakken, dat past eerder in merkadoratie.

Nieuwe uitgebreide garantie
                              Op elke Canon multimediaprojector krijgt u een Extended Warranty (uitgebreide garantie) van 3 jaar (geldig vanaf de dag van aankoop) en op de lampen een garantie van 90 dagen. De van toepassing zijnde voorwaarden en het bereik van de Extended Warranty (uitgebreide garantie) worden uitsluitend vermeld op Canon's European Warranty System-kaart (Canon's Europese garantiesysteem).
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Sigma heeft tegenwoordig ook zo'n garantie...3 jaar als je je product op sigma-benelux registreert.

Nu heeft Sigma Benelux dit ook gedaan om grijze import te voorkomen, maar persoonlijk vind ik 3 jaar ook niet meer dan normaal...verwacht toch wel dat ze wat langer mee gaan als dat
                                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                                X