Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Levensverwachting objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Levensverwachting objectief

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Sigma heeft tegenwoordig ook zo'n garantie...3 jaar als je je product op sigma-benelux registreert.

Nu heeft Sigma Benelux dit ook gedaan om grijze import te voorkomen, maar persoonlijk vind ik 3 jaar ook niet meer dan normaal...verwacht toch wel dat ze wat langer mee gaan als dat
    Denk dat het wel zal meevallen met de moderne lenzen , alleen waren de oude nikkors wel sterker, doe eens een test en laat eens een oude nikkor en een moderne lens vallen, dan zal je zien welke de sterkste is

Comment

Misschien ooit
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
        De oude MF lenzen van nikon zijn nog de beste ik werk nog met lensjes van de jaren tachtig
        Hier nog zo een, maar dan vanaf de jaren 70.
        Werken nog allemaal probleemloos.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
          Problemen met compabliteit doen daar niets aan af. Wie weet bestaat de F-vatting of de EF-vatting over 40 jaar niet meer nieuw.
          De Nikon F vatting bestaat nog maar net 50 jaar. Hoe lang die nog mee gaat ???

Mijn AF objectieven (nonD) zijn allemaal nog maar 22 jaar oud. En werken perfect op de D300 - D700 etc.

Objectieven met een kortere levensverwachting kan ik me niet veroorloven.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            De Nikon F vatting bestaat nog maar net 50 jaar. Hoe lang die nog mee gaat ???

Mijn AF objectieven (nonD) zijn allemaal nog maar 22 jaar oud. En werken perfect op de D300 - D700 etc.

Objectieven met een kortere levensverwachting kan ik me niet veroorloven.
            ik ook niet, ze kosten geld genoeg he hans

Comment

De levensduur hangt af van hoe en waar je je materiaal gebruikt.
              In een beschermde omgeving zoals een studio of tjdens veldwerk, bvb een trouwfeest of zo terwijl het dondert en bliksemt. Of als je in een stoffig vervallen huis bent om je modellen te fotografferen. Het materiaal ziet goed af.

Comment

Ben ook wel benieuwd naar die L lenzen enz ...
                Mijn 24 - 70L is eens gevallen van 1,3m en die was toch mooi in stukken.
                Dat was met een leica of zeiss lens toch nooit gebeurt.

Veroudering zal wel meevallen, zal mss wel voorkomen dat hij niet meer werkt door een contactje en je wel 200 euro herstel kosten moet betalen voor een dom contactje ergens. Mijn Canon D60 is zo kapot gegaan, start gewoon niet meer op, waarschijnlijk een contact, herstellen is minimum 200 euro, dat is de 2e handsprijs... 7 jaar meegegaan, 3000 euro nieuw. Al mijn analoge cameras doen beter en de meeste nog niet 1/3 van die prijs.

Lenzen kunnen ook nog beschimmelen, sommig glas verkleurt ook.

Bijna al mijn fotogrief dat kapot is gegaan is door op de grond te vallen.
                Een analoog olympus compact na de 3e val, erges op een city parade in zuid frankrijk. Mijn 24 - 70 die in 2 was. Mijn 1DII die daar aanhing is gebarsten, van 1,3 meter hoogte, voor zover "build as a tank." Mijn lomo heeft al meer klappen overleeft als mijn 1DII. hmmmmmm
                (maar de 1DII werkte wel nog perfect, ook met barsten, heb hem met plakband "gemaakt" maar denk niet dat hij nu nog zeer weathersealed is , ziet er wel heel avontuurlijk uit nu tis witte plakband)
                Juist de D60 contactje, dan laat ik het nog liever vallen...
                Last edited by Pen F; 25 mei 2009, 02:25.
                http://aljocha.tumblr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
                  Ben ook wel benieuwd naar die L lenzen enz ...
                  Mijn 24 - 70L is eens gevallen van 1,3m en die was toch mooi in stukken.
                  Dat was met een leica of zeiss lens toch nooit gebeurt.

Veroudering zal wel meevallen, zal mss wel voorkomen dat hij niet meer werkt door een contactje en je wel 200 euro herstel kosten moet betalen voor een dom contactje ergens. Mijn Canon D60 is zo kapot gegaan, start gewoon niet meer op, waarschijnlijk een contact, herstellen is minimum 200 euro, dat is de 2e handsprijs... 7 jaar meegegaan, 3000 euro nieuw. Al mijn analoge cameras doen beter en de meeste nog niet 1/3 van die prijs.

Lenzen kunnen ook nog beschimmelen, sommig glas verkleurt ook.

Bijna al mijn fotogrief dat kapot is gegaan is door op de grond te vallen.
                  Een analoog olympus compact na de 3e val, erges op een city parade in zuid frankrijk. Mijn 24 - 70 die in 2 was. Mijn 1DII die daar aanhing is gebarsten, van 1,3 meter hoogte, voor zover "build as a tank." Mijn lomo heeft al meer klappen overleeft als mijn 1DII. hmmmmmm
                  (maar de 1DII werkte wel nog perfect, ook met barsten, heb hem met plakband "gemaakt" maar denk niet dat hij nu nog zeer weathersealed is , ziet er wel heel avontuurlijk uit nu tis witte plakband)
                  Juist de D60 contactje, dan laat ik het nog liever vallen...
                  Ik ben nu terug weer gaan werken met mijn oude nikkors , wel zonder AF maar vind dat het echte fotograferen , vind ik beter dan AF ,gebruik ze meestal voor landschap, maar kan je blijkbaar alleen met nikon doen, die bleven trouw aan hun F.bajonet, ik heb er al drie bij gekocht op ebay betaalde 250 euro voor samen, een 28mm 2.8 / 35mm 2.0/ en 105 micro 2.8 , daar heb je drie klasse objectieven voor prijs van een kitlensje, ik heb verder ook nog een 50mm1.4 /50mm1.8/135mm 3.5 ,die zijn niet stuk te krijgen
                  Last edited by koen1950; 25 mei 2009, 07:15.

Comment

Working...
                  X