Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 200mm f 2 en canon 200mm f 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 200mm f 2 en canon 200mm f 2.8

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
    opletten met zo'n uitspraken hé

nu, ik heb een 200f2.8 en heel erg tevreden over, ook een 85f1.8 en super tevreden.
    als ik budget zou hebben denk ik niet dat ik die aan een 200f2 of 85f1.2 zou spenderen.

groetjes,
    maarten.
    mijn gedacht ook
    de mensen niet te zot maken

de 200mm f:2 is beslist een juweeltje, maar toch echt iets voor iemand die alles heeft

ik kan nog veel beter verstaan dat iemand dat geld aan een 500mm f:4 uitgeeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
      Ik heb ook mijn twijfels of de vatting van 'n 450D het gewicht kan houden.
      Dat zou dan de eerste keer zijn dat ik een geknapte vatting zou zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        de 200mm f:2 is beslist een juweeltje, maar toch echt iets voor iemand die alles heeft

ik kan nog veel beter verstaan dat iemand dat geld aan een 500mm f:4 uitgeeft
        wat heet?
        hoe een 500mm vergelijken met een 200mm?
        van een 200mm kan je nog zeggen dat het in extremis een portretlens is. een 500 is way out! en over sleuren gesproken...
        Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
          opletten met zo'n uitspraken hé

nu, ik heb een 200f2.8 en heel erg tevreden over, ook een 85f1.8 en super tevreden.
          als ik budget zou hebben denk ik niet dat ik die aan een 200f2 of 85f1.2 zou spenderen.

groetjes,
          maarten.
          Iemand die kiest voor een 450D zal niet direkt zoveel geld uitgeven voor een 200mm f2 L IS. Maar het kan natuurlijk wel, want ook op die 450D zal die lens een perfecte beeldkwaliteit leveren.

Ik ben zelf ook heel tevreden over de 85mm f1,8 en de 135mm f2, de 200mm f2 L IS is er voor mij "iets over", net zoals de 50mm f1,2 en de 85mm f1,2.
          (Niet alleen de prijs, maar ook het gewicht is een probleem...)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

die 135f2 zie ik nog wel-komen ...
            maar eerst iets anders.

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

@ Black Bandit: Je hebt wel gelijk wat mijn budget betreft Ik heb die Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS eens bekeken. Lijkt me wel ideaal om mee te beginnen. Ik zoek namelijk een portretlens. Ik ga eens rondkijken op Kapaza

Alvast bedankt.

Comment

Ik heb ook mijn twijfels of de vatting van 'n 450D het gewicht kan houden.

De 55-250 is dan nog niet eens een zware lens, b.v. in vergelijking met de 17-55.
                Zoals Lennert zei: Dat zou dan de eerste keer zijn dat ik een geknapte vatting zou zien

Ik heb beide lenzen destijds gekocht voor mijn 350D (de voorloper van de 450D) en geen enkel probleem met gebroken vattingen hoor.
                Ik denk dat ik enkel voor een 70-200 f/2.8 (of zwaardere objectieven) een statiefgondel zou voorzien.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb een EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS kunnen kopen voor €190. Niks teveel toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
                    Ik heb een EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS kunnen kopen voor €190. Niks teveel toch?
                    Lijkt me een goeie prijs. Enig idee hoe oud het objectief is? Kan eigenlijk niet zo oud zijn, want deze lens is nog vrij nieuw in het Canon gamma.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      De 55-250 is dan nog niet eens een zware lens, b.v. in vergelijking met de 17-55.
                      Zoals Lennert zei: Dat zou dan de eerste keer zijn dat ik een geknapte vatting zou zien

Ik heb beide lenzen destijds gekocht voor mijn 350D (de voorloper van de 450D) en geen enkel probleem met gebroken vattingen hoor.
                      Ik denk dat ik enkel voor een 70-200 f/2.8 (of zwaardere objectieven) een statiefgondel zou voorzien.
                      Ik neem toch aan dat Tom het over de 200mm f2 had à 2.5 kilogram en niet over de plastic 55-250
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Ik neem toch aan dat Tom het over de 200mm f2 had à 2.5 kilogram en niet over de plastic 55-250
                        Inderdaad, ik laat mijn 70-200 ook niet enkel aan de vatting bungelen als ik even geen foto's neem. Geen superzwaar objectief maar ik ben er niet voor te vinden, zo'n gewicht aan 'n vatting.
                        Canonian

Comment

Inderdaad, ik laat mijn 70-200 ook niet enkel aan de vatting bungelen als ik even geen foto's neem. Geen superzwaar objectief maar ik ben er niet voor te vinden, zo'n gewicht aan 'n vatting.
                          toch denk ik dat het wel een beetje meevalt hoor, zeker met een 70-200. Ik hang regelmatig m'n 40D over mijn schouder terwijl m'n 100-400L erop zit. Kan die vatting best tegen, zolang je hem maar gewoon laat bungelen met de lens naar beneden. 't Zal wellicht anders worden als je het geheel horizontaal houdt zonder de lens daarbij te ondersteunen....
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Lijkt me een goeie prijs. Enig idee hoe oud het objectief is? Kan eigenlijk niet zo oud zijn, want deze lens is nog vrij nieuw in het Canon gamma.
                            Hij is nog vrij nieuw. Volgens de eigenaar slecht enkele keren gebruikt. Hij verkocht hem omdat hij een 100-400 gekocht had. Ik ben hem ondertussen gaan halen en ik heb die 100-400 ook een keertje mogen proberen. Als absolute beginner was ik ferm onder de indruk.

Comment

Working...
                            X