Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pfff koppijn krijg ik ervan.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Pfff koppijn krijg ik ervan.

    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    'k Zie geen foto's....

    Overigens is de 100-400L naar mijn ervaring wel een lens waar je mee moet leren werken. In het begin haalde ik met mijn exemplaar ook niet zo vaak goede resultaten als nu. Sterker nog, ik heb in het begin meer dan eens gedacht dat mijn exemplaar niet deugde. Maar achteraf is het toch echt 'user error' geweest....

    MarkEL, gelieve dan eens wat van uw 100-400 tips te geven, ik heb ook wel interesse ;-)
    Ik vind mijn 100-400 zeker niet slecht, maar je moet toch wel een stop of 2 dichtdraaien (en dus nog genoeg licht hebben buiten / of hoger in iso gaan) om er echte scherpe pic's uit te halen. Naar mijn gevoel krijg je met die zoom met 2 (a 3) stops dicht het resultaat van wide open met vb een 200mm of 300mm prime.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

    Comment


    • #32
      Re: Pfff koppijn krijg ik ervan.

      Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
      MarkEL, gelieve dan eens wat van uw 100-400 tips te geven, ik heb ook wel interesse ;-)
      Ik vind mijn 100-400 zeker niet slecht, maar je moet toch wel een stop of 2 dichtdraaien (en dus nog genoeg licht hebben buiten / of hoger in iso gaan) om er echte scherpe pic's uit te halen. Naar mijn gevoel krijg je met die zoom met 2 (a 3) stops dicht het resultaat van wide open met vb een 200mm of 300mm prime.
      hhmm... echte tips heb ik niet. Gewoon het gevoel om met het ding te werken denk ik. Ik probeer nu wel minder te vertrouwen op de IS want die is toch niet zo goed als bijv. die van de 70-200 f4 IS. Dan toch liever de iso iets verder omhoog. En met betrekking tot de scherpte, tja 't is natuurlijk geen prime en daar moet je hem ook niet mee willen vergelijken. Maar met de scherpte van bijvoorbeeld deze plaat ben ik prima tevreden, als je bedenkt dat ik deze heb geschoten op 400mm, wijd open op f5.6, iso 100 en 1/200 en daarna nog ongeveer 40% heb gecropt.



      Wel, dit is technisch dus mogelijk met mijn exemplaar van de 100-400L. En dat niet elke plaat die ik ermee schiet zo scherp is kan aan van alles liggen, maar dus in ieder geval niet aan het objectief En natuurlijk is het scheidend vermogen van de 100-400L niet zo goed als een 400mm of 300mm f2.8 of zelfs 300mm f4 en zijn die primes daarom ook beter geschikt voor bijv. vogelfotografie waarbij je bovendien toch altijd mm's te weinig hebt. Maar als allround telezoom en voor gebruik op circuit, vliegtuigspotting/ vliegshows, dierentuin etc. is het gewoon een heel goed objectief, en veel praktischer dan een tele-prime.
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #33
        Re: Pfff koppijn krijg ik ervan.

        Mooie beeldjes inderdaad!
        Ik denk dat je trouwens de nagel op de kop slaat door te zeggen dat als de 100-400 een straffere IS (4 stops vb) onboard zou hebben dat ze echt super zou zijn, ben ik trouwens vrij zeker van.
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

        Comment


        • #34
          Re: Pfff koppijn krijg ik ervan.

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          'k Zie geen foto's....
          Het is een link klikkerdeklik en je komt er vanzelf.

          Comment


          • #35
            Re: Pfff koppijn krijg ik ervan.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
            Het is een link klikkerdeklik en je komt er vanzelf.
            lol... ik weet dat het een link is. Maar op de pagina achter die link zijn geen foto's meer te zien
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #36
              Re: Pfff koppijn krijg ik ervan.

              Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
              Lol
              Er staan veel niet-racers ook met een Porsche GT3 in de garage, ... gewoon omdat het een leuke wagen is om fun mee te beleven ;-)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #37
                Re: Pfff koppijn krijg ik ervan.

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                lol... ik weet dat het een link is. Maar op de pagina achter die link zijn geen foto's meer te zien
                Hehe yep had het door achteraf wanneer ik naar mijn andere post ging en daar commentaar zag dat foto's er niet waren. Srry

                Comment


                • #38
                  Re: Pfff koppijn krijg ik ervan. Das niet gezond!

                  Persoonlijk zou ik voor een Sigma prime gaan om dieren te kieken.
                  De nieuwe Sigma 120-400 mm F4-5.6 lijkt me een prima oplossing om al uw zorgen te vergeten.
                  Ik heb ze zelf als gezien, en geprobeert met nikon, Zéér scherp en goede kleurweergave en de vibratiereductie help in de meeste gevallen. Maar toch maar opletten hiermee, uittesten zou ik zo zeggen.
                  Je gaat hier nog lang plezier aan beleven.
                  Ik heb zelf voor de 150-500 gekozen, deze lens moet je altijd met een statief bedienen.

                  Ik hoop dat je ook naar je centen gaat zien, je kan beter voor en nadelen afwegen.
                  Wil ik een telebereik, of wil ik een lichtsterke F2.8 of F4 en met vibratiereductie of zonder?
                  ik hoop dat ik wat geholpen heb, ik zat ook met dit dillemma.
                  goetjes,

                  Comment


                  • #39
                    Re: Pfff koppijn krijg ik ervan. Das niet gezond!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Antropoloog Bekijk bericht
                    Persoonlijk zou ik voor een Sigma prime gaan om dieren te kieken.
                    De nieuwe Sigma 120-400 mm F4-5.6 lijkt me een prima oplossing om al uw zorgen te vergeten.
                    Ik heb ze zelf als gezien, en geprobeert met nikon, Zéér scherp en goede kleurweergave en de vibratiereductie help in de meeste gevallen. Maar toch maar opletten hiermee, uittesten zou ik zo zeggen.
                    Je gaat hier nog lang plezier aan beleven.
                    Ik heb zelf voor de 150-500 gekozen, deze lens moet je altijd met een statief bedienen.

                    Ik hoop dat je ook naar je centen gaat zien, je kan beter voor en nadelen afwegen.
                    Wil ik een telebereik, of wil ik een lichtsterke F2.8 of F4 en met vibratiereductie of zonder?
                    ik hoop dat ik wat geholpen heb, ik zat ook met dit dillemma.
                    goetjes,
                    Ik heb de 100-400 l al gekocht. Dit wegens ik hem overal kan gebruiken. En ik kan dan een aantal jaren sparen voor een goede prime. Toch bedankt.

                    Comment

                    Working...
                    X