Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betaal je de naam?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Betaal je de naam?

    je betaalt voor de naam, dat is een feit
    Maar sigma en Tamron en ... maken lenzen voor verschillende andere merken, vandaar dat ze goedkoper kunnen zijn. Ze maken 1 lens, schroeven er verschillende mounts op en voila!
    No rules. Great shots.
    -
    Online

    Comment


    • #17
      Re: Betaal je de naam?

      Oorspronkelijk geplaatst door GlennVerbraeken Bekijk bericht
      je betaalt voor de naam, dat is een feit
      Maar sigma en Tamron en ... maken lenzen voor verschillende andere merken, vandaar dat ze goedkoper kunnen zijn. Ze maken 1 lens, schroeven er verschillende mounts op en voila!
      Ja, en ook vandaar dat niet altijd de electronica in deze lenzen volledig compatibel is met al die verschillende merken.
      Lees maar eens hoeveel mensen iets voorhebben met die Sigma, Tamron, Tokina enz.

      Comment


      • #18
        Re: Betaal je de naam?

        Ik was zelf ook gestart met een Tamron omdat ik het goedkoop wou houden. Na een tijdje overgestapt naar de Canon variant die 2x duurder was.
        En het resultaat was het in mijn geval meer dan waard. De kleuren, de scherpte, de snelheid van scherpstellen zijn gewoon beter.

        Het kan uiteraard van lens tot lens afhangen.
        In uw lijstje denk ik dat het grote verschil de USM is. Deze lens zal sneller en stiller scherp stellen.

        Maar zoals aangehaald die andere Canon lens is beter.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #19
          Re: Betaal je de naam?

          idd, me tamron en sigma (voor de rest weet ik het eigenlijk niet) moet je wel chance hebben dat je een perfect scherp exemplaar hebt en er kunnen wat andere probleemkes opdagen.
          maar ik heb met mijn sigmalens nog geen problemen gehad (al twijfelde ik in het begin wel over de scherpte)
          in uw geval zou trouwens de 55-150 kopen, met IS. Heb deze ook gehad, en mis de IS toch wel nu ze weg is (heb de 70-200 gekocht)
          No rules. Great shots.
          -
          Online

          Comment


          • #20
            Re: Betaal je de naam?

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Als je de prijs van Konijn (mijn eerste link) ziet: € 253,18
            t.o.v. de € 259,00 die Annelien in haar eerste post op de 55-200 plakte,

            zelfs enkele euro's goedkoper.
            ik kan nog beter, heb mijne sinds twee weekjes bij Bartok en daar staat ie voor 249,- euri...
            You can trust anyone, just not the little devil inside them...

            Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

            Comment


            • #21
              Re: Betaal je de naam?

              Of je nu voor een Tv toestel, een auto, kleren, een paar schoenen, een huishoud toestel,
              een horloge, een camera, of een lens gaat: je betaald altijd iets -en soms zelfs veel- voor
              de naam. Van alle deze artikelen bestaan er goedkopere versies, b-merken, namaak, enz.
              die je voor minder geld kan aanschaffen.
              Aan jou de keuze of het die meerprijs waard is, of net niet...

              Comment


              • #22
                Re: Betaal je de naam?

                met de komst van de ef-s bodys hebben we eerst de kitlenzen 18-55+55-200 gehad, opgevolgd door de 18-55IS+55-250IS ... de 55-200 hoort dus te verdwijnen ... een gelijke nieuwprijs is sowieso niet te begrijpen ... er zijn er genoeg tweedehands te koop aan +- de helft en dan is het met een beperkt budget wel te overwegen een 55-200 te kopen om dan eventueel rustig uit te kijken naar een tweedehandse 55-250IS.

                Comment

                Working...
                X