Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke (kwaliteit) tele?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke (kwaliteit) tele?

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    no offense gasten, maar die Sigma 120-300 2.8 kost wel zo'n slordige 2500 €. Als je dat niet het grote geld noemt amai
    Daar heb je gelijk in !
    Maar ga eens kijken wat 'n gelijkwaardige Nikkor 300 f/2.8 of 'n Nikkor 200-400 f/4 moet gaan kosten ? Bijna of meer dan het dubbele

    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #17
      Re: Welke (kwaliteit) tele?

      Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
      Laat je niet gek maken, dat sony slecht is en nikon/canon perfect
      waar lees je hier dat iemand beweert dat Sony slecht is en Canon/Nikon perfect? ik zie het nergens staan...

      we zeggen gewoon dat Canon en Nikon (en denk dan voornamelijk Canon) betaalbaarder is met 400 5.6 en 300 4 primes onder de 1500 €... En dat zijn beiden prima lenzen.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #18
        Re: Welke (kwaliteit) tele?

        Sony is inderdaad wel gewoon heel goed, maar veel minder bekend in de fotografie wereld dan canon en nikon.

        Zoveel informatie over verschillende lenzen, keuze wordt steeds moeilijker. UIteindelijk zijn er dan 2 lenzen waar ik tussen twijfel:

        Sigma 100-300:
        voordeel: Scherpte? f4, goedkoper
        nadeel: niet zo veel bereik.

        Sony 70-400:
        Voordeel: Een g-lens, dus moet wel goede kwaliteit zijn. Bereik.
        Nadeel: Lichtsterkte, met converter geen af.

        Kunnen jullie het verder aanvullen?
        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

        Comment


        • #19
          Re: Welke (kwaliteit) tele?

          die 100-300 kan je ook met een 1.4x gebruiken en dan heb je omgerekend een 140-420 f/5.6.
          da's al wat bereik natuurlijk he... mits wat opzoekwerk kan je er wel achterkomen hoe de resultaten van deze combinatie zijn.

          verder zou ik toch ook de bigma (sigma 50-500) en sigma 120-400 eens bekijken...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #20
            Re: Welke (kwaliteit) tele?

            Ik moet Rudy hier bijstaan, in zijn uitleg, maar voor ons Sony/Minolta mensen is het niet leuk aan goed glas te geraken in de betaalbare regionen
            Zelf heb ik de 100-400mm van Minolta in gebruik (staat te koop hier trouwens, tijd gebrek) die voor mij de beste wandel-natuurlens is (was)....
            Ja met deze "zooms" (+Bigma, Tamron 200-5OOmm) kun je mooie resultaten boeken, maar dan moet het onderwerp meestal in de "goede" afstand en belichting zitten..wat zelden is ... out there
            Wil je naar de kwaliteit die je gezien hebt dan ga je naar een andere merk moeten...ik heb t daar ook moeilik mee...... alhoewel Sony goed (bezig) is...
            Maar uiteindelijk komen we in de zelfde prijsklassen (soms) neer als je wilt gaan voor die kwaliteit, en ja, als je dan die zeldzame "rode lijst" vogel voor de lens krijgt, dan wil je die ook "goed" erop hebben..........
            En ja, de beste combinatie is een "vaste" lens op statief voor de vogels....en voor vogels heb je best meer dan die 400mm..
            Er zijn af en toe koopjes op t internet, maar zeldzame voor ons...vb Minolta 400 mm f4,5 G of de 300mm f4 G..... in combinatie met teleconvertor..en ja, dan weer douane als ze buiten Europa komen....
            Niets zo mooi, als in de natuur zitten, waarnemen, proberen vast te leggen, maar dikwijls (altijd) dwingt deze vorm van fotografie ons, naar lenzen die lichtsterk(er) zijn, robust en zwaar....
            Succes ermee...
            Last edited by Petronix; 28 maart 2009, 12:25.

            Comment


            • #21
              Re: Welke (kwaliteit) tele?

              niemand zal hier durven zeggen dat sony slecht is, maar als je wil uitbreiden dan komt de kat op de koord
              CANON en nikon hebben veel meer mogenlijkheden dan een ander merk en daar kan je niet omheen
              Last edited by Frie01; 28 maart 2009, 17:10.
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #22
                Re: Welke (kwaliteit) tele?

                Ik kom er net achter dat op de sigma 100-300 geen HSM voor sony zit. Waarom wel voor canon en nikon hsm en voor sony niet? Dan valt ie toch ook af. Dan ga ik voor de sony 70-400. Is deze vergelijkbaar met bijv. de canon 100-400?
                Ik hoop dat tegen de tijd dat ik het geld verzameld heb dat ie er in het zwart of wit is, of dat er een lenscoat beschikbaar is, want dit zilver vind ik niks!
                Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                Comment

                Working...
                X