Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

    kdenk dat ik wat voorraad ga meebrengen sebiets vanuit de states...

    Nikon D300

    Comment


    • #32
      Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Telekees beweert hier veel , of Telekees gelijk heeft laat ik in het midden, in elk geval, ik ben amateur en doe graag aan vogelfotografie, nu mag Telekees voor mij gerust op zoek gaan naar een bruikbare 500mm lens voor 150 euro , ik wil hem zelfs nog 10% commissie betalen

      Los daarvan zijn de prijsstijgingen behoorlijk groot, puur uit intresse en ook omdat ik een verzekeringspolis op m’n materiaal heb zitten ben ik eens m’n facturen/waardebepalingen gaan bekijken tegenover de prijzen nu en ik stel vast dat het verschil bijna 24 procent is... Ik zou eigenlijk eens bij m'n makelaar moeten te rade gaan wat daar de gevolgen van zijn bij een eventuele diefstal of iets anders.
      Nu iedereen doet met z’n geld wat ie zelf wil, ik heb er immers zelf hard voor gewerkt en niemand gaat me zeggen of ik pro materiaal waard ben of niet

      Je mag alles niet te persoonlijk opnemen RDB. Natuurlijk doe jij wat je wilt met je geld. En jouw passie is vogelfotografie, waar je zowat de duurste lenzen voor nodig hebt (lange tele's).
      Maar een feit is dat er ook veel mensen met heel duur materiaal rondlopen en dit alleen maar gebruiken voor de verjaardag van de bompa te trekken. Zij doen ook wat ze willen met hun centen hé. Maar vaak denk ik dan toch dat ze beter een modelletje goedkoper hadden gekocht en met het verschil eens op reis waren geweest. Maja, dit zeggen is een beetje taboe.

      En een goede 500mm vind je uiteraard niet voor 150 euro. Maar ipv 6000 euro vind je er misschien wel 2dehands een voor 1500 of 2000 euro die optisch bijna even goed is, maar wel oudere en MF. Als door een of andere reden de crisis jou ook zou raken, is dit toch een goed alternatief, of niet? Of ga je gewoon je body aan de kant gooien dan?

      Comment


      • #33
        Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Matheww_1 Bekijk bericht
        kdenk dat ik wat voorraad ga meebrengen sebiets vanuit de states...

        Ik weet niet wat Canon en Nikon in de states doen, maar op een Pentaxforum heb ik gezien dat de laatste dagen de prijs van de Pentax objectieven in Canada als een raket de hoogte in schieten. Ik spreek over +20, 30, 40%
        Er wordt verwacht dat de states zeer snel zullen volgen.

        Comment


        • #34
          Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
          En toch zijn prijsverhogingen broodnodig.
          Het zou veel erger zijn mocht nu alles plots stelselmatig goedkoper worden: iedereen zou zich bedrogen voelen en velen zouden hun aankopen blijven uitstellen want morgen minder duur. Dus leve de inflatie en weg met de deflatie.
          Akkoord dat deflatie niet goed is voor een economie, maar prijsstijgingen van 25% liggen eerder in de lijn van hyperinflatie.
          Ik denk dat de camerabedrijven dit toch wel zullen voelen in hun afzet.
          De tweedehandsmarkt zal er dan weer wel bij varen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #35
            Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            ...hyperinflatie...
            idd, onvermijdelijk
            houdt u maar vast
            Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

            Comment


            • #36
              Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

              Was altijd al van plan om een Nikkor AF 50mm f/1.8 aan te kopen, maar was er nooit tot gekomen. Spijtig genoeg zag ik de laatste maanden die prijs fel omhoogschieten van 107 naar 149!€ , heb er dan toch nog eentje op de kop kunnen tikken bij MediaMarkt te antwerpen voor 119€. Geen geld voor zo'n goede prime!

              Voor de geïnteresseerden, er zijn er nog 4
              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

              Comment


              • #37
                Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                De 70-200 f2.8 IS kocht ik bij mijn vaste leverancier begin maart 2008 voor 1646 euro, en nu staat ze € 1626,89 bij diezelfde leverancier... 20 euro af, en ze scheelt nog 125 eurookes met jouw grote fotozaak.
                is nog wel erg veel, al te krijgen voor 1478,- inclusief aflevering (in NL) na weinig zoeken via kieskeurig...
                Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

                Comment


                • #38
                  Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb pas nog wat fotomateriaal gekocht.

                  De Canon 24-70 f2,8 L is ondertussen 110 euro duurder geworden, de 16-35f2,8 is 355 euro duurder, en de 1D MKIII 300 euro...

                  Ik heb dus 765 euro uitgespaard door dat materiaal wat vroeger te kopen.
                  Normaal was het de bedoeling om te wachten tot ik geld terugkreeg van de belastingen, maar dan was ik daar al een groot deel van kwijtgeraakt door de prijsstijgingen...
                  Dat is nu pas een voorbeeld van de perfecte consument.Zo doe je de economie draaien en in fotoland is er dus blijkbaar geen last van deflatie,de boeman in een depressie.
                  Trouwens ik heb ook een voorschotje genomen op mijn belastingsgeld ,dat binnen een paar dagen gaat binnenkomen.
                  Nu nog eens zien of ik echt winst had bij de aankoop van mijn D700 en objectieven.
                  Maar er is ook die cash back....
                  Flickr PBase
                  Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                    Nu nog eens zien of ik echt winst had bij de aankoop van mijn D700 en objectieven.
                    Maar er is ook die cash back....
                    Vorig jaar in dezelfde periode was er ook een cashback, en vreemd genoeg daalden de prijzen na de cashback...
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door mkprs Bekijk bericht
                      is nog wel erg veel, al te krijgen voor 1478,- inclusief aflevering (in NL) na weinig zoeken via kieskeurig...
                      Juist een maand geleden in Duitsland een 70-200L IS 2.8 besteld voor 1465,- EUR. Levertermijn van 3-5 dagen is wel een maand geworden, maar vandaag of morgen wordt ze geleverd.
                      Nu staat deze lens op hun site voor 1567,- EUR (levering naar BeNeLux +25,-)
                      Peter
                      2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                      gspep.smugmug.com & steendorp.info

                      Comment


                      • #41
                        Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht

                        Beetje overdreven hoor....
                        Voor wie 1000€ overweegt uit te geven aan een lens zal een paar tientjes toch weinig uitmaken....
                        Gedeeltelijk mee akkoord, maar 100 euro zijn VIJF paar tientjes...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Als je ziet welke volksstammen elk jaar de nieuwe body van 1000 of 1200€ kopen.
                        Ook zonder dit soort uitgaven kan je lol hebben met fotograferen....
                        Er wordt veel teveel duur spul gekocht zonder dat men weet wat ermee te doen.
                        (mijn duurste lens is een 2e hands van 150€ en ik beweer dat voor amateurtjes, wat de meeste hier toch gewoon zijn, het spul van 1000€ helemaal niet nodig is.)
                        straffe bewering! Beetje belediging voor de mannen/vrouwen die hier soms prachtplaaten posten Plus, ik denk ook het merendeel van 'de amateurtjes' wel weet hoe ze zo een camera moeten bedienen. Het is inderdaad wel wat de trend om voor snapshots een reflex te kopen, maar zo zitten er hier weinig denk ik. Ik werk toch liever met mijn 40D dan met een 400D die ik even in bruikleen heb gehad. Sneller, betere grip, niet altijd wegduiken in menu's... 1D is dan weer wat teveel van het goede. Voor mij althans... Goede lenzen kan ik al wel gebruiken. Merk dat mijn 17-85 IS USM toch wat tekorkomingen heeft, dus de volgende is een 17-55 2.8 of 24-105L. Liefst voor het verlof, en met de prijsstijging is dat toch wel nipt om 'de deadline' te halen...

                        Maarja, klagen heeft spijtig genoeg weinig zin, want dat is gewoon een gevolg van de crisis... Koers veranderd, en dan veranderen de prijzen. Soms goed, soms slecht... De bluts en de buil

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Telekees beweert hier veel ,
                        heb ik ook al willen merken.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter85 Bekijk bericht
                        Wat een zinloze thread.
                        Als je het een zinloze thread vind, reageer dan aub niet met een zinloze opmerking, sla ze gewoon over.

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Ik denk dat de camerabedrijven dit toch wel zullen voelen in hun afzet. De tweedehandsmarkt zal er dan weer wel bij varen.
                        Ben ik een bewijs van ik dacht een nieuwe 10-22 te kopen, maar door de prijsstijging is het verschil tussen tweedehands en nieuw met 100€ gestegen. Toch maar tweedehands dan...

                        greetz,
                        www.fotopie.be
                        Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                          ik ben er zeker van dat ik mijn sigma 12-24 vorig jaar iets van een 660 betaald heb, nu 720.
                          dus toch...
                          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door pieternlt Bekijk bericht
                            Ben ik een bewijs van ik dacht een nieuwe 10-22 te kopen, maar door de prijsstijging is het verschil tussen tweedehands en nieuw met 100€ gestegen. Toch maar tweedehands dan...

                            greetz,
                            Klopt! Ik heb mijn EF-S 10-22 op 14 juli 2008 gekocht tegen €635,-
                            Prijs vandaag (Konijn, Turnhout) net geen €100,- meer!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #44
                              Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                              Betekent dit dat ik terug meer geld mag vragen voor lenzen die ik doorverkoop?
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment


                              • #45
                                Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                                En die bodies blijven maar droppen

                                Comment

                                Working...
                                X