Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

    Oorspronkelijk geplaatst door D_Reamzzz Bekijk bericht
    Hoe doe je dat? Bij mij komen ze elk jaar halen...
    Dat is voor mij ook de eerste keer, en ik werk al meer dan 27 jaar.

    Woning gekocht (lening afbetalen in plaats van huren), nieuwe ramen en deuren geplaatst, pensioensparen...

    Vroeger was ik elke keer bijna een maandloon kwijt, nu krijg ik een flinke som terug.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Als fotografie een hobby is dan is duur materiaal pure luxe. Dus niet zagen - als je het niet kan betalen moet je keuzes maken. Sparen en wachten, of een lening aangaan als je gek genoeg bent om dat te doen voor fotomateriaal, of bezuinigen op andere dingen.
      Wat ik niet kan betalen, dat koop ik ook niet.
      Vroeger had ik een veel duurdere hobby (maar toen maakte ik ook al wel foto's met minder duur materiaal).

      De ene koopt een dure wagen, de andere rijdt met een klein wagentje, en die heeft daardoor wat meer geld over om zijn hobby te financieren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Ja en nee.... als Telekees nu ook eens liet zien wat hij met zijn goedkope objectiefjes kan doen wat een ander kennelijk niet kan met dure apparatuur

        Overigens niet dat ik vind dat je dure speeltjes moet hebben om goede platen te schieten hoor, absoluut niet zelfs. Maar 'k vind het toch wel vreemd dat de mensen die vaak vol zitten met dit soort uitspraken nooit eens wat werk van zichzelf laten zien (wat dus is geschoten met die goedkopje, al dan niet tweedehands objectieven) terwijl de fotofora vol staan met prachtige platen die vaak zijn geschoten met het duurdere apparatuur (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
        Misschien is Telekees wel geen topfotograaf, of mischien heeft hij niet de behoefte om zijn foto's met de hele wereld te delen, of misschien is hij wel een topfotograaf maar werkt hij nog analoog en heeft hij geen scanner, of...
        wat ik wel weet is dat Telekees vaak zinnige dingen zegt, ongeacht of hij nu een goede fotograaf is of niet.

        En hier zijn voorbeeldjes van goedkope objectieven.

        Pentax-m 50mm F1.7 (35 euro?)
        voorbeeld 1
        voorbeeld 2
        voorbeeld 3
        voorbeeld 4

        Pentax-m 135mm F3.5 (60-70 euro?)
        voorbeeld 5
        voorbeeld 6
        voorbeeld 7

        Pentax-m 28mm F2.8 (50 euro?)
        voorbeeld 8
        voorbeeld 9
        voorbeeld 10

        Voor 500 euro kun je een body en 3 goede primes hebben.
        Ja, geen AF, maar fotografie is toch onze hobby? Onze passie, ons lang leven? Dan vinden we het toch niet erg om manueel te moeten scherp stellen zeker? En als we eens een shot missen omdat we geen suppersnelle AF meer hebben, so what?

        Comment


        • #19
          Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
          Gisteren was ik in een grote fotozaak (waarvan ik de naam niet vernoem)

          De prijsstijgingen zijn idd een feit.
          De lenzen die ze nog in stock hebben vallen nog mee.
          Maar de nieuwe bestellingen voor 2009 . pffffff amaai.

          Hier enkele CANON voorbeelden:

          70-200 f2.8 IS = 1750 euro
          24-70 f2.8 = 1200 euro.
          24-105 f4.0 = 1050 euro.
          16-35 f2.8 = 1300 euro

          Zelfs een 580EXII in december 409 euro , binnenkort 449 euro.
          De 70-200 f2.8 IS kocht ik bij mijn vaste leverancier begin maart 2008 voor 1646 euro, en nu staat ze € 1626,89 bij diezelfde leverancier... 20 euro af, en ze scheelt nog 125 eurookes met jouw grote fotozaak.
          BD0910BE

          Comment


          • #20
            Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Gengske Bekijk bericht
            Misschien is Telekees wel geen topfotograaf, of mischien heeft hij niet de behoefte om zijn foto's met de hele wereld te delen, of misschien is hij wel een topfotograaf maar werkt hij nog analoog en heeft hij geen scanner, of...
            wat ik wel weet is dat Telekees vaak zinnige dingen zegt, ongeacht of hij nu een goede fotograaf is of niet.

            En hier zijn voorbeeldjes van goedkope objectieven.

            Pentax-m 50mm F1.7 (35 euro?)
            voorbeeld 1
            voorbeeld 2
            voorbeeld 3
            voorbeeld 4

            Pentax-m 135mm F3.5 (60-70 euro?)
            voorbeeld 5
            voorbeeld 6
            voorbeeld 7

            Pentax-m 28mm F2.8 (50 euro?)
            voorbeeld 8
            voorbeeld 9
            voorbeeld 10

            Voor 500 euro kun je een body en 3 goede primes hebben.
            Ja, geen AF, maar fotografie is toch onze hobby? Onze passie, ons lang leven? Dan vinden we het toch niet erg om manueel te moeten scherp stellen zeker? En als we eens een shot missen omdat we geen suppersnelle AF meer hebben, so what?
            Uiteraard kan je met oudere mf primes goede fotos maken, zolang je maar de tijd krijgt om te focussen.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

              Wat een zinloze thread. Als de prijs je niet aanstaat, koop je toch gewoon niet. En als je het dan toch goedkoper wilt, check idealo.de om te weten waar het in Duitsland goedkoper is. Op die duurste lens scheelt het al bijna 200 euro.

              Comment


              • #22
                Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                Telekees beweert hier veel , of Telekees gelijk heeft laat ik in het midden, in elk geval, ik ben amateur en doe graag aan vogelfotografie, nu mag Telekees voor mij gerust op zoek gaan naar een bruikbare 500mm lens voor 150 euro , ik wil hem zelfs nog 10% commissie betalen

                Los daarvan zijn de prijsstijgingen behoorlijk groot, puur uit intresse en ook omdat ik een verzekeringspolis op m’n materiaal heb zitten ben ik eens m’n facturen/waardebepalingen gaan bekijken tegenover de prijzen nu en ik stel vast dat het verschil bijna 24 procent is... Ik zou eigenlijk eens bij m'n makelaar moeten te rade gaan wat daar de gevolgen van zijn bij een eventuele diefstal of iets anders.
                Nu iedereen doet met z’n geld wat ie zelf wil, ik heb er immers zelf hard voor gewerkt en niemand gaat me zeggen of ik pro materiaal waard ben of niet
                Last edited by RDB; 21 maart 2009, 09:50.
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment


                • #23
                  Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht

                  De prijsstijgingen zijn idd een feit.


                  Hier enkele CANON voorbeelden:

                  70-200 f2.8 IS = 1750 euro
                  24-70 f2.8 = 1200 euro.
                  17-55 f 2.8 = 950 euro.
                  24-105 f4.0 = 1050 euro.
                  16-35 f2.8 = 1300 euro
                  zie geen verschil hoor?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter85 Bekijk bericht
                    Wat een zinloze thread. Als de prijs je niet aanstaat, koop je toch gewoon niet. En als je het dan toch goedkoper wilt, check idealo.de om te weten waar het in Duitsland goedkoper is. Op die duurste lens scheelt het al bijna 200 euro.
                    Deze thread was gewoon ter informatie en een vaststelling hoor.
                    Mij was het vooral te doen wat de leden op het forum erover denken.
                    Door de duurder wordende Yen gaan de prijzen zo een 10% tot 30% naar omhoog.

                    En wat een "zinloze thread" betreft, ik heb er hier al andere zien passeren op het forum.

                    Je hebt ook nog zoiets als "zinloze opmerkingen".
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment


                    • #25
                      Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                      Hiervoor heeft de verkoper van konijn me gewaarschuwd, net op tijd men 70-200 F.8 L IS gekocht.
                      Canonian

                      Comment


                      • #26
                        Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tom DJ. Bekijk bericht
                        Hiervoor heeft de verkoper van konijn me gewaarschuwd, net op tijd men 70-200 F.8 L IS gekocht.
                        Voor een f8 heb je veel te veel betaald denk ik

                        Comment


                        • #27
                          Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                          Voor een f8 heb je veel te veel betaald denk ik
                          Misschien is het een f 0.8
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                            haha, F2.8 natuurlijk.
                            Canonian

                            Comment


                            • #29
                              Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Misschien is het een f 0.8
                              Is er een sherpa bij de prijs inbegrepen?
                              Mvg Tim

                              Comment


                              • #30
                                Re: Prijsstijgingen Lenzen een feit !!!

                                En toch zijn prijsverhogingen broodnodig.
                                Het zou veel erger zijn mocht nu alles plots stelselmatig goedkoper worden: iedereen zou zich bedrogen voelen en velen zouden hun aankopen blijven uitstellen want morgen minder duur. Dus leve de inflatie en weg met de deflatie.
                                Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                                Comment

                                Working...
                                X