Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sprinterke Bekijk bericht
    Bedankt voor alle goeie raad, gasten!

    Ik heb zaterdag de Canon eos 50d gekocht met de 70-200mm L IS USM.
    Woensdag of zaterdag voor het eerst uitproberen op de koers.
    Proficiat met je aankoop. Vergeet zeker geen foto's te posten!
    Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

    "Photography is truth."

    Comment


    • #32
      Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

      Oorspronkelijk geplaatst door Sprinterke Bekijk bericht
      Bedankt voor alle goeie raad, gasten!

      Ik heb zaterdag de Canon eos 50d gekocht met de 70-200mm L IS USM.
      Woensdag of zaterdag voor het eerst uitproberen op de koers.
      Je "f" ontbreekt, maar ik neem aan dat het om de f/4 gaat?
      Alleszins gefeliciteerd met je aankoop.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #33
        Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

        Dankj! Het is idd de F4.0.

        Ik zal wat foto's posten als ik het materiaal onder de knie heb.

        Comment


        • #34
          Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

          Ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen de f 4 IS en de 2.8 non IS

          ze kosten ongeveer hetzelfde... 2.8 is zeker super handig... anderzijds IS ook...


          welke presteert het best bij weinig licht? ik zie mezelf geen sluitertijden gebruiken die langer zijn dan 1/100ste.. aangezien bij 1/60 de subjecten toch beweging zullen vertonen denk ik?

          Comment


          • #35
            Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

            Even tussenin komen
            Hallo LesC, jij bent dacht ik op zoek naar een lensring, ik kocht er een ongeveer een half jaar terug, voor minder dan op e bay, stevig, wit of zwart, past uitstekend op mijn 70-200 F4 zie maar even http://www.fotoshopaalten.nl/product...roducts_id=581
            Klein kodakske

            Comment


            • #36
              Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

              Dank voor deze post. Ik weet niet of je het hele draadje grondig gelezen hebt, maar ik had ergens, bij een bepaalde bespreking gelezen, dat de schrijver voor de f/2.8 zou opteren omdat daar een statiefring inbegrepen is, en niet bij de f/4. Zo'n ring, tenminste van Canon zelf, is redelijk prijzig, en bepaalt toch mee de totaalprijs. Goed om weten dat er goedkope (en toch goede?) alternatieven zijn!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #37
                Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                Ja hoor LesC,die is te vertrouwen, staat bij mij op een monopod, met snelspanner, en rij er zo meer rond op de schouder, of gebruik hem zelfs op de kop, heb dan enkel maar de foto te draaien in ps, en zo kan ik met de draadafstandbediening vanaf de grond foto's maken.
                Zeker stevig materiaal (soort metaal) en vlot te krijgen bij die man, alle kleine brol komt vandaar ;-))
                Groeten.
                Klein kodakske

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                  Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
                  Even tussenin komen
                  Hallo LesC, jij bent dacht ik op zoek naar een lensring, ik kocht er een ongeveer een half jaar terug, voor minder dan op e bay, stevig, wit of zwart, past uitstekend op mijn 70-200 F4 zie maar even http://www.fotoshopaalten.nl/product...roducts_id=581
                  Bedankt voor de goede tip
                  Ga de mijne asap bestellen
                  Greetz Geert.
                  Canon gerief...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                    Ik heb intussen wat prijzen vergeleken, en inderdaad: de prijs van dit "wit produkt" (?) scheelt inderdaad een pak met een originele van Canon. Zolang ik echter geen 70-200 heb (en dat zal nog een tijdje duren, denk ik, zo vaak gebruik ik eigenlijk geen tele), heb ik er ook niet meteen behoefte aan.
                    Maar het zou wel kunnen dat ik de pas gekochte 100mm f/2.8 macro USM, die ik voor mijn vrouw gekocht heb, met een statiefgondel ga uitrusten. Ook die zijn blijkbaar verkrijgbaar bij Fotoshop Aalten. Alleen... als je op de kleine foto klikt, krijg je een grotere foto met daarop de tekst dat de gondel geschikt is voor 70-200, enz., en niet voor de 100mm.
                    Twee vragen:
                    1) levert die shop vlot in België?
                    2) is er, voor het monteren van een camera met (zware) lens met statiefgondel op een Manfrotto statief/Manfrotto balhoofd combinatie nog iets anders nodig, dat best tegelijk besteld wordt? Ik heb al wel hier en daar foto's gezien, maar kan eigenlijk niet echt opmaken wat er exact nodig is...
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                      Ja, ik kan beamen dat fotoshopaalten zeer vlot levert !

                      Op de andere vraag ken ik helaas het antwoord niet
                      Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                        Zoals gezegd koop ik alle kleine toevoegingen, statiefgondel, afstandbediening, hoekzoeker, allerlei aanpasringen, beschermfolie voor de cameraschermen, enz.. bij onze vriend in aalten, en ik kreeg ze altijd in belgie vlot toegestuurd, heb je een vraag dan krijg je ook vlot antwoord, een eerlijke handelaar mag ik wel zeggen.
                        Nee heb gaan aandelen, ..zoals je mij nooit een goed woord zal horen vertellen van een zekere langoor, waar je zeker het materiaal ter plaatse moet kopen, en testen, of je bent gezien!
                        Klein kodakske

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                          Ben gisteren naar kamera expresse gereden (150km)
                          En heb mij de 70-200MM 2.8 L usm gekocht voor 970 euro
                          Na lang twijfelen heb ik dan toch de knoop door gehakt..
                          Morgen ga ik hem uitgebreid testen op mijn 50D;
                          En dan zullen mijn eerste foto's op het forum verschijnen

                          tot binnenkort!

                          alvast bedankt voor de tips!

                          groetjes ronald.
                          Canon 50D - Canon 70-200 MM 2.8 L USM

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                            Ik ben zaterdag naar Kamera Express gereden achter de 50D.
                            De 70-200 f4.0 L Is USM hadden ze niet meer op stock, dus kocht ik die in Gent.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                              Wat betreft die statiefgondel heb ik ze vandaag een mail verzonden. Heb echt wel interesse in dit ding... maar ik vraag me toch af waarom men een statiefgondel aan 29 euro kunnen verkopen als die van Canon zelf bijna 168 euro. Toch wel een groot verschil...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sprinterke Bekijk bericht
                                Ik ben zaterdag naar Kamera Express gereden achter de 50D.
                                De 70-200 f4.0 L Is USM hadden ze niet meer op stock, dus kocht ik die in Gent.
                                Waarschijnlijk 200 euro meer betaald?
                                Canon 50D - Canon 70-200 MM 2.8 L USM

                                Comment

                                Working...
                                X