Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200mm F4.0 IS USM goede keuze?

Oorspronkelijk geplaatst door felatioprofunda Bekijk bericht
    Waarschijnlijk 200 euro meer betaald?
    Nee, scheelde maar 60 euro.
    Heb hem nodig voor de voorjaarsklassiekers, dus kon ik niet meer wachten.

Comment

En Sprinterke, waar in Gent als ik vragen mag, dit is nog te doen om naartoe te rijden.
      Had in Oostende bij mediamarkt gezien, maar die zijn voor de gewenste lens bijna 100 euro duurder dan bij camera express, maar dit is te ver om naartoe te rijden, en wil de lens absolut testen vòòr ik koop.
      Klein kodakske

Comment

Maanden lang, zoals zovelen denk ik, heb ik allerlei forums bekeken en veel gelezen over de Canon 70-200 2.8 en/of 4.0 Ik wist maar niet te beslissen welke te kopen. Dan was het de 2.8 dan weer de 4.0 uiteindelijk heb ik gisteren besloten de 4.0 te kopen. Het was niet de duurdere aankoop, maar het gewicht dat mij heeft doen beslissen voor de 4.0 te gaan. Ik heb eens enkele uren gebruik kunnen maken van een 2.8 lens, niets aan af te keuren, verre van zelfs, maar dat gewicht. Nu nog wachten op de 5D MKII welke gisteren morgen te koop stond voor 2199 EUR, er waren 4 exemplaren in stock, maar bij het aankomen in de winkel enkele uren later, allen weg, verkocht. Dus... zal ik voorlopig mijn oude getrouwe 400D nog maar verder gebruiken.
        Mvg.
        Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
        Mvg, Jacky P.

Comment

Die 2.8 is inderdaad wel zwaar..Ik heb steeds gezegd dak nooit een statief ging gebruiken maar ik trek mijn woorden in..

Heeft er iemand tips voor het kopen van een goed statief?Waar moet ik naar kijken?en hoeveel zou mij dat kosten voor een degelijk?

groetjes!
          Canon 50D - Canon 70-200 MM 2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door felatioprofunda Bekijk bericht
            Die 2.8 is inderdaad wel zwaar..Ik heb steeds gezegd dak nooit een statief ging gebruiken maar ik trek mijn woorden in..

Heeft er iemand tips voor het kopen van een goed statief?Waar moet ik naar kijken?en hoeveel zou mij dat kosten voor een degelijk?

groetjes!
            voor een goede statief moet je al weten wat je wil gaan fotograferen. Neem voor macro bv heb je al een andere statief nodig dan een normale statief.

Zo ook eens berekenen welk gewicht je camera&toebehoren wegen in totaal setup van je camera.

Zo weet ik ook na het lezen van een draadje ergens, dat je per 100mm 1 kg extra moet rekenen.

vb: mijn 40D met batterijgrip, twee batterijen, en lens (17-55mm f2,!) wegen samen 2300 gram. Wil ik gaan shooten met een 70-200 moet ik er dus 3 kg bijrekenen om geen bewegingsonscherpte te hebben. 70-200 op een crop wordt dan een 105-320mm, vandaar eigenlijke zelfs 3200 gr méér rekenen in totaal gewicht.

Wat is een goede... ik weet een Manfrotto 055 X Pro Black

Of je gaat even kijken op http://configurator.manfrotto.com/ma...a=b&matrix=869

Comment

Lees zeker wat draadjes in de Accessories-afdeling. Zoek b.v. op statief. DEZE B.V.. Je zult zien dat de Manfrotto 055X Pro B, in combinatie met het Manfrotto 322RC2 balhoofd, een zeer populaire combinatie is.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

ik heb me vandaag getrakteerd op een vroeg "verjaardagsgeschenk" na het volgen van dit draadje: het is de 70 200 f2,8 l is usm geworden met een extender 1.4.....
                ben deze voormiddag eventjes de tuin in getrokken....heb een paar foto's genomen van vogels die vrij "tam" zijn
                valt nog niet mee, scherpte zit niet altijd waar ze moet zitten....
                maar ja, moet nog veel leren
                ben in ieder geval zeer gelukkig met mijn aankoop

groetjes aline
                groetjes aline

Comment

Zelf net overgestapt van de Sigma 70-200 f2.8 op de 70-200 f2.8 L.... waaaaah... wereld van verschil. Zeker op mijn nieuwe 50D. Ok, je moet even leren omgaan met de beperkte DOF op 2.8 bij zulke lenzen, maar je zult er veel plezier aan beleven. En vergeet niet, 't is niet omdat jet 2.8 hebt dat je dat altijd moet gebruiken hé...
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Working...
                  X