Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6 nieuwe SONY lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 6 nieuwe SONY lenzen

    Dat ze maar rap een prijs op die nieuwe lenzen plakken
    Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

    Comment


    • #47
      Re: 6 nieuwe SONY lenzen

      Ik ben bang dat hij voor mij niet tebetalen is.
      Greetz Twan

      http://500px.com/TwanGroenen

      Comment


      • #48
        Re: 6 nieuwe SONY lenzen

        Ik gok voor de 500mm F4 zo'n 7000 euro +...Lijkt weinig in vergelijking met de 300mm F2.8 van Sony, maar dat is echt geen lens om mee te vergelijken... dus aub, doe dat niet

        Comment


        • #49
          Re: 6 nieuwe SONY lenzen

          Louter ter info...Voor zij die interesse hebben in de 16-80 van Zeiss...ruim 160 euro goedkoper dan bij konijn en zowat de laagste prijs die ik al gezien heb in de benelux (van betrouwbare winkels).

          500euro!

          Comment


          • #50
            Re: 6 nieuwe SONY lenzen

            Het nadeel van zo'n lenzen (die zowel Sony als Canon en Nikon hebben) vind ik de kwaliteit en de lichtsterkte. In het Engels zou je kunnen zeggen: 'jack of all trades, master of none.'

            Spijtig dat er geen betaalbaar alternatief is (28-75 is leuk maar optisch niet zo denderend, onder andere de vervorming...ook is 28mm te weinig breedhoek, 24 is net goed voor mij) voor de CZ 24-70. Die laatste zal voor de hele lange termijn zijn, if ever .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #51
              Re: 6 nieuwe SONY lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Nja, maar ik denk toch niet dat ik meteen met een 500mm f/4 G SSM op een airshow ga staan
              Probeer eens een 400G als je de 70-400 niet voldoende vindt, evt. met 1.4 TC.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #52
                Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Spijtig dat er geen betaalbaar alternatief is (28-75 is leuk maar optisch niet zo denderend, onder andere de vervorming...ook is 28mm te weinig breedhoek, 24 is net goed voor mij) voor de CZ 24-70. Die laatste zal voor de hele lange termijn zijn, if ever .
                Ik vind dat de KM28-75 in elk geval ruim voldoet hoor . Vervorming ?
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #53
                  Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                  Ik ben bang dat hij voor mij niet tebetalen is.
                  We hebben dan in elk geval een paar alternatieven hé: 70-400G, of 500G, of 500/8...
                  En tweedehands niet vergeten: 400G, 300/4G (+ TC evt.), 200G (+ TC evt.)
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #54
                    Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ik vind dat de KM28-75 in elk geval ruim voldoet hoor . Vervorming ?
                    Ik weet dat Kurt Munger met een (dikke ?) korrel zout moet worden genomen, maar in een van zijn reviews zie je dat de 28-75 SAM (de Sony dus, niet de KM of de Tamron) toch wel wat last heeft van vervorming. Zelfs de Carl Zeiss heeft dat bij hem, maar wel beduidend minder (voor die prijs mag het ook wel).

                    De 70-400 vind ik uitstekend...zo'n bereik en zo'n kwaliteit . Ik ben weinig met een prime, hou te veel van de flexibiliteit van een zoom...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #55
                      Re: 6 nieuwe SONY lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Ik weet dat Kurt Munger met een (dikke ?) korrel zout moet worden genomen, maar in een van zijn reviews zie je dat de 28-75 SAM (de Sony dus, niet de KM of de Tamron) toch wel wat last heeft van vervorming. Zelfs de Carl Zeiss heeft dat bij hem, maar wel beduidend minder (voor die prijs mag het ook wel).

                      De 70-400 vind ik uitstekend...zo'n bereik en zo'n kwaliteit . Ik ben weinig met een prime, hou te veel van de flexibiliteit van een zoom...
                      Ik vind Kurt munger best wel ok...Hij schiet maar wat plaatjes (hoewel ik soms mijn bedenkingen heb als je ziet in wat voor warme omgeving die woont ) maar verder leuke reviews en best wel nuttig...! Hoewel vervorming op de 28-75 heb ik ook hier in real life nog niet teveel van gezien Integendeel, ik heb niet de minste moeite die lens aan te raden!

                      Ik kan je volledig volgen in je voorkeur voor zooms (hoewel ik van elk evenveel heb )

                      Comment

                      Working...
                      X