Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik gok voor de 500mm F4 zo'n 7000 euro +...Lijkt weinig in vergelijking met de 300mm F2.8 van Sony, maar dat is echt geen lens om mee te vergelijken... dus aub, doe dat niet
Louter ter info...Voor zij die interesse hebben in de 16-80 van Zeiss...ruim 160 euro goedkoper dan bij konijn en zowat de laagste prijs die ik al gezien heb in de benelux (van betrouwbare winkels).
Het nadeel van zo'n lenzen (die zowel Sony als Canon en Nikon hebben) vind ik de kwaliteit en de lichtsterkte. In het Engels zou je kunnen zeggen: 'jack of all trades, master of none.'
Spijtig dat er geen betaalbaar alternatief is (28-75 is leuk maar optisch niet zo denderend, onder andere de vervorming...ook is 28mm te weinig breedhoek, 24 is net goed voor mij) voor de CZ 24-70. Die laatste zal voor de hele lange termijn zijn, if ever .
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Spijtig dat er geen betaalbaar alternatief is (28-75 is leuk maar optisch niet zo denderend, onder andere de vervorming...ook is 28mm te weinig breedhoek, 24 is net goed voor mij) voor de CZ 24-70. Die laatste zal voor de hele lange termijn zijn, if ever .
Ik vind dat de KM28-75 in elk geval ruim voldoet hoor . Vervorming ?
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
We hebben dan in elk geval een paar alternatieven hé: 70-400G, of 500G, of 500/8...
En tweedehands niet vergeten: 400G, 300/4G (+ TC evt.), 200G (+ TC evt.)
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
Ik vind dat de KM28-75 in elk geval ruim voldoet hoor . Vervorming ?
Ik weet dat Kurt Munger met een (dikke ?) korrel zout moet worden genomen, maar in een van zijn reviews zie je dat de 28-75 SAM (de Sony dus, niet de KM of de Tamron) toch wel wat last heeft van vervorming. Zelfs de Carl Zeiss heeft dat bij hem, maar wel beduidend minder (voor die prijs mag het ook wel).
De 70-400 vind ik uitstekend...zo'n bereik en zo'n kwaliteit . Ik ben weinig met een prime, hou te veel van de flexibiliteit van een zoom...
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Ik weet dat Kurt Munger met een (dikke ?) korrel zout moet worden genomen, maar in een van zijn reviews zie je dat de 28-75 SAM (de Sony dus, niet de KM of de Tamron) toch wel wat last heeft van vervorming. Zelfs de Carl Zeiss heeft dat bij hem, maar wel beduidend minder (voor die prijs mag het ook wel).
De 70-400 vind ik uitstekend...zo'n bereik en zo'n kwaliteit . Ik ben weinig met een prime, hou te veel van de flexibiliteit van een zoom...
Ik vind Kurt munger best wel ok...Hij schiet maar wat plaatjes (hoewel ik soms mijn bedenkingen heb als je ziet in wat voor warme omgeving die woont ) maar verder leuke reviews en best wel nuttig...! Hoewel vervorming op de 28-75 heb ik ook hier in real life nog niet teveel van gezien Integendeel, ik heb niet de minste moeite die lens aan te raden!
Ik kan je volledig volgen in je voorkeur voor zooms (hoewel ik van elk evenveel heb )
Comment