Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100mm F/2.0 + converter???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 100mm F/2.0 + converter???

Waarom geen 135mm f2 L of een 200mm f2,8 L?

Maar ik denk ook dat de AF van een 400D in de problemen komt als er zo weinig licht is, met een 40D zou dat al iets beter moeten zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Is mijn 400d body misschien niet geschikt voor dit soort fotografie
      (te langzaam, klein zoekerbeeld waardoor focussen moeilijk is, ISO 1600 misschien te hoog voor dit toestel),

Misschien een overstap naar een 40D??
      Ik gebruikte tot voor kort ook een 400D
      Prima toestel, maar de AF tracking is niet zijn sterkste punt
      Boven ISO 400 vond ik de ruis ook hinderlijk
      Het is tenslotte een entry-level, niet speciaal bedoeld voor sportopnamen

Ik heb nu een 50D (maar de 40D maakt niet veel verschil) en de AF is merkelijk beter en de ruis is goed tot ISO 800 en evt nog 1600

Je wint dus zeker 1 stop, en er zullen meer beelden in je burst scherp zijn, je hebt er ook eens zoveel per seconde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Ik gebruikte tot voor kort ook een 400D
        Prima toestel, maar de AF tracking is niet zijn sterkste punt
        Boven ISO 400 vond ik de ruis ook hinderlijk
        Het is tenslotte een entry-level, niet speciaal bedoeld voor sportopnamen

Ik heb nu een 50D (maar de 40D maakt niet veel verschil) en de AF is merkelijk beter en de ruis is goed tot ISO 800 en evt nog 1600

Je wint dus zeker 1 stop, en er zullen meer beelden in je burst scherp zijn, je hebt er ook eens zoveel per seconde
        Dus ik kan beter overwegen om een 40d/50d aan te schaffen en dan gewoon verder gaan met mijn Canon 100mm F/2.0.?, dan overgaan tot aanschaf van een ander objectief (bijv 135mm F/2.0 of 200mm F/2.8) waarmee ik dan waarschijnlijk de problemen die ik nu heb blijf houden.

Zoals reeds geschreven, de aanschaf van een 70-200 F/2.8 is geen optie.

Misschien kan ik er eens eentje huren (40D/50D)om te kijken of dit werkelijk een verbetering is.

Comment

Working...
        X