Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 35/1.8 AFs DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    1.8, dat is 2 stops beter dan een 2.8. Nie slecht, nie slecht...
    Nu nog de prijs en dan kunnen we denken aan bestellen...
    't is mierenneuken, maar 2 stops beter dan 2.8 is 1.4, niet 1.8.
    Dit gezegd zijnde is dit inderdaad een logische lens voor nikon - één enkel DX formaat heeft zo zijn voordelen op de soep 1 - 1.3 - 1.6 van de concurrentie met een C...
    erik, Nikon materiaal

    'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

      Awel, ik ben supertevreden van mijn huidig AF-D 35mm F 2.0 lensje, ideaal om aan snapshot en binnenfotografie te doen. Het enige nadeel is dat ie wat aan de trage kant is bij het focussen.
      En nu komt er zijn opvolger aan, weliswaar een DX exemplaar maar hier heb ik geen probleem mee.
      BD0723BE

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

        Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
        't is mierenneuken, maar 2 stops beter dan 2.8 is 1.4, niet 1.8.
        Je hebt gelijk - dat is me nu al twee keer gebeurd...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          Prijs is al bekend, nog niet op voorraad. € 239,--
          http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=27579

          Gr Kees
          Hier verwachten ze hem op 6 maart, en weten dat het op 4 maart mijn verjaardag is en dat ik de gelukkige eigenaar ben van de D90, "Don't worry, be happy"
          http://www.cameranu.nl/artikel/34913...X_35_1.8G.html
          Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
          http://fotoalbum.godderis.be

          Comment


          • #20
            Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

            239 bij studio 73, dat is goedkoper dan de AFD f2 (299), maar idd DX en geen FF
            dus wachten en hopen dat er idd een f1.4 uitkomt
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #21
              Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Er is al wel een 35mm F2... lijkt me raar toch, 1/3de stop minder en DX ?
              Nja... Nikon is niet altijd te volgen.
              Die 35mm 1:2.0 heeft geen AF op D40/D50/D60... lijkt me dus wel logisch. Een 35 mm/1.8 FX zou minstens 50% duurder en zwaarder zijn.
              Perfect logisch dus (zeker als je weet dat > 95% van alle Nikon gebruikers een DX camera gebruiken)
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #22
                Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                Dit artikel in Dpreview verklaart misschien het een en het ander, o.a. de hoge kostprijs voor een FX 35mm F1.4
                BD0723BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                  Dit artikel in Dpreview verklaart misschien het een en het ander, o.a. de hoge kostprijs voor een FX 35mm F1.4
                  Toch maar normaal dat een -goeie- 35mm f1.4 voor fullframe zoveel meer kost? Kijk naar de 28mm f1.4, ook niet bepaald in de prijsrange van 200 à 400 euro Toen nieuw, nu nog meer tweedehands. Zoals al gezegd, een brede, lichtsterke lens is complexer dan een tele. Het moet breed én lichtsterk zijn, maar beide eigenschappen zorgen normaal voor negatieve impact op beeldkwaliteit (vervorming, onscherp tegen de randen, CA, ...). Dat technisch compenseren vraagt onderzoek en dure constructies.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                    Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                    Dit artikel in Dpreview verklaart misschien het een en het ander, o.a. de hoge kostprijs voor een FX 35mm F1.4
                    Interessant artikel:
                    "this is not the last lens announcement we'll be making this year."
                    Flickr! :: Blog
                    Nikon D50 : Nikkor 18-55mm f3.5 : Nikkor 50mm f1.8 : Tamron 28-200mm f3.8 : Tokina 12-24mm f4 : SB 600

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                      Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                      Die 35mm 1:2.0 heeft geen AF op D40/D50/D60... lijkt me dus wel logisch. Een 35 mm/1.8 FX zou minstens 50% duurder en zwaarder zijn.
                      Perfect logisch dus (zeker als je weet dat > 95% van alle Nikon gebruikers een DX camera gebruiken)
                      Sugar daar maak je toch een foutje hoor, een D50 heeft wel een focusmotor aan boord en heeft dus zeker AF

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                        hmm, volgens deze foto's is de 35 f1.8 DX redelijk bruikbaar... op FX.

                        Ik zie minieme vignettering, die met 5:4 crop van de D3 (D700 mist 5:4) soms wel en soms niet verdwijnt (waarschijnlijk afhankelijk van focusafstand en diafragma).


                        Toch wel verrassend. En twee logische gevolgen:

                        1/ redelijk bruikbaar op FX, meer dan verwacht
                        2/ zeer grote speelruimte voor DX formaat, prestaties zouden dus in principe zeer goed moeten zijn op DX, bijvoorbeeld tegen de rand. Want op DX is er bijna sweet-spot gebruik mogelijk, aangezien de lens bruikbaar is op FX...


                        Niet dat ik nu daarom mijn 35 AF-D ga verkopen, maar toch wel interessant, nieuwe lensje zou dus min of meer uitwisselbaar zijn op DX en FX (mit beetje cropping hier en daar)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                          Voorbeeldfoto's staan nu ook online.



                          Ziet er zeer scherp lensje uit. Wel zie ik hier duidelijk lelijke CA op de brilmontuur...

                          Ook hier is het zeer duidelijk aanwezig en dit op f2.8... jammer.


                          Mijn 35 f2 heeft daar helemaal geen last van...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            Voorbeeldfoto's staan nu ook online.



                            Ziet er zeer scherp lensje uit. Wel zie ik hier duidelijk lelijke CA op de brilmontuur...

                            Ook hier is het zeer duidelijk aanwezig en dit op f2.8... jammer.


                            Mijn 35 f2 heeft daar helemaal geen last van...
                            Toch gaat deze CA mij niet tegenhouden om naast mijn 35 f2 deze erbij te kopen
                            BD0723BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                              Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                              Toch gaat deze CA mij niet tegenhouden om naast mijn 35 f2 deze erbij te kopen
                              Ah, waarom dan? Ben wel benieuwd wat voor jou de doorslag geeft.

                              Tenzij je natuurlijk een D40/D60 hebt natuurlijk.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon 35/1.8 AFs DX

                                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Ah, waarom dan? Ben wel benieuwd wat voor jou de doorslag geeft.

                                Tenzij je natuurlijk een D40/D60 hebt natuurlijk.
                                Focussnelheid, indoor met kinderen die geen sec. stilzitten kan dit wel eens een +punt zijn tov van de 35 f2. En voor de prijs ga ik er niet moeilijk over doen.
                                Als ze dan toch niet het gewenste resultaat geeft verkwansel ik ze wel aan iemand
                                BD0723BE

                                Comment

                                Working...
                                X