Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 f 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 70-200 f 2.8

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
    u bedoelt toch aan de dure kant?
    als je weet dat je die nieuw dus rond de 1450€ (inclusief btw)kan vinden dan vertik ik het zeker om er 1100€ aan te betalen
    je weet nooit wat er met een tweedehands lens gebeurt is
    als het toch zo'n kwaliteitsglas is waarom verkoopt men die dan?
    omdat de lens is afgeschreven voor de boekhouding?
    omdat ze profesioneel is versleten?...
    Dat is allemaal u goed recht, maar u kunt toch niet voor anderen beslissen hoe zijn hun fotografie beleven? En u kunt ook niet inschatten waarom mensen materiaal verkopen.
    IK vind 1100 een goede prijs. Moest ik die lens willen, zou ik ze kopen. Ik zou goed gek zijn om honderden euro's meer uit te geven aan hetzelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Dat is allemaal u goed recht, maar u kunt toch niet voor anderen beslissen hoe zijn hun fotografie beleven? En u kunt ook niet inschatten waarom mensen materiaal verkopen.
      IK vind 1100 een goede prijs. Moest ik die lens willen, zou ik ze kopen. Ik zou goed gek zijn om honderden euro's meer uit te geven aan hetzelfde.
      dat is ook uw goed recht, maar ik vind het niet logisch dat je 80% van de nieuwwaarde aan iets geeft waarop men geen garantie meer heeft en nog nieuw in de handel te verkrijgen is
      als de lens niet meer verkrijgbaar zou zijn, dan kan ik het nog ergens snappen.
      maar in dit geval niet.
      ik ga gewoon ook van de veronderstelling uit dat de 70-200mm van nikon een toplens is
      waarom ga je die dan wegdoen?
      dat zijn dan toch ook vragen waar je rekening moet houden vind ik
      die lens koop ik zelf ook nog wel eens aan maar niet tegen die 2dehandsprijzen
      dan spaar ik wel een paar maand door en koop ze nieuw aan

Comment

Dat is nu juist het punt: een gloednieuwe 70-200 of een 2.5jaar oude 70-200 is niét hetzelfde. Dan nog de garantie buiten beschouwing gelaten.

De 70-200mm zit vol electronica en kleine motortjes door de AF-S en VR.
        Zoals al gezegd is: je weet nooit hoe intensief de lens gebruikt is, of hij al gevallen is etc...

Als een 70-200mm - niet àltijd gebruikt voor vogeltjes of portret - gebruikt is voor bijvoorbeeld 2.5jaar intensief tennis fotograferen, het is niet meer dan normaal om dan in te calculeren dat er een kans is dat de AF-S motor de komende jaar begin te haperen.

Mooi glas enzo, maar het is geen AI-S lens uit 1979, er zitten ook fragiele, slijtbare onderdelen in. Factuur of geen factuur.

Persoonlijk koop ik dan ook alleen manuele, oude lenzen tweedehands. Of lenzen die eenvoudige AF hebben (35mm f2, 80-200 f2.8, ...)

Mijn Sigma 30mm f1.4 zou ik nooit 2dehands gekocht hebben, daarvoor is de AF te fragiel en te belangrijk op f1.4.

Comment

Er is ook een beetje geluk mee gemoeid hoor, de enige lenzen waar ik al problemen mee gehad heb zijn diegene die ik nieuw heb gekocht . . . fouten deden zich wel voor onder de garantieperiode, van de 2de hands lenzen die ik heb gekocht, is er nog enkele die ooit een foutje heeft vertoond.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

TS vraagt naar de reakties over een de prijs van een 70-200 VR tweedehands.
            Moeten er hier dan altijd weer mensen komen vertellen dat je beter een nieuwe koopt? Als de TS een nieuwe wil, zal hij dit toch wel vermelden vermoed ik?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Mijn Sigma 30mm f1.4 zou ik nooit 2dehands gekocht hebben, daarvoor is de AF te fragiel en te belangrijk op f1.4.

Zelfs niet nieuw.
              mvg
              Antoine

Comment

Moeten er hier dan altijd weer mensen komen vertellen dat je beter een nieuwe koopt? Als de TS een nieuwe wil, zal hij dit toch wel vermelden vermoed ik?
                Je kunt beter stoppen Rudy, het heeft geen zin.
                mvg
                Antoine

Comment

Toch maar doodnormaal dat bij aankoop van tweedehands en de betreffende prijs, vergeleken wordt met de voor & nadelen van aankoop nieuw exemplaar.

Ik denk niet dat de TS per se kickt op een tweedehandse 70-200 VR, maar gewoon een 70-200 VR wil aankopen en nu deze tweedehands zag staan aan die lager-dan-nieuwprijs, en hier wordt de waarde/risco van dat verschil in prijs besproken en aanbevelingen gegeven.

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Zelfs niet nieuw.
                  mvg
                  Antoine
                  En de reden is? Ah, juist, omdat het geen Nikon logo heeft

Comment

2,5 jaar geleden koste deze lens mischien maar 1100 € nieuw en ze nu 2 dehands verkopen voor 1100€
                    lijkt mij niet zo heel erg faire prijs
                    bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                      Toch denken sommige mensen daar anders over
                      Net werd op ebay een gebruikte witte verkocht voor ongeveer 1300 pond
                      Da's ongeveer 1480€
                      Blijkbaar heeft de koper liever een gebruikte witte als een nieuwe zwarte

racisten zitten overal
                      erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                        2,5 jaar geleden koste deze lens mischien maar 1100 € nieuw en ze nu 2 dehands verkopen voor 1100€
                        Zo gaat de vlieger niet op hoor, de 2de hands prijs wordt bepaald door de huidige nieuwprijs van de lens, aangezien Nikon zijn prijzen drastisch heeft verhoogd, stijgt ook de waarde van de 2de hands exemplaren, of ze nu 2 jaar geleden goedkoper gekocht zijn of niet, heeft eigenlijk geen belang. Nieuw kost deze lens nu 1656€ bij Konijn, een 2de hands prijs rond de 1100€ is dus niet zo abnormaal.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Zo gaat de vlieger niet op hoor, de 2de hands prijs wordt bepaald door de huidige nieuwprijs van de lens, aangezien Nikon zijn prijzen drastisch heeft verhoogd, stijgt ook de waarde van de 2de hands exemplaren, of ze nu 2 jaar geleden goedkoper gekocht zijn of niet, heeft eigenlijk geen belang. Nieuw kost deze lens nu 1656€ bij Konijn, een 2de hands prijs rond de 1100€ is dus niet zo abnormaal.
                          mij is altijd gezegd geweest dat de redelijke prijsverhouding voor een okasie lens 60% van de nieuwprijs is dus faire prijs lijkt mij 990€
                          grtz tweetty
                          bd0379be

Comment

mij is altijd gezegd geweest dat de redelijke prijsverhouding voor een okasie lens 60% van de nieuwprijs is dus faire prijs lijkt mij 990€
                            grtz tweetty
                            Euh, neem maar eerder minstens 70% voor nikkor lenzen, dat is dus 1160€ Maar een goede occasie doen = een perfecte 2de hands lens kunnen kopen onder de gangbare prijs . . .

Comment

Moet je mij ens vertellen waar je ze aan die prijs kon kopen,?

Comment

grtz tweetty
                                hangt helemaal af van vraag en aanbod... Een 70-200mm doe je alleen maar weg als je van merk veranderd... dus er is een, grote vraag en klein aanbod... tweedehands is 1200€ dus een goede prijs!

zo was in het DX tijdperk een 17-55mm moeilijk te krijgen onder de 1000€ tweedehands, niemand deed die weg, tenzij men van merk veranderde...
                                maar vandaag veel aanbod en je vind ze aan 700€...

heeft dus nieks te maken met %, maar wat het voor jou waard is!
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                                X