Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: lenzen voor Nikon D200

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    D200 verschilt alleen met oude modellen omdat ze 6MP waren en met de nieuwe modellen omdat ze 2MP meer geven (D300) of FX zijn.
    Dit snap ik niet, maar als je wilt zeggen dat een D300 beter is dan een D200, ga ik me je mee.

Terug naar de TS.

Een goed standaard objectief is de f/1,8 50mm. Veel kwaliteit en je houdt ook geld over. Als je dat later dan wilt uitbreiden, maak dan een leuke serie met het objectief dat het best bij je onderwerp past.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Die uitlezing heeft niets te maken met beeldkwaliteit, wel met FPS en algemene snelheid van camera.
      Je hebt wel 4 AD converters en dat kan een ander resultaat opleveren

Het hoofdcomponent, de sensor is nog steeds 100% dezelfde
      D200 10,92MP D80 10,75MP dus niet 100% hetzelfde
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Je hebt wel 4 AD converters en dat kan een ander resultaat opleveren

D200 10,92MP D80 10,75MP dus niet 100% hetzelfde
        De effectieve & gebruikte pixels(10.2MP) zijn gelijk en ook de het type en serienummer is quasi identiek: Sony ICX493AQA & ICX483AQA (D200).

Bron: http://www.bythom.com/olddslr.htm

Die extra onbenutte, onbelichte 0.2 MP pixels bij de D200 zijn er waarschijnlijk om de AD verbinding te maken of bevestiging op het moederbord van de camera.

De RAW/NEF output is echt wel identiek, met bijvoorbeeld de D80.

Genoeg bronnen te vinden op het internet met beelden die het ondersteunen. Dus vandaar mijn verontwaardiging als ik lees: "op de D200 viel mijn lens plots door de mand" of "de D200 is een zéér kritische camera".
        Er is geen enkel hardwarematig component dat er zou voor zorgen dat mindere lenzen plots hun gebreken tonen op de D200.
        En in JPEG al helemaal niet, want daarin zou de D80 bijvoorbeeld met een kleine marge beter in zijn.

Ik zie ook alleen lenzen plots gebreken tonen bij een gigantische stap in resolutie, bijvoorbeeld van een Nikon D200 naar een D3x, omdat daar de MP's meer dan verdubbelen (10.2 ->24MP).
        En niet bij een overstap van een 10.2MP camera naar... een 10.2MP camera

Ik zie toch ook niemand vertellen dat de D3 kritischer is dan de D700..

Comment

Om even terug naar de vraagstelling van de TS te gaan: welk objectief gebruik je nu op je D200?

En waarvan maak je voornamelijk foto's? Als je bv vooral de voetbalwedstrijden van je kinderen wil fotograferen zal je met een 50mm 1.8 niet gediend zijn...

Om mijn eigen situatie te beschrijven, de twee objectieven die het meest op mijn D200 staan zijn de Nikon 70-300 VR (foto's van mijn hond, buiten) en de 50mm 1.8 (vanalles binnen, landschap). Van de Tamron 17-50 was ik niet zo tevreden, mijn exemplaar had problemen met focus.

Comment

Working...
          X