Na mijn reis door Mali is er stof of wellicht een zandkorrel tussen de bewegende delen van mijn standaard lens 18/70mm gekomen van mijn Nikon D300 . Ik kan nog maar alleen scherpstellen tussen 25mm en 50 mm . Daar buiten blokkeert hij . Ik ben al naar mijn fotozaak geweest waar ik hem gekocht heb maar daar vragen ze nog maar alleen 150 euro om hem op te sturen . Dan is hij nog niet hersteld . Naar de schroothoop er mee of toch maar laten herstellen ? Iemand een andere oplossing ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Stof of zandkorrel in mijn lens
Collapse
X
-
-
Re: Stof of zandkorrel in mijn lens
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtNa mijn reis door Mali is er stof of wellicht een zandkorrel tussen de bewegende delen van mijn standaard lens 18/70mm gekomen van mijn Nikon D300 . Ik kan nog maar alleen scherpstellen tussen 25mm en 50 mm . Daar buiten blokkeert hij . Ik ben al naar mijn fotozaak geweest waar ik hem gekocht heb maar daar vragen ze nog maar alleen 150 euro om hem op te sturen . Dan is hij nog niet hersteld . Naar de schroothoop er mee of toch maar laten herstellen ? Iemand een andere oplossing ?
-
Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk berichtVoor 150 EUR koop je al bijna een andere 18-70 tweedehands
... zeker als ze nog in garantie is?
Comment
-
Voor je die naar de schroothoop doet, kan je die niet proberen zelf open te gooien en te reinigen? Eventueel met perslucht proberen?
Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk berichtMisschien zelf even bellen naar Nikon service, zeker als ze nog in garantie is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtIk ben met mijn auto tegen een boom gereden, gelukkig is hij nog in garantie .
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk berichtDa's een goeie, die moet ik onthouden.
Hier is de vraag of de auto niet gedronken had en de boom verzekerd is...Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
BE-Wommelgem
.: 20D & D700 :.
Comment
-
Hallo Noliko,
u kunt het best zelf een gerenomeerde reparatiezaak op snorren en de lens daar zelf naar toe doen.
In Nederland hebben we gelukkig Rofa Repair in Den Haag .
Goede adviezen, eerlijke prijzen, zo snel als mogelijk is en 100% service.
Stuur hen maar eens een mailtje, dan kunnen ze u waarschijnlijk een goed advies geven.
En dat is er géén van €150,- voor verzenden en handling(werd dat in een gouden koetsje vervoerd??), belachelijk! Nooit meer betreden, die verfoeilijke zaak .
Succes en groet.
Adrie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtNa mijn reis door Mali is er stof of wellicht een zandkorrel tussen de bewegende delen van mijn standaard lens 18/70mm gekomen van mijn Nikon D300 . Ik kan nog maar alleen scherpstellen tussen 25mm en 50 mm . Daar buiten blokkeert hij . Ik ben al naar mijn fotozaak geweest waar ik hem gekocht heb maar daar vragen ze nog maar alleen 150 euro om hem op te sturen . Dan is hij nog niet hersteld . Naar de schroothoop er mee of toch maar laten herstellen ? Iemand een andere oplossing ?
MarcNikon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk berichtIk ben al naar mijn fotozaak geweest waar ik hem gekocht heb maar daar vragen ze nog maar alleen 150 euro om hem op te sturen .
verder... je kan je lens, samen met je aankoopbon (garantie) gratis naar procirep (de officiele hersteldienst van Nikon) in brussel brengen, ze zullen de lens bekijken en herstellen onder garantie als je daar recht op, zoniet gaan ze een bestek maken...
het kost je nieks, tenzij je het bestek aanvaart...
welke is de winkel die jouw geld wil aftroggelen? Fotokar in leuven misschien? (heb het zelf daar nog meegemaakt...)
en tenslotte.. kan je ook gewoon je lens zelf openmaken en proberen te reinigensome pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
Als een zoomlens blokkeert op een bepaald punt, dan is het meestal een schroefje dat losgekomen is.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
-
Ik heb een collega in de fotoclub die mijn lens in het weekend naar die officiële helpdienst van Nikon gaat brengen . Kunnen ze mij daar niet helpen heb ik nog enkele ijzers in het vuur liggen o.a. de tip van Adrie of deze van Tep die mij een PDF heeft doorgestuurd waar vakkundig en met tekeningen uit de doeken wordt gedaan hoe ge deze lens kunt demonteren . Maar eerst afwachten wat ze in Brussel zeggen .
Bedankt iedereen voor de tips .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk berichttenzij je het bestek aanvaart...
On topic: inderdaad bedenkelijke fotohandel.BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye
Comment
Comment