Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

    Oke, het is de Nikon 24-70 2.8 geworden.
    Sta met open mond naar de plaatjes te kijken die ik even snel geschoten heb met de D2X, binnenkort even met de D3.
    even een paar hierbij geplaatst.
    Ik ben tevre, ieder bedankt voor het meedenken.





    En 2 plaatjes op 100 iso en F 2.8.



    Last edited by Rarekiek; 1 februari 2009, 18:18.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

      Proficiat met je keuze; het is topglas!

      mvg,

      Roland

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

        Dit is inderdaad topglas. Proficiat met de keuze.
        Op een camera's als D2X en D3 plaats je volgens mij best Nikon objectieven.
        Eelf ben ik een grote voorstander van het aanwenden van objectieven uit eigen stal. De compatibiliteit is altijd optimaal, wat je niet altijd kan zeggen van de third party objectieven.
        Als ik mij een BMW of een Mercedes aanschaf laat ik er ook geen onderdelen van een ander merk op plaatsen.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Als ik mij een BMW of een Mercedes aanschaf laat ik er ook geen onderdelen van een ander merk op plaatsen.

          Groetjes,
          Pol.
          Banden, accu, ruitenwisservloestof, benzine, etc ..... allemaal met een embleem van Mercedes of BMW?! Waar koop je dat?
          ---------------- Ik doe niet meer mee

          Comment


          • #20
            Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
            Banden, accu, ruitenwisservloestof, benzine, etc ..... allemaal met een embleem van Mercedes of BMW?! Waar koop je dat?
            Op de originele onderdelen van deze merken staat het merkembleem er duidelijk op en volgens mij enkel bij de officiële dealers te vinden.
            Banden is natuurlijk iets anders.

            Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

              het was slechts een geintje hoor, het was al duidelijk.
              ---------------- Ik doe niet meer mee

              Comment


              • #22
                Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

                Heeft er ondertussen iemand meer ervaring met deze Sigma ? Momenteel heb ik enkel ervaring mrt Nikkor-lenzen maar als de resultaten met de lens behoorlijk zijn, wil ik best de aankoop overwegen...

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

                  Toen ik dit vond ben ik zwaar geschrokken.
                  Zijn dit geïsoleerde gevallen ?

                  An in-depth review of Nikon's professional mid-range zoom, the 24-70mm f/2.8g*THANKS TO ALL WHO ENCOURAGED ME TO GET THIS LENS LOOKED AT... IT WAS DEFECTIVE ...


                  Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                  Last edited by Henri1; 20 februari 2011, 12:35.
                  Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

                    Hallo, ik heb zo'n Sigma 24/70 HSM en heb hiervoor de oudere versie gehad.
                    De nieuwe versie is een stuk beter, op alle gebied.
                    Het HSM exemplaar dat ik nu heb is goed maar nadat ik bij het eerste ex. zeer sterk front-focus had die niet te corrigeren was op 70mm, (ze is toen gerepareerd door Sigma)
                    had ik nadien sterk overstraling.
                    Ze is toen weer binnengegaan en ik heb toen een nieuw exemplaar gehad.
                    Ik kan dus zeker niet klagen over de garantie van Sigma.
                    Maar weet dus wel al zeker dat hun kwaliteitscontrole gaten vertoont

                    Ik heb ze eens kort kunnen vergelijken tegen de Nikon 24/70 en toen heb ik al gezien dat de AF van de Nikon zeker sneller was. Dit op een D300.
                    Een paar fotootjes op f2.8 wezen uit dat de Nikon op het eerste zicht niet veel scherper was maar dit is onder voorbehoud want het waren maar een paar foto's.
                    Ik ga in de toekomst eens een beter vergelijk maken , maar op het moment heb ik er te weinig tijd voor.
                    Ook is bij mijn Sigma de AF niet 100% trefzeker, als ik dat bijv. vergelijk met m'n Nikon af-s 50mm f1.4 en 70/200 vrII die wel heel trefzeker zijn.
                    Mijn gedacht na een aantal sigma's is dat ze zeker niet beter zijn dan de nikon's maar dat je ze moet bekijken t.o.v. hun prijs ; als die laag gennoeg is zijn ze zeker een alternatief.
                    Maar mijn recente keuze voor de Nikon' s 50mm en 70/200 was dus makkelijk, de sigma 50mm is duurder dan de nikon, en de sigma 70/200 OS vond ik te duur t.o.v. de Nikon.

                    mvg Jozef
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon 24-70 2.8 of Sigma 24-70 2.8 ?

                      het lichtlek ligt volgens Nikon aan mensen die hun lenzen open van bvb een serre naar vrieskou meenemen... en dus geen tijd geven voor temperatuuraanpassing... hierdoor komt er lijm los van een ring binnenin het objectief waardoor er in bepaalde gevallen licht in de lens raakt...

                      het komt echter enkel voor als je een flits zowat vlak boven je objectief houdt en dan iets met een donkere achtergrond wil fotograferen

                      enkel fx heeft het probleem voor

                      Nikon herstelt het probleem gratis.

                      (om even het vertrouwen te herstellen.. deze info vond ik op de nikon-website)
                      www.aeri-photography.be

                      Comment

                      Working...
                      X