Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
    Maar als je nu niet alles vernieuwt, ga je de crisis niet bestrijden
    In het voorjaar 2003 maakte ik dezelfde soort opmerkingen, achteraf bleek dit het dieptepunt van de beurs te zijn

    dus: BUY, BUY, BUY (aandelen, geen lenzen)

    Comment


    • #92
      Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

      Ik zal deze zomer normaal de 55-250 IS kopen aangezien ik in september naar het noorden van Zweden ga voor een 8 daagse wandeltocht! Ben student dus dit lijkt me een goeie koop..
      http://www.mathijsdelva.be
      http://www.flickr.com/photos/mathijsd/

      Comment


      • #93
        Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

        Omdat we binnenkort op reis gaan naar China,
        moest ik echt wel een en ander upgraden
        Spijtig genoeg, weinig budget.

        Dus heb ik m'n 70-300 IS ingeruild tegen de 70-200 F4 L,
        en voor middenbereik de Tamron 28-75 F2.8 aangekocht
        Heel scherpe lens, alleen niet op de juiste plek, zeker 6mm backfocus.
        Dus die gaat terug voor een ander exemplaar.

        Nu nog m'n 400D zien in te ruilen voor een 40D
        Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

        Comment


        • #94
          Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

          Oorspronkelijk geplaatst door 3Daniel Bekijk bericht
          Nu nog m'n 400D zien in te ruilen voor een 40D
          Doen, man!

          Het heeft evenveel pixels als een 400D, maar het fotografeert gewoon anders. Ik vind zelfs veel beter. Sneller, handiger in gebruik, ligt beter in de hand... k ben gewoon super content dat die stap genomen heb. De 400D ligt nu stof te vergaren.
          Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

          Comment


          • #95
            Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

            Doen, man!

            Het heeft evenveel pixels als een 400D, maar het fotografeert gewoon anders. Ik vind zelfs veel beter. Sneller, handiger in gebruik, ligt beter in de hand... k ben gewoon super content dat die stap genomen heb. De 400D ligt nu stof te vergaren.
            Ik heb m'n 400D vandaag voor een mooie prijs kunnen verkopen, en ga morgen m'n 40D afhalen
            De voorraad 40D's begint blijkbaar wel snel uitgeput te geraken.

            maar terug ontopic.
            De Canon 100mm macro zou ik nog wel zien zitten, dit jaar.
            Canon 40D Canon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II

            Comment


            • #96
              Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

              Oorspronkelijk geplaatst door 3Daniel Bekijk bericht
              Ik heb m'n 400D vandaag voor een mooie prijs kunnen verkopen, en ga morgen m'n 40D afhalen
              De voorraad 40D's begint blijkbaar wel snel uitgeput te geraken.

              maar terug ontopic.
              De Canon 100mm macro zou ik nog wel zien zitten, dit jaar.
              Van de 100mm macro ga je plezier hebben voor de bloemetjes en de bijtjes, zeer goede lens voor z'n geld, niet te groot en te zwaar
              Maar het is geen all-round lens, ze vult je lenzenreeks aan maar vervangt er geen, ze komt niet elke keer uit je tas

              Ik heb zoals gezegd genoeg lenzen voor mijn doen, en degene die ik zou willen (300 2.8 of 500 f:4) zijn zo vreselijk duur dat de 200 EUR die ik nog voor m'n 400D krijg niets uitmaken, ik hou hem als backup
              Ik verkoop zelden iets, dom misschien
              Als ik nu elke 100 EUR optimaliseer kan ik misschien een tweedehands 24-105 kopen om mijn 24-85 te vervangen

              Comment


              • #97
                Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                Ik wou dat Nikon eens met een degelijk FX reisobjectief zou uitkomen,
                mijn droomobjectief zou zijn een 24-200 f4.0 AF-S VR Nano met weinig vervorming, en eentje zo in de afmetingen van een 24-70 AF-S zonder noemenswaardige vervorming en vast diafragma van f4.0, zou ook niet mogen uitschuiven tijdens het zoomen/scherpstellen, zoiets mag voor mij gerust 2.000 € kosten.

                Maar dat zal wel bij een droom blijven vrees ik.

                Comment


                • #98
                  Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ik wou dat Nikon eens met een degelijk FX reisobjectief zou uitkomen,
                  mijn droomobjectief zou zijn een 24-200 f4.0 AF-S VR Nano met weinig vervorming, en eentje zo in de afmetingen van een 24-70 AF-S zonder noemenswaardige vervorming en vast diafragma van f4.0, zou ook niet mogen uitschuiven tijdens het zoomen/scherpstellen, zoiets mag voor mij gerust 2.000 € kosten.

                  Maar dat zal wel bij een droom blijven vrees ik.
                  Als die niet mag uitschuiven tijdens het zoomen en scherpstellen, dan is het zeker geen compacte reislens. En ik denk dat het technisch niet mogelijk is om een lens met de vaste lengte van een 70-200 te gebruiken op 24mm.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #99
                    Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                    Ik zou zelfs al heel content zijn met een heel goede 24-105/4 AFS VR, maar Nikon lijkt toch weer zo wereldvreemd. De onlangs uitgebrachte 35/1.8 DX lijkt mij daar een treffend voorbeeld van.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Als die niet mag uitschuiven tijdens het zoomen en scherpstellen, dan is het zeker geen compacte reislens. En ik denk dat het technisch niet mogelijk is om een lens met de vaste lengte van een 70-200 te gebruiken op 24mm.
                      Kan wel dat dat geen klein objectief zou zijn, maar in de meeste gevallen kan je met één zo een objectief op stap, en dat is ook al wat.

                      Of het technisch mogelijk is dat zou ik niet weten, maar er zijn voorbeelden van een 10X zoom zoals de Sigma 50-500 en deze schuift volgens mij ook niet zoveel uit.

                      Comment


                      • Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                        'k Heb onlangs een 1.4 extender in huis gehaald en 'k ga mijne 70-200 f4 IS en 50 1.8 binnenkort te koop stellen om een 2.8 IS te kunnen kopen.

                        Dan heb ik mijne 300 f4 bijna op een andere manier, hé

                        En den 400D ga ik ZEKER bijhouden, gisteren kreeg ik doodleuk zomaar even een ERROR 99 op mijne 40D. 'k stond bijna te bleiten...
                        Canon 5D & 40D, wat gLas van 10 tot 300 maal 1,4.

                        Comment


                        • Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Kan wel dat dat geen klein objectief zou zijn, maar in de meeste gevallen kan je met één zo een objectief op stap, en dat is ook al wat.

                          Of het technisch mogelijk is dat zou ik niet weten, maar er zijn voorbeelden van een 10X zoom zoals de Sigma 50-500 en deze schuift volgens mij ook niet zoveel uit.
                          Ik heb er even naar moeten zoeken, maar de Bigma wordt toch wel wat langer op 500mm:
                          Is the Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX DG HSM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                          De Tamron 28-300 is op 28mm heel compact (dat vind ik heel handig), op 300mm is die veel langer.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Ik heb er even naar moeten zoeken, maar de Bigma wordt toch wel wat langer op 500mm:
                            Is the Sigma 50-500mm f/4-6.3 EX DG HSM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!


                            De Tamron 28-300 is op 28mm heel compact (dat vind ik heel handig), op 300mm is die veel langer.
                            Sorry, ik wist niet dat deze langer werd, het zal zeker bij een droom blijven dat er ooit zo een objectief op de markt komt.

                            Persoonlijk ben ik wel tegen die objectieven die een heel stuk uit en in schuiven bij het zoomen, want die verplaatsing gaat gepaard met een grote verplaatsing van lucht met als resultaat een stofzuiger.
                            Last edited by Guest42; 24 maart 2009, 18:08.

                            Comment


                            • Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Sorry, ik wist niet dat deze langer werd, het zal zeker bij een droom blijven dat er ooit zo een objectief op de markt komt.

                              Persoonlijk ben ik wel tegen die objectieven die een heel stuk uit en in schuiven bij het zoomen, want die verplaatsing gaat gepaard met een grote verplaatsing van lucht met als resultaat een stofzuiger.
                              Alleen de 70-200 lenzen (en de Sigma 100-300 f4 / 120-300 f2,8) blijven dezelfde lengte behouden tijdens het zoomen. (Misschien is er nog wel ergens een of andere lens die dezelfde lengte behoudt over het hele zoombereik.)

                              Voor een reislens kan het toch wel handig zijn dat ze in de breedste stand veel korter is, anders moet je zo'n groot geval meesleuren. (De Canon 24-70 f2,8 L is op 70mm korter dan op 24mm.)
                              Voor een beetje stof op de sensor heb ik niet zoveel schrik, dat is op een paar minuten weer weg (alleen zijn die sensorswabs wel vrij duur voor een plastic spateltje met een doekje rond).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Nog nieuwe objectieven aangekondigd voor 2009 en welke op jullie verlanglijst ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Alleen de 70-200 lenzen (en de Sigma 100-300 f4 / 120-300 f2,8) blijven dezelfde lengte behouden tijdens het zoomen. (Misschien is er nog wel ergens een of andere lens die dezelfde lengte behoudt over het hele zoombereik.)

                                Voor een reislens kan het toch wel handig zijn dat ze in de breedste stand veel korter is, anders moet je zo'n groot geval meesleuren. (De Canon 24-70 f2,8 L is op 70mm korter dan op 24mm.)
                                Voor een beetje stof op de sensor heb ik niet zoveel schrik, dat is op een paar minuten weer weg (alleen zijn die sensorswabs wel vrij duur voor een plastic spateltje met een doekje rond).
                                yepyep mijn 50-150 f2.8 van sigma heeft ook internal focus (if) word geen mm langer.
                                nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X