Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    zoals al gezegd : een polarisatiefilter of welke filter dan ook helpt niet --> integendeel (ik heb hier ook weer wat bijgeleerd)

    Wat betreft je statements over minstens een 5D te moeten hebben is ook klinkklare onzin.
    Ik heb een EOS 400D die dus OUDER is dan jouw 450D en ik klaag niet over mijn foto's hoor.
    Je mag mijn blog er altijd op nakijken
    zijn mooie foto's! tja de IS versie is wel leuk! maar ging boven mijn budget!
    Ik denk dat het eerder de canon structuur is dat ik mis zie, de vierkantjes dat je scherpt in photoshop! de fuij had gewoon dan ruis zoals een analoge camera, dus meer natuurlijk.

    greets
    http://www.flickr.com/photos/MacObsession
    http://www.macobsession.be

    Comment


    • #32
      Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      Ik heb een EOS 400D die dus OUDER is dan jouw 450D en ik klaag niet over mijn foto's hoor.
      Je mag mijn blog er altijd op nakijken
      Natuurlijk niet, jij kent je toestel

      Comment


      • #33
        Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

        tja man, volgens mij heb je een serieus probleem ... ... en 't is niet je cam of lens hoor

        - hier stond iets en nu niet meer -
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

        Comment


        • #34
          Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Komaan, leer eerst u toestel kennen, zelfs u oude S2, waar ude specificaties niet van kent.
          -S2PRO heeft 6 mixels, al de rest is softwarematig. Helaas, maar het is zo. Maar wel een héél goede 6mpixel.
          Citaat dpreview:
          New 3rd Generation Super CCD sensor and advanced LSI algorithm
          (6.17 million effective pixels)


          -De cmos van 450d is niet in de verste verte te vergelijken met een 5D, 5D is fullframe, heeft VEEL grotere pixels dan een cropcamera.
          450D is een amateurtoestel, AF en belichting zijn net wat minder dan een hogere reeks, wat niet wil zeggen dat je er geen perfekte foto's mee kan maken, maar in extreme omstandigheden kom je de limieten tegen...

          Ik denk ik dat u beter terug een andere camera koopt, deze is toch slecht, Canon sucks, geen fotograaf die er nog mee wilt werken.
          Nog een opmerking: Aperture, zelfs de nieuwste versie, is niet het "ideale" nabewerkingspakket, ik haal bijvoorbeeld betere resultaten met Raw nabewerkt door de originele DPP software.
          Gij zijt de plezantste thuis zeker!!
          Ik weet wel dat de fuij 6 miljoen pixels heeft die software matige wordt verdubbeld, maar op de doos en info staat toch duidelijk 12 miljoen pixels! De foto's hebben een 12 megapixels resolutie punt!! Heb nooit beweerd dat een 5D gelijk is aan een 450!! Jij zegt dat ik met een amateur camera'ke werk, dus moet ik minstens een 5D kopen om goed te kunnen werken in uw ogen dan! Het kan best zijn dat je betere resultaten haalt in canon software dan aperture, maar dat is niet aan de orde! En we zullen dan zwijgen over al de andere functie's van aperture dat jouw canon software niet heeft!! Dus blijf on-topic aub!! Ik stel een normale vraag, dat jij het belachelijk vind, moet je niet antwoorden, niemand verplicht u tot!

          greets
          http://www.flickr.com/photos/MacObsession
          http://www.macobsession.be

          Comment


          • #35
            Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

            Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien wil?

            Beste MacObsession, je hebt een goede camera en een goede lens, drop de filter en de attitude, fris even de basistechnieken van de fotografie op en kom dan nog eens terug als het nog niet lukt. Het duurste materiaal kopen en denken dat alles dan altijd perfect zal lopen zal enkel maar voor frustraties zorgen.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #36
              Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

              Ok, dus volgens jullie ken ik er de balle van!!

              Fotografeer als vanaf ik klein was dus ong. een jaar of 10 ! Ik koop een canon, en ineens ben ik alle info kwijt??

              lees nu zelf wat je schrijft!!

              zeg dan is hoe je het moet fotograveren!

              groeten
              http://www.flickr.com/photos/MacObsession
              http://www.macobsession.be

              Comment


              • #37
                Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Natuurlijk niet, jij kent je toestel
                Hier een paar foto's van dat in uw ogen pruts kodakse, met iemand zonder kennis!







                greets
                http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                http://www.macobsession.be

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                  Hoi,

                  effe reageren,
                  foto 1 = onnatuurlijk kleurinhoud.
                  foto 2 = moeilijk te fotograferen, maar toch deftig gelukt al is het niet mijn smaak.
                  foto 3 = weer vlek op de foto, denk dat het aan de lens ligt hoor.

                  Ik moet wel toegeven, zo'n fotografie heb ik me nog nooit aan gewaagd, zo volop tegen zon fotograferen. Dus zal ik u niet de gouden tip kunnen geven.


                  Wat betreft canon:
                  In mijn kennissenkring zijn er ook een aantal die een canon hebben. De een klagt niet, maar het is niet perfect. Er zijn er die vol lof zijn over hun canon

                  En dan ken ik nog iemand die maar enkele dagen heeft kunnen fotograferen zonder stof op de sensor.

                  Alléz ja als je zo rondhoort, normaal zou het niet mogen hé, zoveel miserie met zo'n merk. Die zich in het verleden toch bewezen had.

                  Ik ken veschillende mensen met Nikon, geen enkele klaagt.
                  Ik zelf ben bezig met mijn tweede Nikon, eerst een instap een D40 nu een D300. Beide toestelen voldoen. Robust, handig om mee te werken. Alléz ja ik was bang om over te stappen naar Canon toen ik alle kritiek las over Canon. Dus ben bij nikon gebleven.

                  Greetzzz

                  Krisss
                  www.kris-sinnaeve.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                    Maar die laatste foto's zijn niet met een 70-200 lens getrokken, wel? Je hebt hier ook flare, enkel miner 'lelijk'
                    Ik moet eerlijk zeggen dat mijn f4 IS ook helemaal niet goed is bij tegenlicht (of het lichtpunt nu in beeld zit of niet) vooral qua contrastverlies en ik ben hier ook wat teleurgesteld van.
                    Mijn sigma 70-300 heeft hier ook veel last van trouwens, maar net ietsje minder naar mijn idee.
                    Ik heb al getest met en zonder UV filter.
                    Ze noemen flare en contrastverlies altijd als zwak punt van de tokina 12-24, maar dat is duidelijk mijn meest resistente lens... het zal eerder aan het verschik groothoet-telelens liggen zeker? Als dit niet zo is hoor ik het graag, want dan is er met mijn L lens toch ook iets mis.

                    Verder heb je ergens wel een punt: als de oude camera op 12 Mp een scherper beeld gaf dan de nieuwe op 12 Mp dan maakt het niet uit hoe dat beeld ontstaan is, al was hij geinterpoleerd uit 2 Mp.

                    Ik vrees dat je nooit echt tevreden gaat zijn van uw gerief, dus dat je beter terug kan wisselen...

                    Groeten,
                    Koen
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                      Inderdaad, stof denk ik ook groot min punt aan canon!

                      Ik was er ingeslaagd om een haar in mijn nieuwe 450 te krijgen in de viewfinder!
                      Zonder dat de lens er ooit was afgeweest, en de camera altijd netjes in fotozak na het fotograveren. Lens eraf gehaald, spiegel naar boven en daar zat het haar op de viewfinder!! Met mijn fuij S2pro nooit stof of haren gehad!!

                      dus ja, moest ik terug kunnen ging ik direct voor een nikon D300 toch mijn droom!
                      Maar om financieële reden ist een 450D geworden!

                      Maar mijn canon gaat mij nog meer kosten op den duur! Er is toegegeven door mijn fotohandelaar dat nikon lenzen beter zijn dan canon, dus je moet duurdere lenzen kopen van canon om gelijk te staan met een minder model van nikon.

                      Nu scherpte na, ben ik wel tevreden van mijn camera, fotograveert snel, en de functie's zijn dik ok!
                      http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                      http://www.macobsession.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                        Maar die laatste foto's zijn niet met een 70-200 lens getrokken, wel? Je hebt hier ook flare, enkel miner 'lelijk'
                        Ik moet eerlijk zeggen dat mijn f4 IS ook helemaal niet goed is bij tegenlicht (of het lichtpunt nu in beeld zit of niet) vooral qua contrastverlies en ik ben hier ook wat teleurgesteld van.
                        Mijn sigma 70-300 heeft hier ook veel last van trouwens, maar net ietsje minder naar mijn idee.
                        Ik heb al getest met en zonder UV filter.
                        Ze noemen flare en contrastverlies altijd als zwak punt van de tokina 12-24, maar dat is duidelijk mijn meest resistente lens... het zal eerder aan het verschik groothoet-telelens liggen zeker? Als dit niet zo is hoor ik het graag, want dan is er met mijn L lens toch ook iets mis.

                        Verder heb je ergens wel een punt: als de oude camera op 12 Mp een scherper beeld gaf dan de nieuwe op 12 Mp dan maakt het niet uit hoe dat beeld ontstaan is, al was hij geinterpoleerd uit 2 Mp.

                        Ik vrees dat je nooit echt tevreden gaat zijn van uw gerief, dus dat je beter terug kan wisselen...

                        Groeten,
                        Koen
                        Al deze foto's zijn met de 70-200 lens. Ik wissel super weinig van lenzen voor stof te vermijden, en heb maar 1 lens die kwaliteit kan geven. De kitlens gebruik ik al niet meer, daar komt een vervanging voor ook een "L" lens maar weet nog niet welke.

                        twijfel tussen verschillende, ook de prijs is belangrijk hier :-)
                        http://www.flickr.com/photos/MacObsession
                        http://www.macobsession.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                          Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                          Ze noemen flare en contrastverlies altijd als zwak punt van de tokina 12-24, maar dat is duidelijk mijn meest resistente lens... het zal eerder aan het verschik groothoet-telelens liggen zeker? Als dit niet zo is hoor ik het graag, want dan is er met mijn L lens toch ook iets mis.
                          Tis een beetje dubbel natuurlijk: hoe meer glas, hoe meer flare.
                          Maar anderzijds geeft een brede lens ook weer meer kans op flare door die breedte...
                          Een filter kan ook nefast zijn, en dan zijn er ook nog 's verschillen van lens tot lens...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
                            Hier een paar foto's van dat in uw ogen pruts kodakse, met iemand zonder kennis!

                            Wat moeten we hier nu mee? Zien wat er nog meer mis kan gaan?

                            Ik zeg niet dat het een prutskodakse is (wel een amateurtoestel), maar je vergelijkt een S2 met een 450D??
                            Even te verduidelijking:
                            1000d instapmodel
                            450d amateurcamera
                            50d gevorderde amateur / semi pro
                            1 / 5d pro reeks

                            Maar die kennis, ja, daar twijfel ik sterk aan, als ik zie met wat voor problemen je te maken hebt. Ik zou het bijna beginners problemen noemen. Maar dat mag niet, want je fotografeert al van je 10 jaar?

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                              Nu snap ik niet waarom je altijd per sé tegen de zon in foto's wil trekken. Dit geeft met geen enkele camera-lens combinatie een goed resultaat. Je kleuren kunnen onmogelijk goed zijn, en die flares zijn ook niet te vermijden. Dus, zoek eens wat onderwerpen die je kan fotograferen met de zon in de rug en be happy. Je zal het verschil snel zien.
                              En, voor je op je toestel of lens afgeeft, wees dan eerst zeker dat je techniek perfect is. Slechts met een perfecte techniek kan je de grenzen van je 450D tegenkomen, en dan nog ga je heel hard je best moeten doen.
                              Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 70-200 "L" Serie - Lens Flare Probleem

                                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                                Verder heb je ergens wel een punt: als de oude camera op 12 Mp een scherper beeld gaf dan de nieuwe op 12 Mp dan maakt het niet uit hoe dat beeld ontstaan is, al was hij geinterpoleerd uit 2 Mp.
                                Heb je die S2 nog? Maak dan eens een vergelijkend testje. Je zal zien, het ligt echt niet aan je materiaal.
                                Dus ik blijf bij mijn raad uit post 13: leer uw materiaal kennen. Ik zeg zelfs meer: leer het goed kennen .
                                En tenslotte: leer er mee werken.

                                Comment

                                Working...
                                X