Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

    Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Ik heb ze beiden... en ja, er zit verschil in. De 18-200VR is echter op F8 / F11 zeker zonder VR, m.i. even scherp als de 17-55. Zoals al gezegd... "juist gebruiken".

    De 17-55mm is scherp vanaf F2,8, en volopen, dan past mijn 18-200VR. die volopen, niet zo heel scherp is (scherp genoeg echter) en volledig in- of uitgezoomd (volopen) vignetering in de hoeken, vertoont. Neem er nog een tikkeltje lenscreep bij, wanneer hij ergens halfweg staat, en ik meen dan zowat alle nadelen opgesomd te hebben. Voor het overige, van mijnentwege, is de 18-200VR helemaal geen slechte lens.
    Het kan zijn dat ik hem nog wegdoe, en investeer in meer lichtsterkte of meer bereik, maar zeker niet omdat hij slecht is.

    Daar heb je natuurlijk wel een punt. Ik was er ook wel tevreden van, behalve die vervelende lenscreep.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #17
      Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      bij juist gebruik moet de 18-200 zeer zeker niet onderdoen
      ook in de studio niet!
      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Ik heb ze beiden... en ja, er zit verschil in. De 18-200VR is echter op F8 / F11 zeker zonder VR, m.i. even scherp als de 17-55. Zoals al gezegd... "juist gebruiken".
      Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'juist gebruiken'? Lijkt me dat jullie over een bepaald iets aan 't spreken zijn.

      Alles over deze lens interesseert me, vooral wat ik nog niet weet.
      Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

      Comment


      • #18
        Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

        Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
        Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'juist gebruiken'? Lijkt me dat jullie over een bepaald iets aan 't spreken zijn.

        Alles over deze lens interesseert me, vooral wat ik nog niet weet.
        Kijk eens in de recente topics en typ in de zoekfunctie eens "Nikon 18-200VR".

        Het is een goeie lens. Ik ken een beroepsfotograaf die ze als studiolens gebruikt. Een 11x zoom is echter een lens met compromissen. De ideale lenzen zijn de drie maal zoom lenzen, maar dan heb jer dus 3 vandoen om het bereik van de 18-200 te overbruggen.
        Juist gebruiken... ik ga er geen huwelijksreportage mee doen, alhoewel het mogelijk is, omdat ze m.i. niet genoeg lichtsterkte heeft. Ik ga er geen portretjes mee maken, alhoewel het perfect mogelijk is, maar daar heb ik een scherpere 50mm en een 105mm voor. Ze gaat wel op mijn camera, wanneer ik op reis ga, of een uitstap doe. Ik heb dan toch ietwat bereik, wat soms toch leuk kan zijn, zelfs voor landschapsfotografie, en ik heb groothoek, en alles met een aanvaardbare scherpte binnen één lens.
        Zo goed als al mijn vakantiefoto's zijn er dit jaar mee gemaakt, van landschappen tot zelfs de actiefoto's aan 't zwembad.
        Het is een veelbesproken lens, omdat heel velen het compromis dat deze lens omvat altijd als slecht zullen aanzien, terwijl anderen er enkel de voordelen van zien.
        Nog even verwijzen naar het RECENTE TOPIC over deze lens, die doordat ze zo besproken is, ook veel vergeleken wordt... Mijn voor- en nadelen staan daar opgesomd.
        Ik ben erg aan 't twijfelen om over te schakelen naar fullframe, maar waar vind ik dan een lens die zo "all-round" is. Als je eens graag een saaie vakantiereportage ziet, die HELEMAAL met deze lens gemaakt is, wel kijk dan HIER (klik op een foto, klik op origineel voor een groter formaat en...). Alle foto's tot aan deze van de Pont Du Normandie zijn er mee gemaakt (10% verscherpt met BD-sizer voor upload, wat soms al te veel is).
        Last edited by FestinaLente; 29 december 2008, 09:26.

        Comment


        • #19
          Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

          Thanks FestinaLente

          Comment


          • #20
            Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Kijk eens in de recente topics en typ in de zoekfunctie eens "Nikon 18-200VR".

            Het is een goeie lens. Ik ken een beroepsfotograaf die ze als studiolens gebruikt. Een 11x zoom is echter een lens met compromissen. De ideale lenzen zijn de drie maal zoom lenzen, maar dan heb jer dus 3 vandoen om het bereik van de 18-200 te overbruggen.
            Juist gebruiken... ik ga er geen huwelijksreportage mee doen, alhoewel het mogelijk is, omdat ze m.i. niet genoeg lichtsterkte heeft. Ik ga er geen portretjes mee maken, alhoewel het perfect mogelijk is, maar daar heb ik een scherpere 50mm en een 105mm voor. Ze gaat wel op mijn camera, wanneer ik op reis ga, of een uitstap doe. Ik heb dan toch ietwat bereik, wat soms toch leuk kan zijn, zelfs voor landschapsfotografie, en ik heb groothoek, en alles met een aanvaardbare scherpte binnen één lens.
            Zo goed als al mijn vakantiefoto's zijn er dit jaar mee gemaakt, van landschappen tot zelfs de actiefoto's aan 't zwembad.
            Het is een veelbesproken lens, omdat heel velen het compromis dat deze lens omvat altijd als slecht zullen aanzien, terwijl anderen er enkel de voordelen van zien.
            Nog even verwijzen naar het RECENTE TOPIC over deze lens, die doordat ze zo besproken is, ook veel vergeleken wordt... Mijn voor- en nadelen staan daar opgesomd.
            Ik ben erg aan 't twijfelen om over te schakelen naar fullframe, maar waar vind ik dan een lens die zo "all-round" is. Als je eens graag een saaie vakantiereportage ziet, die HELEMAAL met deze lens gemaakt is, wel kijk dan HIER (klik op een foto, klik op origineel voor een groter formaat en...). Alle foto's tot aan deze van de Pont Du Normandie zijn er mee gemaakt (10% verscherpt met BD-sizer voor upload, wat soms al te veel is).
            Ok, bedankt zeg voor de schitterende en zeer duidelijke uitleg. Waar ik voorheen las 'juist gebruiken', lees ik nu eigenlijk 'gebruiken voor de juiste toepassing'. Wat toch wel serieus kan verschillen. Ik zat echt te denken aan verkeerde instellingen ed...

            Nogmaals, dikke merci!
            Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

            Comment


            • #21
              Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

              Oorspronkelijk geplaatst door SeaEagle Bekijk bericht
              Ok, bedankt zeg voor de schitterende en zeer duidelijke uitleg. Waar ik voorheen las 'juist gebruiken', lees ik nu eigenlijk 'gebruiken voor de juiste toepassing'. Wat toch wel serieus kan verschillen. Ik zat echt te denken aan verkeerde instellingen ed...

              Nogmaals, dikke merci!
              niet alleen voor de juiste toepassing maar ook juist gebruiken...
              de lens is het scherpst op f8 tot f11 dan kan ik geen verschil vinden met mijn 50 mm 1.8
              op 18 en 200 mm probeer ik het gebruik ervan ook te vermijden alhoewel de fouten in de hoeken als ze dan al zichtbaar zijn best te corigeren zijn in ps
              ik doe er voornamelijk portret en modelfotografie mee en heb ook nog andere lenzen maar deze lens heeft zoveel voordelen dat ik die prefereer boven de rest
              voor zijn prijs vind je geen betere,
              zelf ben ik zinnens de 70-200 vr te kopen maar zolang doe ik het met deze....
              http://www.jvs-photography.be/

              Comment


              • #22
                Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

                Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                Ik heb een D90 met 18-105VR, 18-55 (non-VR) en een 50mm 1.8 prime lensje. [...]

                Waarvoor ik de lens ga gebruiken? Gewone "point & shoot" foto's zoals een mijn zoontje dat buiten speelt, dagje dierentuin, wandelen, etc... Voor binnen gebruik ik meestal de 18-55 (jaja de kitlens, best tevreden van ) of de 50mm.
                .
                Point & Shoot? De 18-200 en de 18-55 (desnoods ook de 18-105) wegdoen...

                Groeten,

                C.

                Comment


                • #23
                  Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

                  Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  mijn collega zou de 70-300vr willen kopen
                  de lens zou ook dienen voor sport, is de autofocus snel genoeg van die lens?
                  is die vergelijkbaar met bv de sigma 70-200 2.8 hsm?
                  De AF snelheid van de VR 70-300 is wel trager.

                  Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
                  Point & Shoot? De 18-200 en de 18-55 (desnoods ook de 18-105) wegdoen...

                  C.
                  Of de 18-105 weg doen en er de 55-200 voor in de plaats nemen, is optisch op dx net nog iets scherper dan de 70-300 (die op FX vrij mee valt).
                  Last edited by Spanjaart; 2 januari 2009, 16:14.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #24
                    Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

                    Het is de 18-200VR geworden, net besteld. Hopelijk heb ik ze deze week nog

                    Comment


                    • #25
                      Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

                      gefeleciteerd!

                      als je de 70-300 ooit nodig hebt, ze is nog altijd "te leen"

                      Comment


                      • #26
                        Re: 18-200VR, 70-300VR of 18-270VC

                        Thanks

                        ik laat u mijn bevindingen weten

                        Comment

                        Working...
                        X