Re: Frontfocusprobleem op 24-70 lens van Nikon
Ik heb alleen de body ingestuurd. Nikon heeft met hun apparatuur de AF van de camera opnieuw afgeregeld (geadjusteerd zeggen ze in noord-holland). Met de objectieven was niks mis. Op de D50 presteerden ze perfect maar op de D300 niet. Het was zo dat de D50 het met alle objectieven op 2.8 (en kleiner ook uiteraaard) zichtbaar beter presteerde dan de D300. Daarom heb ik de objectieven ook niet ingestuurd omdat ik die niet wilde missen maar het volgens de dealer ook niet nodig was deze in te sturen.
Ik begreep dat het wel vaker voorkomt dat de AF voor goed lichtsterk glas moet worden afgeregeld omdat met deze objectieven de gerichtste afwijking al zichtbaar wordt.
Voor alle duidelijkheid: na de afstellening door Nikon staaat de fijnafstelling in de camera gewoon op "uit" en is de AF volstrekt betrouwbaar voor sport (wat wel hoge eisen stelt) op alle 51 AF velden en zowel in de single AF als dynamich AF standen.
Oorspronkelijk geplaatst door pieterke20j
Bekijk bericht
Ik begreep dat het wel vaker voorkomt dat de AF voor goed lichtsterk glas moet worden afgeregeld omdat met deze objectieven de gerichtste afwijking al zichtbaar wordt.
Voor alle duidelijkheid: na de afstellening door Nikon staaat de fijnafstelling in de camera gewoon op "uit" en is de AF volstrekt betrouwbaar voor sport (wat wel hoge eisen stelt) op alle 51 AF velden en zowel in de single AF als dynamich AF standen.
Comment