Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw objectief vogels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuw objectief vogels

Ik kan niet echt goed volgen.

800 mm kost 10.500 Eur . Een 500mm F4 met extender 1.4 en dan heb je 700mm , kost 5900 Eur. Je moet dus voor die 100mm extra 4600 Eur meer betalen.
    Neem van mij aan , en ik spreek uit ervaring, als 700mm niet genoeg is is 800mm dat ook niet.

Een goede raad. Neem de 500 mm F4 en bespaar die 4600 eurokes.

groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
    Mvg,
    Rudy
    www.vogelsvanbelgie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Geweldig topic..!

Waarom krijg je geen serieuze reacties? Je hebt nu een wandellens die nergens bij uitstek geschikt voor is behalve...eeuh...wandelen dus..! En af en toe (bij goed weer) een leuk kiekje schieten...

Je wil vogels in vlucht fotograveren...niet één van de makkelijkste takken van sport en al eigenlijk zo goed als onmogelijk met een wandellens (als je kwaliteit wil dan he...)

Vervolgens zoek je naar een upgrade en begin je meteen over een lens van 10.000 euro..! Waarbij je dan ook nog eens geen flauw benul hebt van de mogelijkheden van zo'n ding en uberhaupt de mogelijkheden van lenzen (3x een convertor?)

Een goedkope 1600mm is er wel hoor...zoek maar eens naar walimex lenzen :P Haha...maar kwaliteit...???

Als je toch lichtsterk wil blijven en genoegen wil nemen met "slechts" 500mm is dit ook nog wel een leuk lensje voor je...

Kost "slechts" 25.000 dollar...altijd nog goedkoper dan een huis niet dan? En lekker f2.8 over je hele bereik....hij weegt wel een 20 kilo ongeveer dacht ik...maar dat mag geen probleem zijn niet?

Mocht je die kopen...laat het me dan wel weten...wil graag zien hoe je met dat monster een vliegende vogel gaat volgen (weet niet wel merk camera je hebt, maar ze maken deze enkel met Canon en Nikon vatting...maar als je een ander merk hebt wil Sigma hem misschien best wel voor een keer custom maken met jouw vatting voor een "kleine meerprijs" goedkoper als een huis blijf je sowieso wel..!

Een echte tip...hou die 10.000 euro in je zak en koop een goede 500mm lens..! Bijvoorbeeld de Sigma 150-500 OS...of de iets oudere Bigma (50-500) en kijk eerst eens wat je daar al mee kan bereiken
      dank voor de verhelderende uitleg. Ik ga me beter informeren over deze Bigma-lens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
        Ik kan niet echt goed volgen.

800 mm kost 10.500 Eur . Een 500mm F4 met extender 1.4 en dan heb je 700mm , kost 5900 Eur. Je moet dus voor die 100mm extra 4600 Eur meer betalen.
        Neem van mij aan , en ik spreek uit ervaring, als 700mm niet genoeg is is 800mm dat ook niet.

Een goede raad. Neem de 500 mm F4 en bespaar die 4600 eurokes.

groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
        Volledig mee eens.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
        X