Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw objectief vogels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuw objectief vogels

    Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Ik weet het zeker, Steve Billast is back
    steve?
    ik krijg hier wel gekke reacties, ik begrijp eigenlijk niet waarom.. Bij de andere info's voor objectieven wordt door de andere forumleden steeds goede feedback gegeven. Hier spelen rare reacties mee.. nu weet ik nog niets over de CA..

    Comment


    • #17
      Re: nieuw objectief vogels

      Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Ik weet het zeker, Steve Billast is back
      Haha, je verwoordt wat ik denk.

      Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
      nu weet ik nog niets over de CA..
      Hier vindt je meer informatie.

      Comment


      • #18
        Re: nieuw objectief vogels

        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Student zijn schuift precies goed tegenwoordig
        een huis kost toch veel meer?

        Comment


        • #19
          Re: nieuw objectief vogels

          is ook het ook mogelijk om 3 keer een 2x extender voor mijn 200mm lens te zetten om zo tot 1600mm te kunnen gaan?
          dit is wel goedkoper denk ik?

          Comment


          • #20
            Re: nieuw objectief vogels

            Nog geen 5 min zoektocht

            Is the Canon EF 800mm f/5.6L IS USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!






            En zoals je kan lezen is de CA niet zo erg
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #21
              Re: nieuw objectief vogels

              Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
              zalige informatie! dankjewel, ik denk wel dat hij OK is.

              Comment


              • #22
                Re: nieuw objectief vogels

                Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                is ook het ook mogelijk om 3 keer een 2x extender voor mijn 200mm lens te zetten om zo tot 1600mm te kunnen gaan?
                dit is wel goedkoper denk ik?

                Waarom niet? Ik zou er gerust nog eentje bij doen om tot 3200mm te geraken .... ofwel een aanpassing overwegen aan uw camera zodat je hem aan de achterkant van een telescoop kan hangen.
                BD0723BE

                Comment


                • #23
                  Re: nieuw objectief vogels

                  Ik zou de 800 kopen samen met die 1600. Dan ben je toch wat flexibeler...
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #24
                    Re: nieuw objectief vogels

                    Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                    ik krijg hier wel gekke reacties, ik begrijp eigenlijk niet waarom..
                    Tja, als je dingen zegt zoals:

                    Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                    is ook het ook mogelijk om 3 keer een 2x extender voor mijn 200mm lens te zetten om zo tot 1600mm te kunnen gaan?
                    dit is wel goedkoper denk ik?
                    Dan lok je dergelijke reacties toch een klein beetje uit hoor.

                    3 keer een 2x extender voor je 18-200 plaatsen geeft je in't slechtste geval een kapotte lens en in't beste geval een onbruikbare combinatie. Ofwel probeer je de flauwe plezante uit te hangen, ofwel ben je serieus maar dan heb je -no offence- kennis noch kunde om scherpe beelden van vliegende vogels te maken met een 800mm f/5.6...
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #25
                      Re: nieuw objectief vogels

                      Vergeet extenders op een 18-200, als ze al passen, dan verlies je zelfs met een 1,4x al teveel licht om de AF nog te laten werken.
                      Je hebt nu al last van CA op 200mm, met een extender wordt dat nog veel erger.
                      Die Tamron is f6,3 op 200mm, met een 2x TC wordt dat f13, dan is de zoeker al zo donker dat je zelfs in fel zonlicht bijna niet meer handmatig kan scherpstellen.


                      Een 800mm f5,6 is een flinke investering, die lens zal je bij "amateurfotografen" niet gemakkelijk tegenkomen. Zelfs een "pro" zal ze niet zo snel aanschaffen als hij ze niet werkelijk nodig heeft om bepaalde foto's te maken.


                      Er zijn meer betaalbare alternatieven, bijvoorbeeld een Sigma 150-500 (en 120-400, 50-500, Canon 100-400, Canon 400mm f5,6, Sigma 120-300 + 2x TC.......), maar als je geld genoeg hebt, dan moet je natuurlijk zelf ook maar uitmaken waar je het aan uitgeeft...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: nieuw objectief vogels

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        Doet me een beetje denken aan ne zekere Steve een tijdje geleden. Die had aan zijne fiets een speciaal karretje gemaakt voor zulke lenzen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Ik weet het zeker, Steve Billast is back
                        Just, dat was zijne naam
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #27
                          Re: nieuw objectief vogels

                          't Is niet de eerste die na een tijdje misschieten zijn klotelens terug te koop stelt...
                          Mijn maat had vroeger een Nikon met een 500 mm... dat was FF en ge moest al richtpunten zoeken om iets in beeld te kunnen vinden. Statief nagenoeg een must, of nen boekentas of zoiets...
                          800 mm op ne cropcamera... ik kan mij er iets bij voorstellen...
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: nieuw objectief vogels




                            Sigma 300-800mm f5.6 +camera+ wimberley+ gitzo etc......+- 10 000€ twee jaar geleden.

                            Gewicht +- 10 kilogram.

                            Leercurve van deze lens.....+-2 jaar bij veelvuldig gebruik.

                            Vluchtshots.....soms lukt dat wel bij de tragere vogels zoals reigers, roerdompen etc...

                            Bij de kleine rakkers alleen als je kunt anticiperen.

                            Gebruik van extenders.....vergeet het maar als je kwaliteit wilt.

                            Veel geld uitgeven aan een goede tele en dan de kwaliteit onderuit halen met een extender is niet logisch in mijn ogen. Voor een waarneming vast te leggen ....ok.

                            De aandachtspunten bij zo een keuze waren bij mij
                            1. De scherpte, het contrast, de kleuren, de DOF, het ineenvloeien van de achtergrond,....kortom de optische kwaliteiten van de lens.
                            2. Handelbaarheid (zoomen 300-800mm)
                            3. En ten slotte de prijs/mm.


                            Persoonlijk zou ik niet voor een vaste supertele gaan.

                            Tot +- 400mm-500mm zou ik een prime nemen maar erboven een zoom.

                            Als je veel BIF foto's wil maken zou ik voor de 400 mm f5.6 gaan.

                            Dit is een lichte, snelle, zeer scherpe en redelijk goedkope tele van canon die voor dit doeleinde uitertst geschikt is.
                            Groetjes
                            ----JO

                            Comment


                            • #29
                              Re: nieuw objectief vogels

                              Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                              Waarom niet? Ik zou er gerust nog eentje bij doen om tot 3200mm te geraken .... ofwel een aanpassing overwegen aan uw camera zodat je hem aan de achterkant van een telescoop kan hangen.
                              Niet mee lachen zoek maar eens "digiscoping" met google. Dit wordt met compactjes gedaan dus kwalitatief wat minder maar best een leuke hobby.
                              'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

                              Comment


                              • #30
                                Re: nieuw objectief vogels

                                Geweldig topic..!


                                Waarom krijg je geen serieuze reacties? Je hebt nu een wandellens die nergens bij uitstek geschikt voor is behalve...eeuh...wandelen dus..! En af en toe (bij goed weer) een leuk kiekje schieten...

                                Je wil vogels in vlucht fotograveren...niet één van de makkelijkste takken van sport en al eigenlijk zo goed als onmogelijk met een wandellens (als je kwaliteit wil dan he...)

                                Vervolgens zoek je naar een upgrade en begin je meteen over een lens van 10.000 euro..! Waarbij je dan ook nog eens geen flauw benul hebt van de mogelijkheden van zo'n ding en uberhaupt de mogelijkheden van lenzen (3x een convertor?)

                                Een goedkope 1600mm is er wel hoor...zoek maar eens naar walimex lenzen :P Haha...maar kwaliteit...???

                                Als je toch lichtsterk wil blijven en genoegen wil nemen met "slechts" 500mm is dit ook nog wel een leuk lensje voor je...



                                Kost "slechts" 25.000 dollar...altijd nog goedkoper dan een huis niet dan? En lekker f2.8 over je hele bereik....hij weegt wel een 20 kilo ongeveer dacht ik...maar dat mag geen probleem zijn niet?


                                Mocht je die kopen...laat het me dan wel weten...wil graag zien hoe je met dat monster een vliegende vogel gaat volgen (weet niet wel merk camera je hebt, maar ze maken deze enkel met Canon en Nikon vatting...maar als je een ander merk hebt wil Sigma hem misschien best wel voor een keer custom maken met jouw vatting voor een "kleine meerprijs" goedkoper als een huis blijf je sowieso wel..!



                                Een echte tip...hou die 10.000 euro in je zak en koop een goede 500mm lens..! Bijvoorbeeld de Sigma 150-500 OS...of de iets oudere Bigma (50-500) en kijk eerst eens wat je daar al mee kan bereiken
                                Mijn objectieven zijn all round...

                                Comment

                                Working...
                                X