Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2x coverter + Beercan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2x coverter + Beercan

Nee, verder dan close-up kom je niet.
    Goedkope macro gaat prima met een 50mm (eventueel M42 met handfocus) en 50mm aan tussenringen.

Comment

Wat is dan het nadeel van die voorzetlenzen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Wat is dan het nadeel van die voorzetlenzen?
        Matige beeldkwaliteit van de goedkope, en de goede zijn duurder dan een 50mm met tussenringen

Comment

Heeft er eigenlijk iemand tips waar ik best op zoek kan gaan naar M42 lenzen? Op kapaza kan ik weinig vinden.
          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Op 2e handssites (in NL is Marktplaats de grootste) vind je talloze advertenties van oude camera's waar bruikbare lenzen bijzitten voor een habbekrats, b.v. Praktica, Fuji, Ricoh, Revue, Zenit e.d.
            allemaal P-draad camera's.
            Velen verkopen hun oude analoge spullen als ze een digitale kopen en denken daar nog wat voor te vangen, maar dat valt snel tegen.
            Zo heb ik nog een stuk of 5 oude M42 bodies staan, gekocht om de lenzen.....

PS, de prijzen die op 2ehands.be worden gevraagd voor een ouwe Praktica zijn absurd.

Comment

Heb van men grootvader een pentor 500mm f8 mee gekregen om 'eens' te gebruiken. Indien het zondag goed weer is eens mee gaan spelen. Ding is +-40cm lang
              Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

Comment

Nog eens een vraagje. Heb dus gezocht naar een oplossing in de vorm van een M42 converter en mf lenzen maar ik moet dus alles manueel instellen op men toestel, lichtmeter in het toestel werkt ook niet. Nu zocht ik wat info in een boek die ik liggen heb en kwam het volgende tegen:

"In de modus manual moet u eigenlijk een lichtmeter gebruiken om ISO, diafragma en sluitertijd in te stellen"

Iemand tips ivm merken of types, al dan niet tweedehands, of is er een ander oplossing waardoor ik niet terug geld moet uit geven.

Comment

Re: 1.4x coverter + Beercan

Ik heb al begrepen dat de Beercan (70-210 F4) met de 2x converter niet zo goed werkt.
                  Is een 1.4 converter wel doenbaar?
                  Is er hier iemand die er al ervaring mee heeft? Welke TC is dan aan te raden?

Comment

Schopje

Comment

Re: 1.4x coverter + Beercan

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ik heb al begrepen dat de Beercan (70-210 F4) met de 2x converter niet zo goed werkt.
                      Is een 1.4 converter wel doenbaar?
                      Is er hier iemand die er al ervaring mee heeft? Welke TC is dan aan te raden?
                      Dit is geen populaire combinatie, de beercan is al niet snel (qua focus) scherp op F4 maar dan weer niet scherp genoeg om er een teleconverter op te zetten. (Ieder zijn normen natuurlijk) Het is te doen, de AF zal werken, maar de weinige mensen die dit hebben geprobeerd stappen er toch maar van af...'t weegt niet op tegen de "nog geen 100mm winst". Geen aanrader alleszins. Tenzij je een teleconverter vindt voor laten we zeggen minder dan 75 euro...

Comment

Working...
                      X