Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik overweeg dit lens(je) aan te kopen, maar hoor graag gebruikerservaringen ;-)
Het gaat over de versie die ondertussen door Canon vervangen is (200mm F2.0 IS)
Zowel de 1.8 als 2 versie zijn perfecte lenzen, waarbij je zou kunnen zeggen dat het f/2 model nog 'iets' perfecter is.
In beeldkwaliteit kan ik geen verschil waarnemen, een ander misschien wel, maar de f/2 focust weer net iets sneller en de IS is buitengewoon effectief.
De 1.8 versie zit inmiddels permanent op een 1.6x fov-cameraatje en de f/2 versie gaat op de 5D als ik 'fotografisch' ga sporten.
De f/2 is een 'gewichtig' lensje met z'n 2,5 kg.
Zowel de 1.8 als 2 versie zijn perfecte lenzen, waarbij je zou kunnen zeggen dat het f/2 model nog 'iets' perfecter is.
In beeldkwaliteit kan ik geen verschil waarnemen, een ander misschien wel, maar de f/2 focust weer net iets sneller en de IS is buitengewoon effectief.
De 1.8 versie zit inmiddels permanent op een 1.6x fov-cameraatje en de f/2 versie gaat op de 5D als ik 'fotografisch' ga sporten.
Stel, je bent een kwailiteitsfreak, zou je met een 200 1.8 en een breedhoek op stap gaan, met ander woorden, is het te doen als vervanging voor een 70-200 en 300 4.0?
vreemd, ... onlangst een ander rapport gelezen waarin men schreef dat de f1.8 sneller is, maar zwaarder is.
Stel, je bent een kwailiteitsfreak, zou je met een 200 1.8 en een breedhoek op stap gaan, met ander woorden, is het te doen als vervanging voor een 70-200 en 300 4.0?
vreemd, ... onlangst een ander rapport gelezen waarin men schreef dat de f1.8 sneller is, maar zwaarder is.
Mijn 1.8 dateert van 1990 en wat hij weegt weet ik niet.... scheelt in ieder geval niet veel. Het kan best zijn dat de 1.8 sneller uit een test is gekomen, maar mijn zeer sterke indruk is dat de f/2 sneller is.
Ik heb wel even het genot (helaas) gehad om deze lens te proberen, en ik ben eigenlijk ongelooflijk verrast door de mogelijkheden (iso / lowlight) en ook door de scherpte op 1.8, deze lens word niet scherper bij het diafragmeren?
Maar ik ben een beetje bang van de indruk die je maakt als je ermee rond loopt, het lijkt wel een 500MM of zo, in plaats van een 200mm....
Yep, the beast is in the house... Ik ga gelijk een abbo op de fitness nemen
Nogal een turbulent objectieven parcours? Eerst zweren bij de 28-300L zoom, en dan ineens het volledige andere uiterste In ieder geval van harte veel plezier ermee Ik gebruik al enkele jaren de Nikon tegenhanger, en da's absoluut zeker de laatste Nikkor die ik ooit zal verkopen Ik schiet er voornamelijk sport mee vanaf de monopod.
Nogal een turbulent objectieven parcours? Eerst zweren bij de 28-300L zoom, en dan ineens het volledige andere uiterste In ieder geval van harte veel plezier ermee Ik gebruik al enkele jaren de Nikon tegenhanger, en da's absoluut zeker de laatste Nikkor die ik ooit zal verkopen Ik schiet er voornamelijk sport mee vanaf de monopod.
MVG,
Ik vind er niets turbulent aan hoor Frank.
Toeval of niet... ik ben ook fervente aanhanger van zowel de 28-300 als de primelenzen van Canon.
Het is gewoon anders fotograferen, maar beide zijn niet gewoon goed maar... zijn "super" !
Enige nadeel aan 28-300 is... dat hij nog een 4 stops IS correctie heeft en geen x1.4 extender kan verdragen. Mocht dat kunnen . "man o man" ;-)
Comment