Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste portret lens 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Beste portret lens 5D

    200mm in de studio?
    Dat is geen overdekt voetbalveld hoor
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

    Comment


    • #17
      Re: Beste portret lens 5D

      Portret kan je toch nemen in studio met een FF of zie ik dat verkeerd?
      Vanop 3meter neem ik op 320mm FF equivalent een gezicht volledig, is dat dan niet te doen?
      Canon 30Dtje ; 2 zoomlensjes ; SpeedLite flitsertje ; een onstabiel statief ; Kleine rugzak

      Comment


      • #18
        Re: Beste portret lens 5D

        denk dat een 85mm toch beter bruikbaar is, heb nog nooit mijn 70-200 op 200 gebruikt in studio
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
        http://www.stevevandegaer.be

        Comment


        • #19
          Re: Beste portret lens 5D

          Wat vind je persoonlijk van de verschillen tussen de 1.8 en de 1.2 L variant?
          Is het de moeite waard om zoveel meer te investeren in de L versie?

          Mvg
          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

          Comment


          • #20
            Re: Beste portret lens 5D

            Oorspronkelijk geplaatst door Pong Bekijk bericht
            Voor een 5D zonder twijfel:

            De EF 200mm f/2 IS USM.


            Prachtige blur op 200 en volledig tot zen recht op een FF!!!

            Kwijl, kwijl...
            Deze wordt nog door 1 lens verslaan, zijn voorganger, die had (heeft) een opening van 1.8!!!
            Heerlijk stuk glas, staat kontinu op mijn body...

            Comment


            • #21
              Re: Beste portret lens 5D

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
              Wat vind je persoonlijk van de verschillen tussen de 1.8 en de 1.2 L variant?
              Is het de moeite waard om zoveel meer te investeren in de L versie?

              Mvg
              Is al een apperte thread over, ga daar maar eens kijken.
              Ik heb foto's gepost gemaakt met beide.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

              Comment


              • #22
                Re: Beste portret lens 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door Pong Bekijk bericht
                Voor een 5D zonder twijfel:

                De EF 200mm f/2 IS USM.
                Prachtige blur op 200 en volledig tot zen recht op een FF!!!

                Kwijl, kwijl...
                Ik was net hetzelfde aan het denken, als je er zo wat op let, enorm veel "prachtige" portretfoto's zijn genomen met die 200 1.8 of F2 lenzen. Uiteraard niet in de studio, maar dat was ook niet vermeld in de vraag van deze topic-builder ;-)
                Ik verlang al weer naar het mooie weer zodat we mooi sportfoto's kunnen maken met die lens.
                Imagination is more important than knowledge...
                http://www.kiekje.be

                Comment


                • #23
                  Re: Beste portret lens 5D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  denk dat een 85mm toch beter bruikbaar is, heb nog nooit mijn 70-200 op 200 gebruikt in studio
                  Stapje acheruit en inzoomen voor portret = mooiere DOF, krappere beeldhoek = minder achtergrond, enz..

                  Als je bvb merkt dat je de zijkant van je achtergrond ziet op de foto, dan kun je korterbij gaan staan (maar dan gaat het model er misschien niet volledig meer opgaan) of je beeldhoek verkleinen (achteruitgaan en groter brandpunt gebruiken)
                  Last edited by zunoel; 1 december 2008, 07:50.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Beste portret lens 5D

                    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                    Stapje acheruit en inzoomen voor portret = mooiere DOF, krappere beeldhoek = minder achtergrond, enz..

                    Als je bvb merkt dat je de zijkant van je achtergrond ziet op de foto, dan kun je korterbij gaan staan (maar dan gaat het model er misschien niet volledig meer opgaan) of je beeldhoek verkleinen (achteruitgaan en groter brandpunt gebruiken)

                    Zeer juist. Maar 200 op een FF is toch wringen soms om een hoofd nog in het frame te krijgen. Kan leuk zijn, zo'n krap gekaderde foto maar niet iedereen houdt daar van.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Beste portret lens 5D

                      Mijn persoonlijke "portret lens top 3" ziet er als volgt uit:


                      n°1: 200 f1.8 L

                      n°2: 85 f1.2 L

                      n°3: 135 f2.0 L


                      Verklaring:

                      Ik zet de 200mm op 1 omwille van de scherpte vol open; die lens zet de 85mm en de 135mm gewoon buiten strijd...

                      Een 3e plaats is er eigenlijk niet omdat de 85mm en de 135mm zéér gewaagd zijn aan mekaar en daarom heb ik ze gerangschikt naar hoeveel ze op men body staan. (135L voor buiten, 85L voor studio)

                      Conclusie:

                      Afhankelijk van het gebruik heb je met één van deze 3 de beste portretlens in huis.
                      CANON Inc. Made In Japan

                      Comment


                      • #26
                        Re: Beste portret lens 5D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        200mm in de studio?
                        Dat is geen overdekt voetbalveld hoor
                        Ik maak studiofoto's met mijn 50mm 1.8 maar ook mijn telelens tot zo'n 150-200 mm. Ook tijdens mijn workshop bij Madmax schoten we regelmatig op 200mm. Je moet wel een wat diepere studio hebben.
                        Telelenzen zijn ook uitermate geschikt voor portretten, soms vergeet men dat wel eens. Door de smalle angle vang je niet zoveel doek/papier en de DOF (en Bokeh voor buitenportretten) is zalig.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Beste portret lens 5D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht

                          Ik zet de 200mm op 1 omwille van de scherpte vol open; die lens zet de 85mm en de 135mm gewoon buiten strijd...
                          Ik vermoed dat je het hoofd van je modellen dan ook tussen een bankvijs of zo steekt opdat ze niet zouden bewegen? Opnieuw leren scherpstellen is aan de orde met al die grote openingen, zeker vanaf 85mm en op portretafstand.
                          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Beste portret lens 5D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koen Bé Bekijk bericht
                            Ik vermoed dat je het hoofd van je modellen dan ook tussen een bankvijs of zo steekt opdat ze niet zouden bewegen? Opnieuw leren scherpstellen is aan de orde met al die grote openingen, zeker vanaf 85mm en op portretafstand.
                            Je moet inderdaad vragen om niet te bewegen.. bij korte afstand, anders is het op f1.2 gegarandeerd onscherp... hoort erbij en natuurlijk zelf ook goed stilhouden en niet naar voren buigen bij het afdrukken

                            Comment

                            Working...
                            X