Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik heb dit jaar er nog eentje spinternieuw gekocht omdat hij 2de hands onvindbaar is.
Een opmerking bij deze lens : de statiefbeugel is niet sterk genoeg om trillingen te vermijden wanneer je de lens op een statief schroeft. Daarom zijn die vervangingbeugels van Kirk en RSS zo populair. (maar ook duur)
Weet iemand of de 300 mm f4 in belgië nog leverbaar is?
Haha, de beslissing is gevallen
Veel plezier met een dijk van een objectief !
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Haha, de beslissing is gevallen
Veel plezier met een dijk van een objectief !
Greetz, Kariboe
Voor mij is de beslissing ook gevallen.
Ik wil alleen nog even wachten op de nieuwe uitvoering.
Zoals ik vernomen heb zou die er in januari 2009 zijn.
Die bron heeft mij al twee keer juist getipt (D700 en de macro 60mm), nu maar hopen dat hij wederom gelijk heeft.
Voor mij is de beslissing ook gevallen.
Ik wil alleen nog even wachten op de nieuwe uitvoering.
Zoals ik vernomen heb zou die er in januari 2009 zijn.
Die bron heeft mij al twee keer juist getipt (D700 en de macro 60mm), nu maar hopen dat hij wederom gelijk heeft.
mvg
Antoine
Je bedoeld waarschijnlijk een VR-versie van de lens. Dat zou inderdaad heel handig zijn.
Maar de mogelijkheid om hogere ISO te gebruiken op de D3/D300 maakt dit minder een probleem.
Je bedoeld waarschijnlijk een VR-versie van de lens. Dat zou inderdaad heel handig zijn.
Maar de mogelijkheid om hogere ISO te gebruiken op de D3/D300 maakt dit minder een probleem.
VR als ook Nano Crystal is welkom.
Waarom ik de lens nog niet gekocht heb is de huidige instabiele statiefgondel.
Ik weet dat dit op verschillende manieren is op te lossen echter de beste manier is toch een andere statiefgondel en deze kost ook nog eens 160 dollar
Ik weet dat dit op verschillende manieren is op te lossen echter de beste manier is toch een andere statiefgondel en deze kost ook nog eens 160 dollar
Je hebt uiteraard gelijk Antoine, de statiefgondel van Nikon is ronduit slecht.
Ik heb deze van Kirk en die is werkelijk top
Bovendien (en dit verzacht de prijs wat) is de Kirk statiefgondel compatibel met alle Arca-Swiss koppelingen en moet je geen extra statiefplaatje van zo'n 70 euro kopen.
Dit moet je anders wel kopen bij Nikon statiefgondels in combinatie met balhoofden van Markins, Kirk, RRS, Arca-Swiss...
Comment