Ik heb me deze week een tamron 17-50mm (+hama uv filter) gekocht voor Canon 450d (met 430ex ii)
Heb em gisteren uitgeprobeerd, maar er zijn toch een behoorlijk aantal fotos waarin de gezichten niet scherp zijn. Ik stel nochtans altijd scherp op 1 van de gezichten. Ik weet wel als mensen niet op 1 zelfde lijn staan en je bij F/2.8 schiet dat de mensen die erachter staan niet scherp zijn. Maar met m'n kitlens waren zo goed als alle gezichten scherp.
Dus m'n vraag is nu, heb ik een slecht exemplaar ?
of ligt het misschien aan:
-gebrek aan IS ?
-batterij van flitser ?
-de AF van tamron suckt gewoon ?
-licht dat m'n AF in de war stuurt ? (denk ik niet, want in de gang zijn er geen speciale lichten)
-of heb ik dan toch m'n AF punt niet goed gemikt ?
Komt meest voor bij 17mm, maar ook soms rond 30 of 20. Ik heb dan wel weer een foto gevonden op 17mm die wel goed is.
Hier kan je enkele fotos ervan zien:
Heb em gisteren uitgeprobeerd, maar er zijn toch een behoorlijk aantal fotos waarin de gezichten niet scherp zijn. Ik stel nochtans altijd scherp op 1 van de gezichten. Ik weet wel als mensen niet op 1 zelfde lijn staan en je bij F/2.8 schiet dat de mensen die erachter staan niet scherp zijn. Maar met m'n kitlens waren zo goed als alle gezichten scherp.
Dus m'n vraag is nu, heb ik een slecht exemplaar ?
of ligt het misschien aan:
-gebrek aan IS ?
-batterij van flitser ?
-de AF van tamron suckt gewoon ?
-licht dat m'n AF in de war stuurt ? (denk ik niet, want in de gang zijn er geen speciale lichten)
-of heb ik dan toch m'n AF punt niet goed gemikt ?
Komt meest voor bij 17mm, maar ook soms rond 30 of 20. Ik heb dan wel weer een foto gevonden op 17mm die wel goed is.
Hier kan je enkele fotos ervan zien:
Comment