Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

    Foto's kunnen trekken zonder flits, waar dat niet mogelijk is met minder lichtsterke lenzen.

    Denk bijvoorbeeld aan concertfotografie, waar flitsen over het algemeen niet toegestaan wordt.
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #17
      Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
      Wa is dan nog het nut da ge een F/2.8 koopt (behalve die extra DOF) ??
      Extra DOF bij 2.8?

      Comment


      • #18
        Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        Wa is dan nog het nut da ge een F/2.8 koopt (behalve die extra DOF) ??
        voornaamste voordeel: dat je bij minder licht toch nog kan scherpstellen... (ook al trek je een foto op f/5.6, je stelt scherp bij f/2.8 bij maximum licht)

        Ik denk verder dat je gerust je foto's kan nemen op f/2.8 (op voorwaarde dat je slechts 1 gezicht op de foto wenst) zodra het meerdere personen zijn (die immers niet allemaal even ver van de lens staan) zou ik naar f5.6 omschakelen...

        verder is iso200-iso400 hoog genoeg om ruis te vermijden... nogmaal gezien zou je met flits op 1/60e moeten uitkomen ? als je dan ook nog de flits op tweede gordijn instelt dan kan beweging van de persoon niet zoveel kwaad maar krijg je juist "party-effect"

        natuurlijk gaat de wereld er niet van stilstaan (dus onscherpte blijft evenzeer mogelijk als bij andere lenzen)
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #19
          Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

          Ik heb enkele nieuwe fotos genomen (op statief):



          Kvind het toch niet scherp.

          Comment


          • #20
            Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
            Ik heb enkele nieuwe fotos genomen (op statief):



            Kvind het toch niet scherp.
            Ziet er toch niet zo abnormaal uit, f 2.8 en zo dichtbij geeft natuurlijk wel een heel beperkte scherptediepte, bekijk eens enkele exif's in dit soort dichtbijopnames.

            Comment


            • #21
              Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
              Ik heb enkele nieuwe fotos genomen (op statief):



              Kvind het toch niet scherp.
              Weinig mis mee.

              Op F5,6 , beetje USM en dan wordt het wel scherp, en ook met F2.8 is het al behoorlijk, kijk eens naar de bloemblaadjes die WEL in focus zijn.
              Dat een intrinsiek goede lens altijd en overal maar scherp is, moet je nog even afleren

              ps, ik wil dit slechte exemplaar wel voor 150€ van je kopen......
              Last edited by Keeskanon; 3 november 2008, 17:15.

              Comment


              • #22
                Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                Weinig mis mee.

                Op F5,6 , beetje USM en dan wordt het wel scherp, en ook met F2.8 is het al behoorlijk, kijk eens naar de bloemblaadjes die WEL in focus zijn.
                Dat een intrinsiek goede lens altijd en overal maar scherp is, moet je nog even afleren

                ps, ik wil dit slechte exemplaar wel voor 150€ van je kopen......
                ik bied 160 !!
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                Comment


                • #23
                  Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

                  Al eens getest zonder die Hama filter op?
                  Anders vind ik niks mis met dit objectief.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

                    Mij lijkt het ook eerder aan jouw te liggen, dan aan de lens. Ik moet wel zeggen toen ik overging van mijn kitlens naar de Canon 17-55 f2,8 IS USM dat ik ook eerst onscherpe beelden kreeg. Ik merkte later op dat dit door de IS kwam. Flitsen en IS gebruiken in party-omgeving: werkt niet voor mij! IS heb jij niet, dus daar ligt het niet aan... Dan vermoed ik ook dat het extra gewicht van de lens eventueel misschien nog wennen is. Was bij mij toch het geval... Nu, dan nog... mij lijkt het ook niet echt aan de beweging van de lens opzich te liggen, maar eerder aan het fout scherp stellen + diafragma 2,8 (DoF). Ik gebruik dat zelden tot nooit! Toch zeker niet voor mensen te fotograferen. Voor mensen in de party-fotografie zit ik meestal rond iso 800 - f4.0 - 1/4. Op mijn Flickr kun je wat resultaten zien... Dus, ik zou je niet teveel zorgen maken. Wen aan je lens, speel eens met instellingen... Neem bv. die van mij eens over en probeer je lens echt stil te houden; goede, stabiele houding! Flits ook zeker op 2e gordijn in party-fotografie. Enfin, dat is mijn persoonlijk advies... Het kan zijn dat je ook goede resultaten haalt door slechts op het 1e gordijn te flitsen, maar je bevriest je beelde (de mensen) uiteraard nog eens ermee en zou je toch van genoeg scherpte moeten knn voorzien... Succes!
                    . fashion & artist photography
                    . www.kurtvandeweerdt.be
                    . twitter . facebook . flickr

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tamron 17-50 slecht exemplaar ?

                      Al die foto's zijn op 2de gordijn getrokken. Met m'n kitlens met IS had ik geen last van die onscherpe gezichten (met sluitertijden van 1/4de en ISO800).
                      De gezichten van jouw partyfoto's zijn heel scherp en dat zonder IS, dus moet bij mij ook wel lukken .
                      Donderdag ga ik nog es naar een feestje, dan zal ik es wat lagere sluitertijden gebruiken (en iso1600). Oftewel op iso 800 en lange sluiter.
                      Het is wel vervelend dat je niet aan je scherm kunt zien of de fotos scherp zijn of niet.

                      Comment

                      Working...
                      X