Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens NIKON

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telelens NIKON

    Als je niet in de schuilhut wilt zitten is een vast brandpunt naar mijn mening geen alternatief. Als je in het veld loopt en er komt iets in het "vizier" heb je zoom nodig. De Nikon 80 400 komt dan in beeld maar kijk ook eens naar de Sigma 50-500 (bigma) of de nieuwere Sigma 150-500. Tamron heeft ook nog een 200-500mm. Ik ken deze objectieven niet uit ervaring maar over, met name, de Nikon en de Bigma hoor ik goede verhalen.
    groet, Rik

    Comment


    • #17
      Re: Telelens NIKON

      Oorspronkelijk geplaatst door rik6230 Bekijk bericht
      Als je niet in de schuilhut wilt zitten is een vast brandpunt naar mijn mening geen alternatief. Als je in het veld loopt en er komt iets in het "vizier" heb je zoom nodig.
      En waarom heb je geen zoom nodig in een schuiltent? Het klinkt niet erg logisch. in een tent ben je veel statischer en meer afhankelijk van je onderwerp en juist dan zou een zoom handig zijn. Als je te voet bent heb je je zoom onder aan je lijf hangen, te weten "de benen"....
      ---------------- Ik doe niet meer mee

      Comment


      • #18
        Re: Telelens NIKON

        Op de Nikon 80-400 past geen TC van Nikon.
        mvg
        Antoine

        Comment


        • #19
          Re: Telelens NIKON

          Ok.

          Nu aan jullie de keuze. Stel budget is geen probleem.

          1. 70-200 VR 2.8 + 300mm f/4
          2. 70-200 VR 2.8 + 80-400 VR

          De 70-200 VR komt er sowieso.

          Indien mogelijk ook een paar voorbeelfoto's met bovenstaande objectieven.
          Nikon D300

          Comment


          • #20
            Re: Telelens NIKON

            Oorspronkelijk geplaatst door nikonian007 Bekijk bericht
            Ok.

            Nu aan jullie de keuze. Stel budget is geen probleem.

            1. 70-200 VR 2.8 + 300mm f/4
            2. 70-200 VR 2.8 + 80-400 VR

            De 70-200 VR komt er sowieso.
            Dan zeker optie 1, en zeker gecombineerd met TC-14EII of TC-17EII

            MVG,

            Comment


            • #21
              Re: Telelens NIKON

              Oorspronkelijk geplaatst door nikonian007 Bekijk bericht
              Ok.

              Nu aan jullie de keuze. Stel budget is geen probleem.

              1. 70-200 VR 2.8 + 300mm f/4
              2. 70-200 VR 2.8 + 80-400 VR

              De 70-200 VR komt er sowieso.

              Indien mogelijk ook een paar voorbeelfoto's met bovenstaande objectieven.
              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Dan zeker optie 1, en zeker gecombineerd met TC-14EII of TC-17EII

              MVG,

              Ik ga ook voor optie 1.
              De 70-200 + TC 1,7 EII heb ik al.
              Ik wacht alleen nog op de vervanging van de 300mm.
              mvg
              Antoine

              Comment


              • #22
                Re: Telelens NIKON

                En tot slot, de moeilijkste voor mij:

                Wat koop ik eerst, in de wetenschap dat ik momenteel de 17-55 2.8 en de 18-200 VR bezit.

                De 70-200 VR (18-200 VR weg) of de 300 mm f/4 (behoud 18-200 VR). Let wel dit zou een tussentijdse stap zijn ivm budget.

                Uiteindelijk zijn het deze 2 objectieven die mijn set zullen aanvullen.
                Nikon D300

                Comment


                • #23
                  Re: Telelens NIKON

                  Zonder twijfel - combinatie 1.
                  Die 300 f/4 is één van Nikons pareltjes en werkt wonderwel met TCx1,4 en TCx1,7. Zo krijg je 300, 420 en 510 mm.
                  Met de TCx1,7 heb je theoretisch geen AF meer, maar op mijn oude FUJI S2 PRO had ik wel nog AF. Niet op de volle snelheid maar wel werkbaar. Of dat ook zo is op mijn D300 heb ik nog niet uitgeprobeerd.
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telelens NIKON

                    Nog eentje:

                    Om op +/- 300 mm te werken:

                    Heeft het zin om de 300 mm f/4 aan te schaffen als ik werk met de 70-200 2.8 VR + TC 1.4?
                    Nikon D300

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telelens NIKON

                      Ik zou voor optie 1 gaan en starten met de 300 mm f/4.0 + TC's, die gebruik ik zelf het meest.....

                      Ed
                      ---------------- Ik doe niet meer mee

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telelens NIKON

                        Oorspronkelijk geplaatst door edjeB Bekijk bericht
                        Ik zou voor optie 1 gaan en starten met de 300 mm f/4.0 + TC's, die gebruik ik zelf het meest.....

                        Ed
                        Ook voor wildlife in de Ardennen tijdens een fikse wandeling?
                        Nikon D300

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telelens NIKON

                          Juist dan! Denk dat je die mm's goed kunt gebruiken.Ben niet zo bekend in de ardennen maar als ik hier in de duinen op pad ga voor reetjes ofzo laat ik de 300mm incl. TC op de camera en komt de 70-200 eigenlijk zelden uit de tas.....
                          ---------------- Ik doe niet meer mee

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telelens NIKON

                            Oorspronkelijk geplaatst door nikonian007 Bekijk bericht
                            Nog eentje:

                            Om op +/- 300 mm te werken:

                            Heeft het zin om de 300 mm f/4 aan te schaffen als ik werk met de 70-200 2.8 VR + TC 1.4?

                            Voor mij is er toch wel een duidelijk kwaliteitsverschil als ik mijn TC14E gebruik op mijn 70-200/2.8 tegenover mijn vaste 300 mm. De 300/4 is gewoonweg beter en kan vanaf f4 probleemloos ingezet worden.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telelens NIKON

                              De drie beelden zichtbaar achter deze link - http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ke-162935.html - zijn geschoten met een Nikon AFS 300mm f/4 met de TC-17 E II (=510mm)
                              Toegegeven, er was behoorlijk wat licht en ik kon het diafragma flink dichtknijpen, maar de combinatie is zeker werkbaar. De autofocus bleef werken, voldoende om mij bij te staan. en door de AFS kan ik netjes bijsturen.
                              Als je een TC-14 E II (=420mm) gebruikt, weet en zie je niet dat je met een teleconverter fotografeert. Met de TC-17 E II weet je het wel, maar je kan toch mooie platen schieten...

                              De eerlijkheid gebiedt mij wel te stellen dat het verschil tussen 420mm en 510mm niet echt groot is. Soms kan het interessanter zijn om toch op 420mm te schieten en later wat bij te snijden. Met de overvloed aan werkbare en kwaliteitsvolle pixels vaqn onze moderne DSLR's kunnen we (indien gewenst) gemakkelijk 50% bijsnijden zonder aan kwaliteit in te boeten. Eventjes rekenen : 300 x 1,4 = 420 x 2 door te croppen = 800mm !

                              Waarmee ik uiteraard niet wil beweren dat een Nikkor AF-S 400mm 2.8G ED VR Supertele-objectief niet beter is... De zachte prijs van ongeveer 7500 eurootjes is dat ook

                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telelens NIKON

                                Oorspronkelijk geplaatst door nikonian007 Bekijk bericht
                                Ok.

                                Nu aan jullie de keuze. Stel budget is geen probleem.

                                1. 70-200 VR 2.8 + 300mm f/4
                                2. 70-200 VR 2.8 + 80-400 VR

                                De 70-200 VR komt er sowieso.

                                Indien mogelijk ook een paar voorbeelfoto's met bovenstaande objectieven.
                                Moeilijke keuze om goede teleobjectieven te vinden hé?

                                Als budget geen probleem is, zou ik gaan voor je optie 1. Daar nog een 1.4x convertor bij, en je bent helemaal gered. Ik denk dat je hiermee de best betaalbare oplossing in huis haalt, die nog steeds zeer kwalitatief is.

                                Ikzelf heb de 80-200 (non AF-S), alsook de 300mm (AF-S F4 uitvoering). Ik heb wat voorbeelden achter de onderstaande link gezet: 300mm met/zonder 1.4x convertor, en wat foto's met de 80/200 (ok is geen 70/200, maar qua optische resultaten zo goed als gelijk).

                                Voorbeelden hier: http://users.pandora.be/bartv/objectieven


                                Tot slot: m'n ervaring met de 300mm F4 is dat dit objectief zeer degelijk is uitgevoerd, razendsnel kan focusseren, ook met een teleconvertor nog zeer degelijke resultaten geeft (al wordt het dan soms wat moeilijker om z'n focus te vinden). Qua gewicht valt dit voor mij nog heel goed mee om een hele dag mee te dragen.

                                PS: als budget echt geen probleem was, ging ik natuurlijk voor een 400, 500 of 600 mm objectief van Nikon

                                Success nog met de keuze, wat deze uiteindelijk ook moge zijn.

                                Comment

                                Working...
                                X