Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens NIKON

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Telelens NIKON

    Moest ik u zijn, zou ik van het Nikon-pad afstappen en eens een kijkje nemen naar de Sigma 120-300mm f/2.8. Mooie Scherpte, zoommogelijkheden, 2.8 over het hele bereik en dus perfect combineerbaar met een 1.4 tc en bovendien ook weer niet zo héél erg duur. Lijkt mij een waardig alternatief voor de reeds voorgestelde lenzen.

    Het is denk ik wel al een redelijk serieuze lens qua gewicht en ik weet dus niet of het zo'n geschikte wandellens is. Er zijn verschillende mensen hier op het forum die deze lens in hun bezit hebben of hadden en die er echt wel schitterende foto's mee gemaakt hebben.

    groeten,

    Andries
    https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

    Comment


    • #32
      Re: Telelens NIKON

      Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
      Moest ik u zijn, zou ik van het Nikon-pad afstappen en eens een kijkje nemen naar de Sigma 120-300mm f/2.8. Mooie Scherpte, zoommogelijkheden, 2.8 over het hele bereik en dus perfect combineerbaar met een 1.4 tc en bovendien ook weer niet zo héél erg duur. Lijkt mij een waardig alternatief voor de reeds voorgestelde lenzen.

      Het is denk ik wel al een redelijk serieuze lens qua gewicht en ik weet dus niet of het zo'n geschikte wandellens is. Er zijn verschillende mensen hier op het forum die deze lens in hun bezit hebben of hadden en die er echt wel schitterende foto's mee gemaakt hebben.

      groeten,

      Andries

      Misschien toch dit even lezen:
      http://www.lensrentals.com/news/2008...repair-data-10
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #33
        Re: Telelens NIKON

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Nuttige informatie indeed. Er wordt wel gezegd dat de statistieken voor de sigma 120-300 iet of wat misleidend kunnen zijn.
        Ik heb de lens zelf niet, maar de foto's die ik er hier op het forum mee gezien heb zijn top. (oa van Hellcat en Edwin Kats, beide natuurfotografen) Mij lijkt het alleszins een dijk van een lens, maar moest ik het geld hebben voor een Nikkor 200-400 zou de keuze voor mij natuurlijk ook snel gemaakt zijn

        groeten,

        Andries
        https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

        Comment


        • #34
          Re: Telelens NIKON

          Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
          Nuttige informatie indeed. Er wordt wel gezegd dat de statistieken voor de sigma 120-300 iet of wat misleidend kunnen zijn.
          Ik heb de lens zelf niet, maar de foto's die ik er hier op het forum mee gezien heb zijn top. (oa van Hellcat en Edwin Kats, beide natuurfotografen) Mij lijkt het alleszins een dijk van een lens, maar moest ik het geld hebben voor een Nikkor 200-400 zou de keuze voor mij natuurlijk ook snel gemaakt zijn

          groeten,

          Andries
          Bedankt voor de info. Niettegenstaande wens ik bij het Nikon materiaal te blijven.

          Fotografie is immers een leuke maar 'prijzige' hobby en ik wil daarom ook enkel investeren in Nikon objectieven. Waarmee ik absoluut de Sigma-gebruikers niet voor de borst wil stoten.

          Iedereen beslist daar zelf in natuurlijk.
          Nikon D300

          Comment


          • #35
            Re: Telelens NIKON

            Bedankt iedereen
            Last edited by nikonian007; 5 november 2008, 18:47. Reden: andere post
            Nikon D300

            Comment

            Working...
            X