Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen D5mark2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lenzen D5mark2

    Allemaal goed en wel die "MEGA-pixel-hype", maar vergeet niet
    dat dit zéér goeie lenzen vereist!

    De 5DII is op zijn best met enkel zéér goeie primes!

    Ik vrees zelfs dat sommige L-zooms die resolutie niet aankunnen.

    Heb je 't er niet voor over om een fortuin aan lenzen te spenderen
    zou ik opteren voor een gewone 5D (als het écht full-frame moet zijn)...
    CANON Inc. Made In Japan

    Comment


    • #17
      Re: lenzen D5mark2

      Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
      Allemaal goed en wel die "MEGA-pixel-hype", maar vergeet niet
      dat dit zéér goeie lenzen vereist!

      De 5DII is op zijn best met enkel zéér goeie primes!

      Ik vrees zelfs dat sommige L-zooms die resolutie niet aankunnen.

      Heb je 't er niet voor over om een fortuin aan lenzen te spenderen
      zou ik opteren voor een gewone 5D (als het écht full-frame moet zijn)...
      Als je per se een 5D II wil aanschaffen en het geld hebt voor de bijbehorende objectieven: vooral doen ....

      Mocht het geld echter niet op je rug groeien, zou ik me echter wel de vraag stellen: waarom wil ik een 5D II? Komende van jouw huidige materiaal ga je hoogstwaarschijnlijk al een pak mooiere foto's maken met een 40D en bijvoorbeeld de volgende objectieven: F/2.8 IS 17-55, F/4 IS 70-200 en F/4.5-5.6 100-400 mm. Doe er nog een flitser, tas en kleine rimram bij en ook dan zit je al snel op een Euro of 5000.

      Toegegeven: je maakt daarmee niet altijd perfecte foto's, maar dat zal dan hoogstwaarschijnlijk niet aan je materiaal liggen maar eerder aan de man die het toestel bedient. En dat laatste zegt een ervaringsdeskundige ......

      Comment


      • #18
        Re: lenzen D5mark2

        Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
        Toegegeven: je maakt daarmee niet altijd perfecte foto's, maar dat zal dan hoogstwaarschijnlijk niet aan je materiaal liggen maar eerder aan de man die het toestel bedient. En dat laatste zegt een ervaringsdeskundige ......
        Eigenlijk is dit natuurlijk grote flauwe kul. Want zoals jij dit stelt zou dit betekenen dat je met een 5d Mk II wél altijd perfecte foto's zou schieten

        Anyway, ga er maar gerust van uit dat je met een 40D net zulke mooie foto's en net zulke slechte foto's kunt maken als met een 5D mk II. Tuurlijk zal een 5D in bepaalde gevallen iets beter presteren, voornamelijk met hoge iso's. Maar uiteindelijk is goed glaswerk veel belangrijker. Als ik naar de betere foto's kijk op dit (en andere) forum, kan ik in de meeste gevallen niet zien met wat voor camera deze zijn gemaakt. En dat zal voor de meeste mensen hier gelden....En dat zegt wel genoeg denk ik....

        Hapa en ik delen dus feitelijk wel dezelfde mening. 'kZou zijn laatste alinea alleen anders hebben verwoord....
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #19
          Re: lenzen D5mark2

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Hapa en ik delen dus feitelijk wel dezelfde mening. 'kZou zijn laatste alinea alleen anders hebben verwoord....
          En dat zei ik reeds hierboven (#5)

          Comment


          • #20
            Re: lenzen D5mark2

            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Eigenlijk is dit natuurlijk grote flauwe kul. Want zoals jij dit stelt zou dit betekenen dat je met een 5d Mk II wél altijd perfecte foto's zou schieten
            Hapa en ik delen dus feitelijk wel dezelfde mening. 'kZou zijn laatste alinea alleen anders hebben verwoord....
            Ik kan alleen maar beamen dat jij en ik dezelfde mening delen De opmerking dat minder dan perfecte foto's niet te vermijden zijn met de 40D is ironisch bedoeld maar kennelijk heb ik niet de juiste woorden gebruikt .......

            Comment


            • #21
              Re: lenzen D5mark2

              Hm als ik dit zo allemaal lees dan raden jullie me dus een eos40D aan met een paar goeie lenzen. Maar is het dan niet beter om toch iets meer uit te geven en die eos 50 D te kopen ? Zo ja welke lenzen zijn er daar voor nodig ? (A propos : een vriend van mij beweerde wel dat er niks gaat boven een fb vandaar dat ik naar die 5Dmk2 wou gaan) Normaliter zou die 50D toch iets beter moeten zijn dan die 40D gezien die nieuwer is.

              Comment


              • #22
                Re: lenzen D5mark2

                Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                Hm als ik dit zo allemaal lees dan raden jullie me dus een eos40D aan met een paar goeie lenzen. Maar is het dan niet beter om toch iets meer uit te geven en die eos 50 D te kopen ? Zo ja welke lenzen zijn er daar voor nodig ? (A propos : een vriend van mij beweerde wel dat er niks gaat boven een fb vandaar dat ik naar die 5Dmk2 wou gaan) Normaliter zou die 50D toch iets beter moeten zijn dan die 40D gezien die nieuwer is.
                Als je het geld er wel voor hebt, zou ik ook een 50D kopen als ik jou was. Maar als jouw budget toch beperkingen kent dan is investeren in goed glaswerk echt belangrijker dan de nieuwste body.
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #23
                  Re: lenzen D5mark2

                  Als eigenaar van een 5D (eerste versie) zou ik je de raad geven om zoals al is aangehaald aan je glasservies te werken en dit te kopen met de bedoeling het te gebruiken op een 5D.
                  Als je een beetje uit je doppen kijkt, kan je nu op dit moment voor een aanvaardbaar bedrag een 5D kopen nieuw of tweedehands. Dat geeft je dus de full frame waar je naar vroeg en geeft je iets meer ruimte financieel om aan je lenzenuitzet te werken.

                  Ook Qua computer is het iets minder veeleisend.
                  Zelf doe ik mijn Raw bestanden met een Pentium 4 op 3.2 gigahz en 2 giga ram aan boord
                  dat werkt prima, mocht ik overgaan naar de opvolger en dus de 5D Mark II kopen zou dit voor mij ook de aankoop van een nieuwe computer betekenen.

                  Natuurlijk heb je dan een toestel dat niet echt nieuw meer is op de markt maar je moet is gaan kijken op dpreview.com en het vergelijk van de 5D met de Nikon D700 is grondig bestuderen, dat zal je zelf moeten toegeven dat je de specificaties van de drie jaar oude 5 D nog steeds best kan vergelijken met de recente D 700.

                  Al bij al gaat je dit een dikke 1000 Euro goedkoper zijn op de aankoop van body en lenzen
                  in vergelijk van een 5D Mark II, je bent dan in de gelegenheid om ervaring op te doen en zelf na verloop van tijd te beslissen of die 21 mega voor uw soort van fotografie echt nodig zijn . Ik als gebruiker van de (oude) 5D weet dat ik daar afdrukken kan van maken van 60 X 40 cm zonder enig probleem, en in de meeste gevallen is dit meer dan voldoende qua afmeting, op wedstrijden ga je meestal maar tot 30 x 40 cm.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #24
                    Re: lenzen D5mark2

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                    Hm als ik dit zo allemaal lees dan raden jullie me dus een eos40D aan met een paar goeie lenzen. Maar is het dan niet beter om toch iets meer uit te geven en die eos 50 D te kopen ? Zo ja welke lenzen zijn er daar voor nodig ? (A propos : een vriend van mij beweerde wel dat er niks gaat boven een fb vandaar dat ik naar die 5Dmk2 wou gaan) n .
                    Een fb is inderdaad veel beter.

                    Comment


                    • #25
                      Re: lenzen D5mark2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Als eigenaar van een 5D (eerste versie) zou ik je de raad geven om zoals al is aangehaald aan je glasservies te werken en dit te kopen met de bedoeling het te gebruiken op een 5D.
                      Als je een beetje uit je doppen kijkt, kan je nu op dit moment voor een aanvaardbaar bedrag een 5D kopen nieuw of tweedehands. Dat geeft je dus de full frame waar je naar vroeg en geeft je iets meer ruimte financieel om aan je lenzenuitzet te werken.
                      Als je een beetje rondkijkt kun je inderdaad voor een pak minder dan de prijs van een 50D een 5D op de kop tikken ...ik ben er zo eentje die zijn 5D verkocht heeft en ik twijfel niet aan de kwaliteiten van de nieuwe 5D maar ik hoop wel dat mijn lenzen voldoende gaan zijn want heb echt niet het geld om bv de primes van 500mm of zo te kopen van canon.

                      En het is echt niet omdat je de duurste camera gaat kopen dat je dan betere foto's gaat maken...als ik zie wat sommigen met een 5D kunnen doen en dan vergelijk met mijn foto's ..tja een goeie hint van wat ik dan denk is misschien het aantal foto's dat ik hier heb durven posten de laatste maanden (=0).

                      Dus ik zou zeggen, koop van een van die idioten die hun 5D nu verkopen om ergens dit jaar (hopelijk LOL) hun nieuwe 5D te krijgen hun goeie camera over (je kan kritisch zijn, er gaan er genoeg aangeboden worden) en steek het geld dat je uitspaart in een betere lens dan die je had kunnen kopen als je de duurdere 50D had gekocht.
                      Een lens is voor vele jaren ...een body ga je vlugger wisselen volgens mij

                      Comment


                      • #26
                        Re: lenzen D5mark2

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dvgadv Bekijk bericht
                        een vriend van mij beweerde wel dat er niks gaat boven een fb
                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Een fb is inderdaad veel beter
                        Zeg, ongelofelijk wijze forumleden, wat is in godsnaam een "fb" en waarom zou die veel beter zijn?

                        Comment


                        • #27
                          Re: lenzen D5mark2

                          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                          Zeg, ongelofelijk wijze forumleden, wat is in godsnaam een "fb" en waarom zou die veel beter zijn?
                          Ik vermoed dat hier een scanner van canon bedoeld wordt.
                          Wat dit met de 5D mark II te maken heeft is een mysterie.

                          Tenzij, je maakt foto met 5D, print die af en scant vervolgens die print.
                          Workflow voor wie veel tijd heeft.


                          Dpaul.
                          DPaul - A.FIAP
                          D810, nikkors and other stuff

                          Comment


                          • #28
                            Re: lenzen D5mark2

                            Fullframe Body

                            ??
                            CANON Inc. Made In Japan

                            Comment


                            • #29
                              Re: lenzen D5mark2

                              Sorry tikfout, moet ff zijn.

                              Comment


                              • #30
                                Re: lenzen D5mark2

                                Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                                Toch enkele opmerkingen hierbij:
                                Wat heeft iedereen te klagen over de scherpte van de 100-400, ik heb hier pas nog een foto gezien op 400 mm en die was haarscherp. Ik heb ze zelf ook en die lens is echt wel scherp.

                                De 100mm makro, super lens maar voor ff soms wat kort als het beestjes zijn die nogal bang zijn.
                                de 100-400 is scherp (zeker als je hem met kitlenzen vergelijkt...) maar als je ze met andere L-lenzen bv 70-200, 24-105 of een prime (zelfs de goedkope 50 mm II 1.8) zul je moeten toegeven dat die toch echt een slagje scherper zijn.
                                ik klaag er meestal niet over (ben er zeer tevreden van), maar soms had ik wel gewild dat hij nog een tikkeltje beter was.
                                vandaar dat ik dit mee wou geven.
                                als je geen 400mm nodig hebt (en genoeg hebt met 280mm (200*1,4)) dat je dan beter voor de combinatie gaat van een 70-200 met een 1,4... beter beeld en lichter in gewicht (als je de F4 versie neemt althans)
                                Canon 7D - EF 17-40 F4 L, EF 24-105 F4 L IS,EF 70-200 f2.8 L IS II, EF 100-400 L IS, EF 85 F1,2 L II, EF 50 F1.8 II, Sigma 8-16 DC HSM, Canon Speedlite 580 EX II, 430 EX II

                                Comment

                                Working...
                                X