Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raynox DCR-250 gebruiken met sigma AF 70-300 APO?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raynox DCR-250 gebruiken met sigma AF 70-300 APO?

    Hallo,

    Ik ben een beginneling in fotografie..
    Ik heb een Canon EOS 400D gekocht met standaardlens 18-55mm, maar het is eerder de bedoeling om foto’s te kunnen maken van insecten dichtbij en bloemen etc..
    Nu had ik daarvoor een andere lens gekocht namelijk Sigma AF 70-300mm APO, ik zit eerder wel met het probleempje dat als ik de camera op AV mode zet en een foto wil maken krijg ik steeds een foutmelding op het scherm te zien..
    ‘Err 99 opname is niet mogelijk. Schakel de camera uit en weer in of herplaats de batterij.’
    Die AV mode is dus voor de scherptediepte te kunnen instellen.. Ik weet niet of hier misschien een oplossing voor is?

    Maar waarover ik het eigenlijk écht wou hebben is dat ik dus met deze lens ook niet echt macrofoto’s kan nemen merkte ik..
    Ik heb hiervoor wat op internet zitten lezen en zag dat je eigenlijk geen echt macrolens nodig hebt maar dat er een goedkopere manier is.. namelijk met een voorzetlensje van Raynox..

    Nu vroeg ik mij natuurlijk af wat het resultaat hiervan is?
    Ik zou een Raynox DCR-250 kopen, dus mensen, geef me je mening hierover, en indien er foto’s beschikbaar zijn hiervan wil ik deze zeker wel eens zien!

    Groetjes,
    Mellie

  • #2
    Re: Raynox DCR-250 gebruiken met sigma AF 70-300 APO?

    Ik denk dat dit de goedkoopste oplossing zal zijn,
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Raynox DCR-250 gebruiken met sigma AF 70-300 APO?

      is dat wel even goed als Raynox dan?

      Comment


      • #4
        Re: Raynox DCR-250 gebruiken met sigma AF 70-300 APO?

        Veel beter want je voegt geen extra glas toe en als je dat op een 50mm lesje gebruikt. Nadeel alle auto funkties vallen uit.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Raynox DCR-250 gebruiken met sigma AF 70-300 APO?

          zijn er dan ook nadelen hierbij? Moet je even dicht bij het onderwerp staan dan zoals je de lens normaal gebruikt?

          Ik vind het wel vreemd hoe je de lens kan omkeren, snap nog niet goed hoe dat mogelijk is of hoe het precies in mekaar zit, wel al een foto hiervan gezien :P

          Ik vraag me ook wel af of ik tevreden zal zijn met het resultaat hiervan.. ik probeer enkele foto's te vinden hiervan maar vind er niet zoveel terug

          Het zou in elk geval véél goedkoper zijn en dan zou ik die sigma lens niet meer nodig hebben infeite (of heb ik het verkeerd begrepen)?
          Last edited by Mellie; 6 mei 2008, 20:22.

          Comment


          • #6
            Re: Raynox DCR-250 gebruiken met sigma AF 70-300 APO?

            Jawel, lens omkeren is het beste (qua uitvergroten) met je kitlens. Dat geeft de meeste vergroting. Probleem is alleen dat af niet meer werkt (nu is dat met macro toch al lastig) en je diafragma staat open (dacht ik), dus heel geringen scherpte diepte werking. Betekent dus eigenlijk dat je scherp moet stellen door de lens (camera) op en neer te bewegen totdat je onderwerp scherp is. En met zo'n flinke uitvergroting is dat nog knap lastig, want dat luistert op de mm....geloof me ik spreek uit ervaring !

            Ik gebruik dus nu ook af en toe de sigma 70-300 apo om macro's mee te maken, in cmbinatie met die raynox dc-250. Dat werk prima, voordeel is alles blijft werken, nadeel je hebt iets kwalitieit verlies omdat het glas op glas is...maar hé...dat heb je met uv filter of polariseren ook, toch? Dat verschil..ik weet het niet of je echt zoveel slechtere kwaliteit kunt onderscheiden.
            Mijn pa werkt dan met een canon 100 mm macrolens, en als dan daar de raynox op zet...da's dan wel weer erg gaaf! Gewoon proberen.
            Ik weet wel dat ik ooit nog een mooie macrolens ga kopen !

            Succes !

            Comment

            Working...
            X